Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Montere et lysrør på badet?

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432
Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål, men. Hvis man vil montere et lysrør på badet, må det gjøres av en elektriker eller fagfolk?

Hvis ikke, hvordan gjør man det selv? Jeg har lys på badet, men det er en lampe midt i taket bare, og den gir så dårlig lys. Skulle hatt et lysrør ovenfor speilet, som er vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Faste installasjoner skal gjøres av profesjonelle.

Hvis lampa di gir dårlig lys, kan du sjekke om lampa tåler en pære med høyere wattstyrke, eller montere en sparepære som lyser sterkere.

Ikke gjør det selv. Forsikringen kan bli ugyldig, huset kan brenne ned, og du kan få støt.

I tillegg må du huske at det er snakk om et baderom, og da er alt enda strengere og farligere.

Endret av Mannen med ljåen
Gjest medlem-1432
Skrevet

Var nesten det jeg tenkte. Æsj, jaja. Da får det bare være.

Gjest medlem-1432
Skrevet

Siden jeg ikke eier, så blir det ganske uaktuelt. Hadde håpet at det ikke var så komplisert. :p

Gjest medlem-1432
Skrevet

Vet ikke. Finnes det sånne lysrør da? som man bare kan plugge inn i en stikkontakt?

Har en ekstra lampe men det er ikke så gunstig.

Skrevet

Overrasker meg om det ikke gjør, kunne ikke finne eksempler da. Eneste jeg fant var led lyslister og lys for bilderammer hos ikea. mulig du må se i lampebutikk:)

Skrevet

Såvidt meg bekjent har man ikke lenger lov å skru opp lamper i taket selv med mindre de er på krok og støpsel. (Altså å skru lampen direkte fast i taket med vanlige skruer er ikke lov med mindre du er elektriker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...