Gå til innhold

Bitte litt... lei?


Anbefalte innlegg

Hei

Meg og noen kompiser har spilt en del Skyrim i det siste. Store deler av helgen gikk til skyrim. Har rundt 55 timer spilt, level 30-ish, full draenic gear, gjort main quest, alle imperial quest, blitt leder for companions og dark brotherhood. Nå føler jeg liksom at det er litt slutt.. Kan være jeg fordi jeg gjorde alt det på en helg, eller bare det at etter main questet og imperial questa så føles resten litt "useless".

Er bare små quest og får liksom ikke den helt samme feelingen som fra de andre store chain-questene.

 

Er det mer og gjøre eller sitter noen flere igjen med samme følelsen?

 

De andre jeg har spilt med er kun innom for å leke med console commands..

Endret av kiriee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Meg og noen kompiser har spilt en del Skyrim i det siste. Store deler av helgen gikk til skyrim. Har rundt 55 timer spilt, level 30-ish, full draenic gear, gjort main quest, alle imperial quest, blitt leder for companions og dark brotherhood. Nå føler jeg liksom at det er litt slutt.. Kan være jeg fordi jeg gjorde alt det på en helg, eller bare det at etter main questet og imperial questa så føles resten litt "useless".

Er bare små quest og får liksom ikke den helt samme feelingen som fra de andre store chain-questene.

 

Er det mer og gjøre eller sitter noen flere igjen med samme følelsen?

 

De andre jeg har spilt med er kun innom for å leke med console commands..

 

Veit ikkje kossen du spiller, men eg er lvl 25.

 

Ikkje ferdig med Companions

Ikkje ferdig med Main queste

Ikkje ferdig med Imperial

Er ikkje eingang med i Dark brotherhood eller Thives guild.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei

Meg og noen kompiser har spilt en del Skyrim i det siste. Store deler av helgen gikk til skyrim. Har rundt 55 timer spilt, level 30-ish, full draenic gear, gjort main quest, alle imperial quest, blitt leder for companions og dark brotherhood. Nå føler jeg liksom at det er litt slutt.. Kan være jeg fordi jeg gjorde alt det på en helg, eller bare det at etter main questet og imperial questa så føles resten litt "useless".

Er bare små quest og får liksom ikke den helt samme feelingen som fra de andre store chain-questene.

 

Er det mer og gjøre eller sitter noen flere igjen med samme følelsen?

 

De andre jeg har spilt med er kun innom for å leke med console commands..

 

Veit ikkje kossen du spiller, men eg er lvl 25.

 

Ikkje ferdig med Companions

Ikkje ferdig med Main queste

Ikkje ferdig med Imperial

Er ikkje eingang med i Dark brotherhood eller Thives guild.

Har det akkurat likt. Planene mine så langt har vært å få laget meg en skikkelig rustning (uten å grinde), få meg et bra hus (ikke fornøyd med det i Whiterun), finne et bra kvinnfolk, og finne den perfekte kompanjong (drasser rundt på Lydia ennå, har ikke funnet en mage). Er level 25 uten å ha oppnådd noe som helst ennå. Har samme sverdet som jeg fikk i første quest for Companions (Skyforge steel greatsword, oppgradert til epic, ingen enchantments), og går rundt i orc heavy armour.

 

Går det an å få en mage partner som healer deg, forresten?

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Hei

Meg og noen kompiser har spilt en del Skyrim i det siste. Store deler av helgen gikk til skyrim. Har rundt 55 timer spilt, level 30-ish, full draenic gear, gjort main quest, alle imperial quest, blitt leder for companions og dark brotherhood. Nå føler jeg liksom at det er litt slutt.. Kan være jeg fordi jeg gjorde alt det på en helg, eller bare det at etter main questet og imperial questa så føles resten litt "useless".

Er bare små quest og får liksom ikke den helt samme feelingen som fra de andre store chain-questene.

 

Er det mer og gjøre eller sitter noen flere igjen med samme følelsen?

 

De andre jeg har spilt med er kun innom for å leke med console commands..

 

Veit ikkje kossen du spiller, men eg er lvl 25.

 

Ikkje ferdig med Companions

Ikkje ferdig med Main queste

Ikkje ferdig med Imperial

Er ikkje eingang med i Dark brotherhood eller Thives guild.

