Gå til innhold

Batterilevetid på Samsung Galaxy SII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med en gang jeg fikk telefonen gikk den vel tom etter en halv dag. Styra fælt med exchange sync osv. etter en stund så blei det så mue kødd at jeg kun brukte ipaden til å lese mail på og vips så holdt telefonen en dag eller to. Kjører i tillegg totalt sort bakgrunn og ikke fancy smancy menygreier.

 

Tidligere denne uka satte jeg opp exchange sync igjen og push og la inn pure calendar widget samt yr widget. Har jeg på datatrafikk som gløder nærmest telefonen og går tom for strøm etter 6 timer. i går var det så ille at selv om den lå til lading i flere timer så ladet den like fort som den brukte opp batteriet så batteriet var tilnærmet tomt da jeg koblet telefonen fra laderen.

 

går jeg inn på prosessor setings så ligger "epost" på 53% cpu load. skrur jeg av datatrafikk og wlan så roer den seg ned igjen. så det er definitivt noe muffens med synnsyk epost sync handshake trafikk på denne mobilen.

 

En ting jeg lurer på. på min gamle 3gs iphone kunne jeg velge om jeg skulle vruke gprs eller 3g for datatrafikk. på sg2s finner jeg ingen instillingsvalg for dette. vil anta at en disabling av 3g og bare gprs bruk burde bedre batteriet.

 

Har i tillegg nå endret fra push til 15 min sync på epost, får se om det hjelper på batteribruk. er det mange av dere andre som syncer epost mot exchange? på meg så virker det som om de som ikke klager ikke bruker exchange, mens de som klager bruker exchange.

 

en annen mulighet burde jo ha vært å få mobilen til å skru på datatrafik hvert 30 min, la det være på i 1 min for så å skru det av igjen og på etter en ny halvtime. Har lest litt om dette og folk påstår det er knotete å få det til. Hva med å ha laget en egen epost sjekke app for dette som var litt enklere å administrere.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke exchange, så har ingen erfaring med det. Men det er tydelig at det er noe med syncingen som ikke lar telefonen din "sove".

 

Skru på datatrafikk hvert 30. minutt: prøv JuiceDefender fra market :)

Skru av 3G: Instillinger->Trådløst og Nettverk->Mobile Nettverk->"Nettverksmodus" eller tilsvarende der. Det er svært varierende hvordan utslag dette vil ha på batteritiden din da :)

 

Ellers er Exchange et mye diskutert tema på andre nettsteder, så kan være du finner noen gode tips på f.eks forum.xda-developers.com

Lenke til kommentar

Jeg bruker exchange og har konfigurert den til å bruke push i tidsrommet 07.30 til 22.00 og manuellt utenom disse klokkeslettene. Mail synkroniseres bare via 3G/2G-nettet, ikke wifi. Jeg har ikke noe problem med å få batteriet til å virke en dag med dette oppsettet i tillegg til 2 timer med aktiv surfing mens jeg sitter på buss frem og tilbake til jobb.

Lenke til kommentar

Har max fått 2 dager, ved vanlig lite bruk.

 

I tillegg har jeg ikke fått kinect til å fungere og i kalenderen får jeg beskjed om at den ikke synces og at jeg må legge til passord tror jeg det var. Gmail sync er oppe og går. I tillegg så har jeg problemer med et spill som låser seg på høy CPU ofte, men det er nok spillet.

Har ikke satt meg fore i å se nærmere på dette dog..

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Har fått testet litt mer her nå. Skrudde på sync hver halvtime og satte på datatrafikk igjen. Etter en stund glødet telefonen og cpu lå på 53% cpu på epost igjen. Tydeligvis at den poller noe jævelig selv om den ikke skal.

 

Nå som jeg har skrudd av datatrafikk ligger forsatt cpu på 53% cou men telefonen er nå ikke varm lenger.

merkelig dette her. får prøve noen av forslagene dere har postet her i kveld.

 

edit 13:20

Og der klaget telefonen på lite batteri igjen.... Ble ladet opp til 50% rett før lunch. Kun brukt 15 min for å sjekke litt minne og batteribruk.

Når jeg går inn på "batteribruk" ser jeg som tidligere nevn ar epost ligger på 53%. Når jeg går inn på "kjørende programmer" og tar en drilldown på epost så ser jeg at denne består av 4-5 prosessre. Er det noen mulighet for å få opp oversikt over hvilke av disse prosessene som belaster systemet? Jævelig irriterende dette her nå!

 

Gmail ligger i en egen app på min mobil. Går da ut fra at denne ikke inngår i epostappen som genererer last her, men at den er isolert i en egen gmail app med egne prosesser og threads?

 

Et annet spm. På "rullegardinlista" som man kan trekke ned fa toppen av skjermen så ligger wifi bluetoth gps lyd og autorotasjob. None mulighet å få datatrafikk som ikon dere? Ganske irriterende å måtte trykke langt ned i menyene for å komme til en settingen....

 

til opplysning så er alt i denne posten skrevet på mobil. derfor så mange skrivefeil. håpløst å gå tilbake å rette opp.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hadde samme proble for en stund tilbake. Jeg ladet batteriet helt ut, for så å sette den til lading hele natten. Det funket for megnew_woot.gif

Willy98

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Har hørt at en taskkiller er alfa omega ifh. batteri.

 

http://www.pcworld.com/article/244067/taskkiller_apps_will_they_help_or_hurt_your_battery_life.html

 

Minwinast: tar du screenshot av batteri forbruket ditt?

 

Rareste måten jeg har sett noen teste taskkillere på. Resette telefonen så den har ingen brukerinnstallerte apps, for så å kjøre film til batteriet dør. Hva gjør egentlig en taskkiller i et slikt scenario når det knapt er noe-som-helst som kjører i bakgrunnen?

 

Jeg prøver dog på ingen måte å snakke godt om taskkillere, og har selv ikke brukt slikt siden Android 1.6.

 

Enig med deg, dog. Uten bilde av batteriforbruk kommer man ikke langt.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke å legge så mye arbeid i å feilsøke den elendige batterilevetiden - jeg håper på at det fikses i en senere versjon - men hos meg så bruker Android OS som oftest mer enn 50% av batteriet (akkurat nå 56%). Dette synes jeg høres mye ut i forhold til de statistikkene jeg har sett her. Går kanskje ut fra at det er synking av e-post osv. som står for mye av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...