Gå til innhold

hjelp til ny laptop, ssd disk, 8500 eller mindre [Løst]


Anbefalte innlegg

Har enda ikke fått kjøpt noe, men har fått litt mer cash. Er det noe poeng i å bestille nå, eller bør jeg vente litt ut i januar for gode tilbud? Pleier å være januarsalg men usikker på om det gjelder brukbare pcer og ikke bare de på elkjøp..

Romjulssalg på Komplett og andre nettbutikker sannsynligvis. Nå skal de ha alt ut før neste års modeller kommer inn.

 

Ingenting spennende for laptop av ny maskinvare for tida, så det må eventuelt være en ny modell. Dette følger jeg ikke så voldsomt med på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant noen demovarer til rundt 8000 med de spesifikasjonene jeg var ute etter, noen grunn til å ikke slå til eller?

 

GeForce GT555,Core i7-2670QM,8GB RAM,750GB HDD,Blu-Ray,kamera,BT,W7 Home

 

må kjøpe SSD disk utenom men blir fortsatt en god pris

 

edit; fant en med SSD disk og men dårligere spesifikasjoner, kostet 600 kr mindre da men med 17"

GeForce GTX 460M,Core i5-460M,4GB RAM,500GB SSD/HDD,DVD±RW,webcam,BT,W7H

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Må endre litt i planene her, ser at nesten alle laptoper jeg har funnet har ganske gode skjermkort, dette er helt meningsløst siden jeg kanskje kommer til å spille litt minecraft, men ikke noe mer. Får jeg ikke i7 prosessor uten at det kommer med skjermkort til 4000? Trenger jeg egentlig i7 prosessor? er det greit med i5 ? i3? Jeg vil bare ha ssd disk så windows og program starter fort som f, og full hd skjerm, uten at det blir noen flaskehals i prosessor eller i minne..

Lenke til kommentar

Ok! Sorry at jeg maser, men har komt fram til at jeg tar en av disse 3, men klarer ikke bestemme meg, så hjelp meg litt her.. Som sagt, så kommer jeg ikke til å bruke laptopen til å spille bf3 uansett siden jeg ikke takler å spille FPS på laptoper over lengre tid, spesielt ikke "competetitive" spilling, men om jeg kjøper en med dedikert skjermkort så kan jeg vertfall bruke den til andre spill som minecraft, eller andre jallaspill som tidsfordriv. (RTS og sånt tull) Er bare den ene som har skjermkort som jeg ser tho, så jeg er veldig i dus..

 

1. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649398 - ASUS X53E 15.6" HD: Core i7-2670QM, 6GB RAM, 640GB HDD, DVD±RW, kamera, BT, W7 Home

Dette er den billigeste, og sånn som jeg ser er det denne jeg "får" mest for pengene med, minus er at den har ikke så høy oppløsning, noe som er greit å ha når man sitter med progammering, word, facebook, 9gag osv.. Den har heller ikke egen grafikkprosessor, men jeg vet ikke hvor stor betydning dette egentlig har med mindre man skal spille de nyeste FPS spillene..? Vil f.eks Portal kunne spilles uten grafikkort?

 

2. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647955 - ASUS U36SD 13,3" HD LED: GeForce GT520,Core i5-2430M,8GB RAM,500GB HDD,kamera,83Wh batteri,BT,W7H

Dette er den midt i mellom som jeg egentlig tror er det beste valget, har litt dårligere CPU enn den over, og litt mindre skjerm, men samme oppløsning. Den har eget grafikkort som jeg tror er greit til mitt bruk som beskrevet over.. Har også mer RAM enn den andre, som er greit, samtidig koster vel ikke 4gb ram all verden i disse dager..

 

3. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647353 - ASUS ZENBOOK UX31E 13,3" HD+: Core i7-2677M, 4GB RAM, 128GB SSD, kamera, Bluetooth, W7 Home

Denne har jeg egentlig mest lyst på fordi den er kul, og litt fordi den har SSD disk, som jeg hadde lyst på i utgangspunktet. Den er også den med høyest oppløsning av disse 3, så da er det ikke så farlig at skjermen er så liten. Den har ikke skjermkort som jeg ser, så da kan det hende at jeg må drite i å ha mulighet til å spille, men dette er vel egentlig bare et luksusproblem da den hovedsaklig skal brukes til skolearbeid og film på reisefot osv.. Kommer vel til å spante på litt ekstra RAM (hvis det går da) om jeg går for denne og..

 

 

 

Baaaah.. kjenner jeg må ha fjordland til middag snart.. (tog du an?) :roll:

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Hei igjen! Hva med et fjerde valg? Elkjøp kjører tilbud må på denne:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGE620DX493/msi-15-6-barbar-pc-ge620dx-493ne

 

Så kjøper du rett og slett en SSD I tillegg.

 

Da får du i7, skarp og god fullhd-skjermene, relativt godt batteri. I tillegg har den GT 555-kortet så det er fint mulig å spille på den.

 

Edit: ser det er i5-prosessor på den. Synes likevel at den gode skjermen gjør den til en verdig kandidat.

 

Edit2: billigste laptop med i7 og 1920x1080:

http://www.euronics.no/Produkter/Data/Baerbare/ASUS-N53SN-15.6-Full-HD-GeForcece-Baerbar-PC?ref=acdc5913

 

Men da er vi fort tilbake igjen over 8000 kr med SSD.

 

Zenbooken er veldig fin og virker som et godt valg. I en annen tråd her på forumet ble jeg dog opplyst at Asus sender den ut med to forskjellige SSD-discer, og det er bare en av de som er god. Så vær litt bevisst på det ift kjøp og første prøvetesting. :-)

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

change of plans, igjen.

 

Har søkt og søkt og virker som Asus N53SN er den eneste som dekker alle ønskene mine men koster under 10 000

 

den har i7 cpu, matt skjerm, høy oppløsning og greit skjermkort.

 

http://www.dustinhome.no/asus-n53sn-ci7-22-8gb-750-gt550m-156-w7hp/product/5010610277?csref=Pricecompare_mediahuset_1007

 

Hvorfor er det ingen andre som seller denne? er det en utgått modell?

Lenke til kommentar

Ingenting. Jeg lurer på hvorfor ingen andre, eller vertfall av de store aktørene (komplett, mpx, netonnet, netshop, osv) selger den samme modellen..

Sannsynligvis fordi det er en stund siden den ble lansert og dustin er den eneste som sitter igjen med den på lager?

N55SF er jo en bedre modell på alle mulige måter (med unntak av prislappen) for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...