Har det akkurat likt. Planene mine så langt har vært å få laget meg en skikkelig rustning (uten å grinde), få meg et bra hus (ikke fornøyd med det i Whiterun), finne et bra kvinnfolk, og finne den perfekte kompanjong (drasser rundt på Lydia ennå, har ikke funnet en mage). Er level 25 uten å ha oppnådd noe som helst ennå. Har samme sverdet som jeg fikk i første quest for Companions (Skyforge steel greatsword, oppgradert til epic, ingen enchantments), og går rundt i orc heavy armour.

 

Går det an å få en mage partner som healer deg, forresten?

 

Haha, skyforge steel her også, har også 3/4 orc armor :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt i cirka 60 timer. Ferdig med Thieves Guild, College of Winterhold, Companions, Dark Brotherhood og Stormcloaks, så er i grunn bare hovedquesten igjen av questlines. Har også gjort en del småjobber, og powerlvlet smithing en god del for å kunne få lagd meg Legendary Dragonplate Armor (og utstyrt kone og follower Aela the Huntress med Legendary Dragonscale Armor).

 

I kveld, for første gang siden spillet kom ut, kræsjet spillet, og jeg følte ikke for å åpne det igjen. Hadde allerede spilt to timer, men følte det var nok for i dag... Tror ikke jeg er direkte lei, men 90% av tida jeg har brukt på PC siden 11.11.11, har tross alt gått til Skyrim...

 

Ta deg noen dager/en uke fri, og se om du ikke får lyst til å spille igjen. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror spill som WoW har ødelagt litt av spillopplevelsen til folk. istedet for å oppdage nye ting, lage sin egen fiksjonelle historie knyttet til sin karakter(altså roleplay i dets originale form), samt det å utforske en verden på en uskyldig, kanskje barnslig måte. så har folk et mindset som sier til dem at de skal finne å gjøre quests, samt gjøre dem ferdig fortest og på mest effektiv måte. hvis du spiller et spill på denne måten er det ikke uvanlig å bli utbrent ganske fort.

 

Jeg husker måten jeg spilte WoW på når jeg først plukket opp spillet; det var en magisk verden som jeg ble oppslukt i og som jeg oppnådde stor mestringsfølelse hvis jeg f.eks klarte å gjennomføre det "oransje" - questet, jeg kunne spille en hel dag uten å gå fra level 31 til 32. WoW er ikke annerledes på denne måten nå enn før, det er playerbasen som har utviklet seg og rasjonalisert spillemåten sin.

 

for min del så har jeg oppdaget at jeg spiller ganske mange spill på burnout måten. Saint's row the Third spilte jeg ihjel på en dag. gjorde main questline på en 8~ timer og la fra meg spillet. nå har jeg ingen lyst å ta det opp igjen med det første.

 

Jeg tror dette er grunnen til at du nå sitter der å føler at det er lite igjen å gjøre.

Endret av Sphio
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spill som skyrim er det virkelig givende å utforske, man finner så utrolig mange merkelige småquester rundt der.

Jeg blir alltid distrahert fra de questene jeg skal gjøre. Det er også gøy å bare utforske, jeg fikk en quest av en gud eller noe bare fordi jeg følte for å se på utsikten fra et av de høye fjellene. :)

Lenke til kommentar

Har vel selv ikke vært innom alle byene var level 28 helt til skyrim syntes det var morro og slette savefila mi :( Fant en savefile på level 8 så da droppa vi den karakteren.

 

Men har hørt om mange som legger litt personlighet inn i karakteren som at man nekter å snakke med visse folkeslag eller er nøytral i skyrim krigen f.eks, eller kanskje bare er blodtørstig eller imot vold, bruker bare spells som får andre til å kjempe for seg f.eks. Skyrim er bare en stor sandkasse som du kan gjøre hgva du vil i og som du kan sette dine egne regler.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Lei? Er du gal? Har så si spillt non-stop siden mandag kveld, hvor døgnrytmen har vært å stå opp---> Spille--->Sove. Tør ikke tenke på hvor mange timer jeg har i spillet. Sitter med flere skills på 100 og mange som nærmer seg 100, expert vanskelighetsgrad, full dragonscale set med daedric bow(enchanted alt sammen) og møter stadig vekk elder/ancient drager. Er så jævlig bra dette spillet, glad jeg har enda en uke til med perm. ;)

 

Har forresten såvidt begynt på main-story og er lvl 45, sier litt om innholdet i spillet ^^

Endret av xcitu
Lenke til kommentar

Uansett, de lager vel sikkert like mange DLC til Skyrim som spillene i Fallout serien?

