Gå til innhold

Minne til Asus P8Z68-V PRO (raskt minne)


Bazer_Punk

Anbefalte innlegg

Er ute etter å oppgradere minnemengden min til 8gb, har for tiden 4gb med Corsair XMS3 Dominatior GT 2133mhz. Hittil har det vært eit fantastisk godt minne, men med BF3 så ligger lasten på minne konstant over 95% og til tider over 97% og da får eg av og til grønne blink på skjermen (så raske at man såvidt oppfatter det).

 

Tenkte først å få tak i eit sett til, men har ikkje klart å oppdrive det fra en fornuftig nettbutikk (fant noe i Kanada o.O)

Er ute etter 8gb, helst i 4gb+4gb brikke og som er tilsvarende raskt og som er stabilt på hovudkortet, resten av pc'n er i7 2600k og Asus 6970 2gb ddr5 skjermkort.

 

Produktkoden til minnet eg har er forresten: CMT4GX3M2A213 3C9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøre og utnytte er 2 forskjellige ting... chippen i mellom cpu og minne er flaskehalsen

Flaskehalsen er programmene, ikke memory/uncore.

Det er ingen brikke mellom CPU og minne, minnekontrollerne er flytter over på CPU-brikka for bedre treghet og bedre båndbredde. En Sandy Bridge-prosessor med to minnekanaler på 1600MHz har bedre båndbredde enn en Nehalem-prosessor med tre minnekanaler på 1600MHz. Av denne grunnen er ekstra raskt minne oppskrytt i de aller fleste situasjoner siden minneytelsen allerede er godt over det som er nødvendig.

 

Forresten er det snart fire år siden siste prosessor i desktop-segmentet ble lansert uten minnekontroller på brikka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...