Gå til innhold

Dell beklager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det er forskjell på å villede og skryte.

Villede: Denne potetchipsen smaker bedre enn alle sine konkurrenter

Skryte: Denne potetchipsen smaker fantastisk

 

Kanskje ikke verdens beste eksempel, men men.

Lenke til kommentar

Det er helt klart store forskjeller på VGA og DVI.

Alle som har prøvd å kaliberere en skjerm har vært borti dette.

 

Hvis man ikke bruker skjerm til anet en surfing, spilling eller teksbehandling er dette likegyldig, men om du må ha korrekte farger...

 

Jeg sitter med to bra skjermer her fra Eizo, koblet på DVI.

Begge skjermene har også VGA inngang og da jeg lånte vekk ene DVI kabelen for et par dager måtte jeg kjøre ene skjermen på VGA.

For å si det slikt det var nesten helt umulig å få en brukbar kalibering.

Bare å få den til å se brukbar ut til skjermjobbing tok nærmere halvtimen og få den god nok til å jobbe med trykksaker tror jeg ikke ville vært mulig.

 

Hvis du bare har en skjerm og ikke driver med arbeid som krever riktige farger, da er VGA helt greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Slik går det når markedsavdelingen lager "forenklet" (forståelig grafisk) presentasjon av tekniske forskjeller.

 

En kan jo bare spekulere hvor mange ganger en selv har gått på lignende svada når det gjelder produkter en ikke vet noe som helst om (og hvor relevant informasjon er umulig å fremskaffe).

Lenke til kommentar

Hvis man sammenligner enn billig skjerm med tn panel kontra en kvalitets skjerm med IPS panel så er det strengt tatt ikke problem å se forskjell.

 

VGA funker vel greit så lenge ikke oppløsningen på skjermen er for høy. Selv om at enten DVI eller HDMI er å foretrekke. Er man en riktig feinschmecker så er det ingen tvil om at Display Port er det beste.

 

Anngående villedende reklame ja så er nok også Apple ute å ror når de tilbyr i sin butikk knalldyre eksterne disker med thunderbolt tilkobling, som hypes opp i skyene. Men diskene som står i er jo helt vanlige 7200rpm disker. Så man er jo milevis fra å utnytte thunderbolt tilkoblingen...

Lenke til kommentar
Har du liknende erfaringer med "kreativ" markedsføring? Del det gjerne i kommentarfeltet nedenfor!

 

Husker en graf for noen år siden, som var laget veldig villedende. Husker ikke hvem som var synderen av ATI/NVIDIA, men tegnet opp min egen fra hukommelse.

 

post-87384-0-60560500-1322585856_thumb.png

Den til venstre er som den de markedsførte seg med. Den til høyre er når jeg har tegnet inn i en fullstendig graf, og ikke kuttet den. Da er forskjellen plutselig ikke så stor. :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...