 

De skal lage noen store DLC`er ja, har de sagt :)

 

Sier seg selv at man blir utbrent på et spill hvis man har spilt konstant hele helgen.

Main Questen er jo bare en bitteliten del av spillet, som jeg selv har spart, er muligenst 40% på vei ellernoe.

 

Tips til å få mest mulig ut av spillet\fremtidlige sandbox spill du kanskje spiller: Ikke stress med main Q, få med deg verdenen rundt. Utforsk, spill på høyere vansklighetsgrad, rollespill, craft , lag flere chars, sett deg inn i Lore , utfordre seg på spill-økonomien etc etc, og viktigst, ikke overspill (lettere sagt enn gjordt i et spill som Skyrim, hehe)

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke si at du spiller feil, men virker som om du kun har konsentrert deg om de "store" questlinene som finnes i spillet, selv om det finnes så utrolig mye mer. Snakk med folk i byene og ta noen av questene du får der. Feks i Markath(?) er det en nokså lang og veldig spennende questline som åpner seg med det samme du kommer inn i byen første gangen :)

 

Til info hadde jeg kun fullført Companions når jeg var lvl 30, hadde såvidt begynt Thieves og Dark Brotherhood. Mages guild har jeg aldri vært i enda, og main storyen har jeg aldri spilt lengre en til du besøker bartebyen på fjellet.

Endret av Faxfinn
Lenke til kommentar

Jeg var på ca. samme stadiet som OP.Spilt igjennom main quest på expert, fullt Daedric sett, gjort de fleste større quest lines og de fleste skills rundt 100.

 

Så startet jeg på nytt på Master med en ren Destruction mage og synes det er veldig morsomt. Føler at jeg får mye mer av kampene på denne måten, selv om de dog tar noe lang tid. Spilte nettopp igjennom Staff of Magus questlinen på level 6, og det var en forfriskende utfordring. Har ingen motivasjon for å gå tilbake til min tidligere karakter som dreper alt på 10 sekunder.

 

Flesteparten av TES-spillerne kjøper ikke et spill som Skyrim ,rusher igjennom mainquest , BOM BOM BOM - Ferdig med spillet på en helg.

 

Dette er ikke et konsollisk arcadespill i utgangspunktet :)

Må si jeg har det motsatte intrykket. Ser på steam at bare 15% har spilt igjennom mainquestet, mens mange flere har spilt igjennom andre quest lines. 35% har for eksempel gjort mer enn 50 objectives mens 45% er over level 25. Av de jeg har snakket med har det heller ikke vært mange som er ferdig med main questet, og selv spillanmeldere er jo ikke ferdig. Jeg tror faktisk de fleste "casual gamers" er av types som prøver å løse alt og ikke går etter main questet spesifikt.

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar

Flesteparten av TES-spillerne kjøper ikke et spill som Skyrim ,rusher igjennom mainquest , BOM BOM BOM - Ferdig med spillet på en helg.

 

Dette er ikke et konsollisk arcadespill i utgangspunktet :)

 

 

 

Må si jeg har det motsatte intrykket. Ser på steam at bare 15% har spilt igjennom mainquestet, mens mange flere har spilt igjennom andre quest lines. 35% har for eksempel gjort mer enn 50 objectives mens 45% er over level 25. Av de jeg har snakket med har det heller ikke vært mange som er ferdig med main questet, og selv spillanmeldere er jo ikke ferdig. Jeg tror faktisk de fleste "casual gamers" er av types som prøver å løse alt og ikke går etter main questet spesifikt.

 

Hvordan er dette motsatt av hva Fleskelars skriver? :) Han sier jo såvidt jeg ser at de fleste av eldre garde innen TES spillene tar Main Questet foruten utforskingen og side-questene, som er det samme du vel påpeker?

Lenke til kommentar

Hvordan er dette motsatt av hva Fleskelars skriver? :) Han sier jo såvidt jeg ser at de fleste av eldre garde innen TES spillene tar Main Questet foruten utforskingen og side-questene, som er det samme du vel påpeker?

Ser ut som om jeg har litt lesevansker. Tror øynene mine hoppet over "ikke", noe som forandret meningen av det han sa betraktelig. Ta derfor min kommentar som et støtteinnspill istedet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...