Gå til innhold

Her er desember-mobilene


Anbefalte innlegg

Theo343: Dette er litt unøyaktig beskrevet i teksten. Når Google har gått vekk fra minnekort dreier det seg om Nexus-modellene, altså referansetelefonene. Selv om produsentene fra tid til annen sløyfer minnekortstøtte i sine egne Android-telefoner, er ikke dette en politikk som rammer de vanlige modellene :)

 

Vi har fra tid til annen spurt om årsaken til manglende minnekortstøtte i de to siste Nexusene. Svaret vi har fått både for den forrige og den nye er at hastighet er prioritert helt øverst, og at store/trege minnekort kan påvirke brukeropplevelsen negativt.

 

Det spørs nok også om det kommer flere størrelser til Norge. Tidligere har vi sett at flere produsenter har hatt forskjellige størrelser på innebygget minne i modellene, men likevel har kun én av dem kommet hit. Det har vi også spurt om noen ganger, og svaret er som regel at prispresset er så høyt i Norge, at det blir ekstra viktig å treffe lave priser i butikkhyllen. Produsentene sier at det vil være vanskelig å selge telefonene med høyere kapasitet for den prisen det koster å legge til den ekstra lagringsplassen.

 

Som regel er altså ikke det noe problem, siden de fleste telefonene tar minnekort. Men det er helt klart en uting for de telefonene som ikke har minnekortstøtte.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonen kommer også med en pekepenn, som du kan dra ut og trykke på skjermen med

 

:love:

 

Sånn smått begynner skadene etter Steve Jobs å rettes opp. Dumt at ikke flere enn Samsung tør å stå på egne bein. Kanskje trenden med å utsette cut & paste-funksjonalitet til første store firmwareoppdatering også dør ut, snart.

 

Da gjenstår unykker som suboptimal multitasking, iKke utskiftbare batterier, applikasjonssensur, manglende støtte for utvidbart minne og meningsløs blokkering av normale filoverføringer via USB.

 

Mye som skal gjenbygges etter denne miljøkatastrofen.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

LTE-packing Samsung Galaxy Note goes live in Korea

29 November, 2011 | Comments (12) | Post your comment

Tags: Samsung, Android, Touch UI

Samsung announced a second version of its Galaxy Note phoneblet that will be hitting its homeland. The Korean edition of the 5.3" droid will be carrying an LTE radio, adding ultra-fast network data to the already juicy specs sheet.

The 4G connectivity and the mandatory for Korea CDMA radio seem to be the only difference between the international Galaxy Note and this newly introduced version. There is still an Exynos chipset, sporting a couple of 1.4GHz Cortex-A9 cores, under the hood and a 5.3" Super AMOLED of WXGA resolution on top.

 

 

You are welcome to check out our in-depth Samsung Galaxy Note review, which should answer any questions you have about the device.

Samsung didn't mention if it plans to extend the Galaxy Note availability to other markets in the near future. Most notably the US, the second largest smartphone market in the world, is still deprived of the phoneblet.

Lenke til kommentar
Må si at Nokia har blitt er kongen på design.For min del så ser Iphone helt heslig ut.
Eg kveit verkeleg ikkje kva eg skal tru. Er du komen hit berre for å trollja?
Hva mener du?

 

Jeg tror du er en liten gluping. Men d kan vi ikke diskutere her. D blir bare slettet. Eller jeg får enda flere advarsler fra admin.

Lenke til kommentar
Må si at Nokia har blitt er kongen på design.For min del så ser Iphone helt heslig ut.
Eg kveit verkeleg ikkje kva eg skal tru. Er du komen hit berre for å trollja?
Hva mener du?

 

Jeg tror du er en liten gluping. Men d kan vi ikke diskutere her. D blir bare slettet. Eller jeg får enda flere advarsler fra admin.

Jeg bare lurte bare på hva trollja betyr jeg?

Lenke til kommentar

Theo343: Dette er litt unøyaktig beskrevet i teksten. Når Google har gått vekk fra minnekort dreier det seg om Nexus-modellene, altså referansetelefonene. Selv om produsentene fra tid til annen sløyfer minnekortstøtte i sine egne Android-telefoner, er ikke dette en politikk som rammer de vanlige modellene :)

 

Vi har fra tid til annen spurt om årsaken til manglende minnekortstøtte i de to siste Nexusene. Svaret vi har fått både for den forrige og den nye er at hastighet er prioritert helt øverst, og at store/trege minnekort kan påvirke brukeropplevelsen negativt.

 

Det spørs nok også om det kommer flere størrelser til Norge. Tidligere har vi sett at flere produsenter har hatt forskjellige størrelser på innebygget minne i modellene, men likevel har kun én av dem kommet hit. Det har vi også spurt om noen ganger, og svaret er som regel at prispresset er så høyt i Norge, at det blir ekstra viktig å treffe lave priser i butikkhyllen. Produsentene sier at det vil være vanskelig å selge telefonene med høyere kapasitet for den prisen det koster å legge til den ekstra lagringsplassen.

 

Som regel er altså ikke det noe problem, siden de fleste telefonene tar minnekort. Men det er helt klart en uting for de telefonene som ikke har minnekortstøtte.

Takk for et godt svar :)

 

Jeg tror du er en liten gluping. Men d kan vi ikke diskutere her. D blir bare slettet. Eller jeg får enda flere advarsler fra admin.

Man ser flere "troll" i dennne tråden og "ignore" listen min for forumet blir stadig fetere. At noen ikke liker designet på en iPhone synes jeg er helt legitimt (selv om jeg eier en slik), derimot er det mye annet forsøplende og meningsløst "trashtalk".

 

 

Ellers trist at Nexus som Googles egen modell(noe jeg glemte i forbifarten) ikke får støtte for minnekort. Da hadde denne blitt mitt neste leketøy. Riktignok vil jeg kjøpe en Android enhet kun for lek/morro og kun benytte meg av Wifi og GPS av "oppkoblingsfunksjonalitet". Ellers savner jeg gode løsninger for "tvilling simkort" som virker å være altfor begrenset og sært i dag. Man kan ønske seg 3G/4G muligheter på diverse enheter uten å nødvendigvis sitte med en haug forskjellige abbonenter og telefonnumre samt ha mulighet til utgående og innkommende samtaler på samme nummer til flere enheter og kanskje styre hvilken enhet som er "innkommende" for øyeblikket.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...