Gå til innhold

hjelp til ny laptop, ssd disk, 8500 eller mindre [Løst]


Anbefalte innlegg

Heisann. Må ha meg en ny laptop til skolearbeid. Har begynt med programmering på skolen så er en del tunge program som skal kjøres, ønsker derfor en med SSD disk. Får ca 8500 jeg kan bruke på pc.

 

Har sett litt på forskjellige men klarer ikke helt å bestemme meg for hva som er bra. Har bestemt meg for at jeg ikke skal ha acer eller hp, har hatt dette før, og er ikke fornøyd med disse. acer har elendig holdbarhet, og HP blir alt for varme.

 

Kikket litt på dell sine, men fant ikke noen plass jeg kunne velge ssd disk så da falt det litt bort..

 

Om noen vet om noen bra kjøp så hyl ut :)

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hiver meg på den, eneste reele alternativ med SSD så vidt jeg kan se. Forøvrig kan du få SSD på noen Dell-maskiner, men da må du ringe dem. Du kan jo ringe å høre hva du havner på med XPS 15, kan være lurt å spørre inledningsvis om studentrabatt eller liknende.

Lenke til kommentar

Hm... Hvis du vil ha et dugelig skjermkort og bedre skjerm, ta en titt på denne. Blir litt dyrere, men også betraktelig bedre:

 

www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10603206;c:100561;fl:0#2337-10604185-1;2310-10603208-1;2311-3804475-1;2319-3754188-1;2315-10582288-1;2317-10500502-1;2312-10583002-1;2313-3880828-1

Lenke til kommentar

fikk ikke opp noen spesifikasjoner om lenovoen?

 

Kan du installere SSD (og windows) selv?

Trenger du integrert skjermkort?

 

ja til begge. men heller mest mot å ha lisens med når jeg kjøper, så slipper jeg å knote med det.

 

Kom fram til dette på multicom pcen:

- Intel Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache

"Sandy Bridge refresh"

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

- Intel SSD 320 160GB

- BluRay spiller og DVD-brenner

- Windows 7 Home Premium

- MICROSOFT Office Home & Student 2010 Norsk

og landet på 8651,- som virker som en fin pris.

 

Edit; dette var vist uten skjerm, gudene vet hvorfor de tror jeg skulle ha en bærbar uten skjerm men.. med skjerm steg prisen 5000, så da er jeg fortsatt på leting..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

fikk ikke opp noen spesifikasjoner om lenovoen?

 

Kan du installere SSD (og windows) selv?

Trenger du integrert skjermkort?

 

ja til begge. men heller mest mot å ha lisens med når jeg kjøper, så slipper jeg å knote med det.

 

Kom fram til dette på multicom pcen:

- Intel Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache

"Sandy Bridge refresh"

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

- Intel SSD 320 160GB

- BluRay spiller og DVD-brenner

- Windows 7 Home Premium

- MICROSOFT Office Home & Student 2010 Norsk

og landet på 8651,- som virker som en fin pris.

 

Edit; dette var vist uten skjerm, gudene vet hvorfor de tror jeg skulle ha en bærbar uten skjerm men.. med skjerm steg prisen 5000, så da er jeg fortsatt på leting..

Klart det blir dyrt når du legger på bluray spiller og i7-prosessor. Hold deg til i5 og sett inn vanlig dvd-drev så havner den på 9300. Siden grafikkort på pcen er øvre middelklasse vil det være dette som er flaskehalsen i ytelsen til pcen uansett. I tillegg bruker i5-prosessorer mindre strøm enn sine større brødre.

 

Edit:

Notebookcheck.net har en god review av denne pcen med tilsvarende oppsett som jeg skrev, kikk på:

http://www.notebookcheck.net/Review-Schenker-XMG-A501-Notebook-Clevo-W150HRM.53559.0.html

 

surprisingly close to being a perfect all-round notebook. The laptop scores high in our review thanks to its modest and resistant case, which has superior workmanship, the great connectivity it offers (2x USB 3.0) and good input devices. However, its best feature is the anti-glare HD+ display, which users are sure to fall in love with thanks to its low black value and high contrast.

 

The above average performance fits perfectly with the other great features. Intel's Sandy Bridge processor and Nvidia's GeForce GT 555M make an amazing duo, which will provide enough performance for most users, except maybe hardcore gamers or professionals. The SSD hard disk improves the program performance and is sure to make the XMG A501 a worthy opponent for other high-end laptops.

 

The buyer does not need to fear poor mobility. Although other 15 inch devices are easier to transport due to their lower weight, the XMG A501 can be transported pretty easily too. The decent battery life will be sure to keep users entertained. Plus the barebone's emissions have also been worked on. The laptop is now noticeably quieter in normal use.

 

The list of negative features is rather short. The temperature and noise emissions can rise high when the laptop is under heavy load. The heavy power adapter and the modest sound quality offered by the speakers are other minuses. Still these are just a few small flaws in an otherwise perfect device.

 

Basically, the XMG A501 has managed to convince us completely. Schenker has done a great job creating this all-round notebook. There are very few laptops as well-rounded as the XMG A501 on the market, and multimedia users should definitely take a look at this laptop. Thumbs up!

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Da velger jeg heller å gå opp i pris.

 

Med mindre det er store ytelsesforskjeller ser det ikke ut som det er noe å spare på å kjøpe SSD disk utenom og montere selv, det koster 850 kr mer for den billigeste 120gb versjonen..

 

hvor mye forskjell er det på SSD 320 og SSD 510 egentlig?

 

om jeg tar den billigeste så havner jeg på rundt 11 000 kr, spørsmålet blir vel da om jeg får noe "bedre" for ca samme pris...?

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd å ringe Dell jeg, se hva du kan få til på en XPS15. Som sagt kan de ordne deg SSD, skal fort havne under 11k også. Så får du satt sammen en PC på samme måte som hos Multicom over telefon. Be om å få sendt tilbudet på mail, så sammenlikner du de to PCene opp mot hverandre.

 

Tror de skal få til:

 

Dell XPS 15

- i7 2860QM (2,5/3,6 ghz)

- 15.6" FHD B+RGLED True-Life (1920x1080)

- 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel

- 256GB SSD (samsung sata III)

- 9-cellers batteri (90W)

- GeForce GT 540M (2 GB)

 

Til rundt 11k. Og dette er en rå prosessor.

 

Edit: Samt rå skjerm og batteritid

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...