Gå til innhold

For godt til å være sant!?!? nysgjerrig..


Anbefalte innlegg

Hei! Er på leten etter ny tv, så har lett litt rundt på nettet for å finne en bra tv til en gunstig pris. Men så kom jeg plutselig til denne: http://www.netshopxl.no/PartDetail.aspx?q=p:3948030;c:36211

 

En 47" led tv til 799,- !?!! For godt til å være sant spør du meg, det må være en hake ved dette selvfølgelig, og søkte litt rundt og forstod fort at C'en på modell-nummeret stod for "Commercial". Hva betyr dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke den på 47", men den jeg endte opp med å bestille er på lager både hos Netshop og i en del andre butikker. Link. Fra prishistorikken ser det også ut som om prisene endret seg 1. desember. Regner nesten med at man får en mail som sier at prisen har blitt feil, men får da bare vente på det i så fall.

Lenke til kommentar
Som du forstår så koster ikke en TV noen hundrelapper. Den er feilpriset hos vår leverandør, og har da blitt feilpriset hos oss også p.g.a. kalkyleberegning. Din ordre er nå slettet. Mvh Svenn Aage, Netshop

 

Jaja, hadde vært surere om de faktisk ga dem bort til den prisen og man ikke bestilte :p

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at hadde du tatt denne saken til forbrukerrådet eller hvem det nå er man skal snakke med så ville du fått tv-ene til den prisen.

Niks. Avtaleloven fastsetter at dersom kjøper forstår eller burde forstå at en vare er feilpriset når man kjøper, kan selger når som helst kansellere kjøpet, selv etter ordrebekreftelse er sendt ut.

Lenke til kommentar

Jeg skjønte i dette tilfellet at jeg neppe får en TV til 650 kr, men på en annen side så er det jo faktisk ikke gitt at jeg burde ha skjønt det.

 

Prisene på elektronikk raser stadig nedover og om jeg er en litt utdatert person så kunne jeg fort ha funnet det for å være et bra tilbud. Sist jeg kjøpte RAM-brikker kostet det 1000 kr per GB, mens idag kan jeg få 16GB for 650 kr. Kanskje det samme skjedde med TV-markedet mens jeg ikke fulgte med? Jeg har ikke tenkt å starte noe diskusjon verken med forbrukerrådet eller Netshop, men svaret som sier at "jeg burde ha forstått at en TV ikke koster under 1000-lappen" kunne ha vært formet annerledes. Jeg har da faktisk en 42" plasma-TV stående hos mor mi som en gang i tiden kostet 30-40k som jeg hadde slitet å få solgt for en 1000 lapp idag, så det skjer store forandringer i dette markedet over tid.

Lenke til kommentar

Er bare å spille dum med frasen, "jeg har jo ikke peil, så trodde det var juletilbud". Det å "burde forstå" er såppast defust og en ordlyd som er åpen for diskusjon spør du meg.

 

Gikk på noe av samme greiene for et par år siden hos Telehuset med HTC Touch som da kostet ca. 4500,- inkl. abb. Men manglet én null og fikk kranglet gjennom til 450,- :)

Lenke til kommentar

Minne hadde et prisfall på 96% i eksempelet mitt. 1000kr for 1 GB => 16 000kr for 16 GB, som idag koster 650 kr. Den TV-en jeg har stående hos mor mi som en gang kostet rundt 30k (som jeg faktisk fikk gratis) har hatt et heftig prisfall også. Det er fortsatt en 42" tommer flatskjerm, jeg fikk den gratis fordi personen som skulle kvitte seg med den ikke følte at den var verdt å legge ut på finn. Når jeg ser en annen 42" flatskjerm til 650 kr i butikken kan jeg vel få lov til å tenke at det er noe gammelt de kanskje vil bli kvitt? Hvor stor andel tilfeldig utplukkede personer i Norge kan greie ut om LCD, LED, plasma, HDready og FullHD om du spør de på gata?

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at hadde du tatt denne saken til forbrukerrådet eller hvem det nå er man skal snakke med så ville du fått tv-ene til den prisen.

Niks. Avtaleloven fastsetter at dersom kjøper forstår eller burde forstå at en vare er feilpriset når man kjøper, kan selger når som helst kansellere kjøpet, selv etter ordrebekreftelse er sendt ut.

 

Akk. Ja selvsagt... Det var i det minste et lite håp:).

Lenke til kommentar

Minne hadde et prisfall på 96% i eksempelet mitt. 1000kr for 1 GB => 16 000kr for 16 GB, som idag koster 650 kr. Den TV-en jeg har stående hos mor mi som en gang kostet rundt 30k (som jeg faktisk fikk gratis) har hatt et heftig prisfall også. Det er fortsatt en 42" tommer flatskjerm, jeg fikk den gratis fordi personen som skulle kvitte seg med den ikke følte at den var verdt å legge ut på finn. Når jeg ser en annen 42" flatskjerm til 650 kr i butikken kan jeg vel få lov til å tenke at det er noe gammelt de kanskje vil bli kvitt? Hvor stor andel tilfeldig utplukkede personer i Norge kan greie ut om LCD, LED, plasma, HDready og FullHD om du spør de på gata?

Jeg så feil, trodde du snakket om 16GB begge gangene.

 

Men i ditt eksempel så koster alt mulig av minne alle andre steder tilsvarende pris som den 16GB-brikken. Mens alle andre 47" koster en god del ganger så mye som denne her.

 

Uansett har det lite å si, du er ikke på nivå som disse to her:

 

-Jeg kjøpte i god tro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...