Gå til innhold

[Løst] Trenger forslag til bærbar pc til 4-5000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hp har alltid levert varene syntes jeg.

Jeg har att Asus og Toshiba men jeg syntes at Hp var best og hadde bedre design og berede kapasitet generelt.

 

Vel hos meg så går det i Hp :)

og hvilken grunn har du til og kommme med negative komentarer om lenovo? thinkpad er noen av de beste latopene som er på markede. Det er en grunn til at alle store bedrifter sverger til lenovo. Ikke det at elitebook fra hp er dårlig for det er de ikke. men alt consumer fra hp er lagt på foxconn uten at noen fra hp har sett produktet.

 

Det er ikke sikkert at alle Think Pad pc ene er dårlige men jeg hadde en Think Pad pc som rett og slett var elendig. Jeg vet ikke hvorfor den var sånn men den var treg osv. Har bare prøvd en Think Pad pc men av min anbefaling som det blir så er Think Pad elendig.

Det er henne at det var en spesiell feil med den pc en eller noe (ikke vet jeg).

 

Men av den anbefalingen jeg har av Think Pad så er det ikke dermed sagt at merker suger. Sorry for at jeg formulerte meg litt dårlig.

Lenke til kommentar

det er 540m i x53sv vilket er et kjempebra sjermkort vist du skal ha pc for under 7-8k

 

jeg har x53sv med i5 2410m 6gb ram og gt540m(den bruker de intigrete intel3000 når den ikke trenger det dedikerte kortet)

 

ikke bare er det en bærbar med godt batteri, det går an å spille på den også. samt at byggekvaliteten er ganske god(den har halvt metal halvt plast)og den kjører ikke så jævlig varmt som hp og acer er kjente for.

 

Min N53SV er også meget stillegående og ikke minst så holder den seg kald. samme hardware som deg, men jeg kjører SSD på den. byggekvalitetet er også meget bra på den, den virker veldig velbygd og solid. (bortsett fra tastaturet, det beveger seg litt når man trykker på det), men det overlever jeg.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

En IBM Thinkpad i format 4:3 - Er den fra forrige årtiende eller ?

(neida - kanskje en T41 med celeron/pentium et eller annet ? )

Sammenlikne denne med det som er dagens marked/modellet blir vel litt feil.

 

 

Jeg har en 2011 modem Lenovo Thinkpad 510 med Sandy Bridge og i7.

Hadde også en T61 med 1400x900 og T7500 Core2Duo cpu føre dette .

Og det har vært solid + kvalitet hele veien + no issues.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En IBM Thinkpad i format 4:3 - Er den fra forrige årtiende eller ?

(neida - kanskje en T41 med celeron/pentium et eller annet ? )

Sammenlikne denne med det som er dagens marked/modellet blir vel litt feil.

 

 

Jeg har en 2011 modem Lenovo Thinkpad 510 med Sandy Bridge og i7.

Hadde også en T61 med 1400x900 og T7500 Core2Duo cpu føre dette .

Og det har vært solid + kvalitet hele veien + no issues.

synd å skuffe deg me 4:3 formatet lever i beste vell gånde i bedrift markedet.

men er det noe feil med det så få den levert inn, har ikke vert borti bedre kundesupport en det lenovo har i norge atm.

Lenke til kommentar

En IBM Thinkpad i format 4:3 - Er den fra forrige årtiende eller ?

(neida - kanskje en T41 med celeron/pentium et eller annet ? )

Sammenlikne denne med det som er dagens marked/modellet blir vel litt feil.

 

 

Jeg har en 2011 modem Lenovo Thinkpad 510 med Sandy Bridge og i7.

Hadde også en T61 med 1400x900 og T7500 Core2Duo cpu føre dette .

Og det har vært solid + kvalitet hele veien + no issues.

synd å skuffe deg me 4:3 formatet lever i beste vell gånde i bedrift markedet.

men er det noe feil med det så få den levert inn, har ikke vert borti bedre kundesupport en det lenovo har i norge atm.

 

Nå mente jeg ikke hva som "lever" i markedet i form av utdaterte ikke utbyttet utstyr.

 

4:3 som i , native laptop LCD Display:

1024x768

1152x864

1280x960

1600x1200

 

Jeg er selv representant i "dette" bedriftsmarkedet og jobber faktisk selv i en stor IT-Leverandør bedrift av infrastruktur og hardware (inkl bærbare).

Og det er lenge side jeg har sett en slik bærbar som personlig maskin til ansatt.

 

At noen kjører med 1600x1200 ekstern skjermer er noe helt annet.

 

4:3 som lever i bedrifter i form av eldre laptop/utstyr - sikkert

 

Men vis gjerne til en "ny" Thinkpad modell med native 4:3 fra lenovo-shop , så skal jeg gi meg.

http://shop.lenovo.com/noind/no/en/learn/products/laptops/thinkpad/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takker alle sammen for svar.

 

Har sovet litt på pckjøpet, og ser at hvis jeg skal tenke litt fremtidsrettet bør vel egentlig ikke den absolutte grensen være på 5000,- men kanskje noen hundrelapper over også. Vil dette da endre hvilken pc jeg bør kjøpe, eller bør jeg holde meg til Asus'n?

Lenke til kommentar

Takker alle sammen for svar.

 

Har sovet litt på pckjøpet, og ser at hvis jeg skal tenke litt fremtidsrettet bør vel egentlig ikke den absolutte grensen være på 5000,- men kanskje noen hundrelapper over også. Vil dette da endre hvilken pc jeg bør kjøpe, eller bør jeg holde meg til Asus'n?

 

Med i5 prosessor og skjermkortet 540m, vil du nok måtte gå opp noen tusenlapper for å få en maskin som er verdt pengene i forhold til hva du faktisk får. Går du opp til 6000kr, kan du få en maskin med et skjermkort som er 7% raskere: Asus N43SN.

Endret av kidio007
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...