Gå til innhold

Anmeldelse: Jurassic Park: The Game (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

On top of that, this just doesn't feel like Jurassic Park. Remember the T-rex a Jeep could barely outrun? A little girl can outrun it. Remember the Raptors that could slice your belly open with one claw? They can be engaged in one-on-one knife combat and lose. The threat and immediacy of the dinosaurs is severely neutered by the pacing of this adventure game. (fra ign.com)

 

Trur du dette hadde blitt gjort betre om det blei laga eit actionspel der du tok livet av 300 dinosaurar før dagen var omme?

 

IGN skapar eit inntrykk av at dinosaurane i spelet er heilt ufarlege, men det stemmer på ingen måte. Gjer du ting feil vil du få servert det eine dødsfallet etter det andre, og som vanleg i ei Jurassic Park-historie kjem ikkje -alle- seg heilskinna gjennom eventyret.

 

Som beinhard fan i mine yngre år såg eg Jurassic Park ca kvar dag i eit par år, og kan med handa på hjartet seie at ikkje noko spel, moglegvis med unntak av Operation Genesis, har kome nærare den gode JP-kjensla.

 

Har du prøvd det første Dino Crisis-spillet til PS1? Det minner veldig mye om Resident Evil, men med dinosaurer. Det morsomme var at dinosaurene her var veldig farlige, så du kunne ikke bare sloss mot dem som i "vanlige" spill. Husker ikke om det var DC1 eller 2, men i ett av dem sloss du mot en T-rex. Eller rettere sagt, du prøvde desperat å overleve. Hele kampen endte med at du ødela en heis eller noe sånt og fikk sperret T-rex'en inne et sted for en stund, så du kom deg unna. Men å drepe den var en helt annen sak. Problemet med Dino Crisis var at DC2 fokuserte alt for mye på action, og DC3 var svært dårlig. Det ødela hele serien. Jeg ville helt klart ha foretrukket et DC med enda mindre slossing og enda farligere dinosaurer. Det ville ikke blitt et direkte action-spill, men det hadde fått dinosaurene til å virke svært farlige, akkurat som de skal være. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tipse om et morsomt lite dinosaur spill på Iphone/itouch: Carnivores.

 

Det er en jaktsimulator og er ganske "realistisk". Dinoene oppfører seg omtrent som ekte dyr. Du må tenke på vindretning etc og snike deg innpå dinosaurene. Dinosaurene er kjappe og hyperfarlige. Bommer du, ligger du tynt an.

 

Det er ganske nerdete og langsomt, men jeg ble hekta en periode.

Lenke til kommentar
On top of that, this just doesn't feel like Jurassic Park. Remember the T-rex a Jeep could barely outrun? A little girl can outrun it. Remember the Raptors that could slice your belly open with one claw? They can be engaged in one-on-one knife combat and lose. The threat and immediacy of the dinosaurs is severely neutered by the pacing of this adventure game. (fra ign.com)
Trur du dette hadde blitt gjort betre om det blei laga eit actionspel der du tok livet av 300 dinosaurar før dagen var omme?IGN skapar eit inntrykk av at dinosaurane i spelet er heilt ufarlege, men det stemmer på ingen måte. Gjer du ting feil vil du få servert det eine dødsfallet etter det andre, og som vanleg i ei Jurassic Park-historie kjem ikkje -alle- seg heilskinna gjennom eventyret.Som beinhard fan i mine yngre år såg eg Jurassic Park ca kvar dag i eit par år, og kan med handa på hjartet seie at ikkje noko spel, moglegvis med unntak av Operation Genesis, har kome nærare den gode JP-kjensla.
Har du prøvd det første Dino Crisis-spillet til PS1? Det minner veldig mye om Resident Evil, men med dinosaurer. Det morsomme var at dinosaurene her var veldig farlige, så du kunne ikke bare sloss mot dem som i "vanlige" spill. Husker ikke om det var DC1 eller 2, men i ett av dem sloss du mot en T-rex. Eller rettere sagt, du prøvde desperat å overleve. Hele kampen endte med at du ødela en heis eller noe sånt og fikk sperret T-rex'en inne et sted for en stund, så du kom deg unna. Men å drepe den var en helt annen sak. Problemet med Dino Crisis var at DC2 fokuserte alt for mye på action, og DC3 var svært dårlig. Det ødela hele serien. Jeg ville helt klart ha foretrukket et DC med enda mindre slossing og enda farligere dinosaurer. Det ville ikke blitt et direkte action-spill, men det hadde fått dinosaurene til å virke svært farlige, akkurat som de skal være. ;)

 

Tror du har misforstått det sitatet fra IGN. Dinosaurene i dette spillet er absolutt dødelige. Man kan ikke velge å angripe dinosaurene. Og man må alltid bare kjempe for å overleve her også. Her er det som du sier, mindre slåssing og farligere dinosaurer. Det er kun EN dinosaur som blir drept av dem man spiller som gjennom hele historien. Og IGN får det til å høres ut som om dette er noe som skjer gjevnlig. Men så er jo IGN oftte ganske latterlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...