Gå til innhold

– Større iPhone, tynnere iPad i 2012


Anbefalte innlegg

ATWindsor : Det er så mye større utvalg android, så om HTC har 50 mill kjøpte telefoner og Samsung 70, betyr ikke at telefonene er bedre. Da er det utvalget som styrer. Man må sammeligne telefon mot telefon hva folk liker best. Siden iPhone 4 er kjøpt av flere enn Galaxy S II betyr at iPhone er best for folk flest, men ikke nødvendigvis. Ta heller de tre bestselgene android telefonene mot 3GS, 4 og 4S og se om det er apple sine telefoner som har solgt mest, eller de tre beste til Android.

 

Jeg ser fortsatt ikke noe særlig til argument hvorfor man må sammenlikne telefon mot telefon. La oss si appe selger 100 millioner telefoner, så plutselig lanserer de 3 ganger så mange modeller, da vil de selvfølgelig ikke selge 3 ganger så mange telefoner, men kanskje 120 millioner. Er da telefonene dårlige, fordi det selges mindre av hver enkelt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATWindsor : Grunnen til at apple selger så mangen telefoner er fordi de kun slipper én telefon i året. Eneste måte å sammenligne på er om f.eks HTC eller samsung også gjør det og se hvem som selger mest av den telefonen på ett år. Det er kanskje ett dårligt eksempel, men jeg prøver. La oss si at BMW har 20 biler, og selger 100 mill biler. Mercedes har kun 1 bil og selger 20 mill, ville de da blitt rettferdig å si at BWM er bedre ? Greit nok at Android er forskjellig fra iOS, men jeg håper du/dere tar peonget.

Lenke til kommentar

Vindicator : For meg personlig er det mest "feelingen" som gjør brukeropplevelsen på IOS bedre. Det jeg ikke likte med android var vel bare mangelen på sikkerhet,og desiren hengte seg opp ofte. Skjermen ble knust veldig tidlig og minnekortet funket ikke som gjorde at jeg ikke kunne ta bilder, filme, musikk, lite apper osv. Det kan ha gjort at opplevelsen ble dårligere. Widgets er oppskrytt synes jeg, det eneste jeg synes er bedre med android enn iOS er snarveier til kontakter, ellers oppfyller nesten android kravene mine. Liker ikke android på mobil, men må innrømme at android på en tab 8.9 virker fristende.

 

Jeg stoler på at apple ikke slipper inn skadelige programvarer, mens det er altfor mangen apper på android som krever mer enn nettverkstilgang. Det er helt sikkert rett det du skriver at iOS ikke er så mye sikrere, men for meg er iOS sikkert nok.

Feelingen min med iOS var at iOS var alt for enkelt og begrenset. Føltes nesten ut som at iOS er laget for barn med måten iOS er satt opp på.

 

Så feelingen der var ikke noe å rope hurra for.

 

Og dette med sikkerheten, så stoler jeg mye mere på meg selv enn det jeg kan gjøre med Google og Apple tilsammen. Den beste sikkerheten er deg selv.

 

Og med at Desiren ikke funket som den skulle, så er det ikke Android sin feil at telefonen var et mandags-produkt.

 

Noen vil si at Widgets er oppskrytt, men jeg vil heller si at Widgets er genialt. Ta Fancy Widgets som et godt eksempel.

 

Trykker man på selveste klokken der, så får man opp alarmene, stoppeklokken osv om man vil det. Trykker man på vær ikonet, så får man opp en værmelding for 4 dager. Trykker man på der tempraturen står på Widget'en, så får man opp instillingene til Fancy Widgets.

 

Men det som er genialt er at man kan skifte ut dette til noe helt annet om man vil.

 

Så widgets er en fin ting å ha. Men er enig i at det finnes mange dårlige og unødvendige widgets da.

 

Men uansett. Det jeg ville ha likt å sett er at Apple fortsatt lager en iPhone med 3.5 tommers skjerm samtidig som dem lager en iPhone med 4 tommers skjerm eller større. For det beste som finnes i verden i dag er valgfrihet. Dette kan ingen nekte for.

 

Og det er en stor gåte for meg at Apple ikke har innsett dette enda. Det er jo til å le av. For det er ikke noe som heter 'one size fits everybody'.

 

Så vi får håpe at disse ryktene stemmer og at Tim Cook har innsett realiteten i dagens market med at forskjellige størrelser på skjermene er det beste.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

ATWindsor : Grunnen til at apple selger så mangen telefoner er fordi de kun slipper én telefon i året. Eneste måte å sammenligne på er om f.eks HTC eller samsung også gjør det og se hvem som selger mest av den telefonen på ett år. Det er kanskje ett dårligt eksempel, men jeg prøver. La oss si at BMW har 20 biler, og selger 100 mill biler. Mercedes har kun 1 bil og selger 20 mill, ville de da blitt rettferdig å si at BWM er bedre ? Greit nok at Android er forskjellig fra iOS, men jeg håper du/dere tar peonget.

 

Er det rettferidg? kanskje ikke, men det som ihvertfall ikke er rettferdig er å si at Mercedes er bedre. Grunnen er at salget ikke går opp direkte med antallet modeller, Apple (eller mercedes i eksemplet ditt), ville aldri solgt 20 ganger flere enheter om de lagde 20 modeller istedet for 1.

AtW

Lenke til kommentar

ATWindsor : Jeg sier ikke at iOS er bedre enn Android. Synes bare ikke at det er rettferdig å bestemme hvem som er best etter antall solgte enheter. Jeg skjønte plutselig hva du mener. Selvfølgelig selger ikke Apple 4 ganger mer iPhoner om de skulle lansere 4 nye telefoner. Da ville salget av den første "eneste" telefonen selge mindre. Beklager tenkte ikke over det. Eneste måte å måle hvem som er best for folk flest ( ikke spesifikasjonsmessig) er om de alle lanserte like mange mobiler, så vi kunne se hvem som solgte best.

Lenke til kommentar

Det med din Desire, vel når det kommer til knust glass er faktisk Apple best, og å sammenligne et billig og dyrt produkt blir feil, hvertfall å skylde på Android.....

 

JEg ville nå sagt at S2 er bedre enn 4S (har lett lenge etter noen som kan si hav som er bedre med 4S. bortsett fra kamera og grafikkort)

 

i iOS5 har de kopiert alle, da mener jeg ALLE nyhetene fra android og BlackBerry. (korriger meg hvis jeg tar feil, men har ikke sett noen funksjoner som er egne, håper noen kommer på noen). I ICS har Android fått mega-løft.

 

Og som jeg leste i en objektiv artikkel i en nett-avis "In some areas Android 4.0 is much easyer than iOs5"

Jeg vet mange sier det er lettere med iOS5, men ingen har kommt med noen gode argumenter hvorfor. Det med sikkerheten svarte jo en på ovenfor her. De lette app-menyene får du opp med å trykke "programmer". Da ser jeg ikke store forskjellen, jeg tror folk syns android er vanskelig pga alle de uendelige valgmulighetene i forhold til iOS.

 

Og bare så det er sagt, Google har hørt på kritikk om vanskelig OS, så ICS er gjort mye lettere.

 

Så håper noen kn komme med noen gode argumenter for iOS, nyheter som kom med iOS5, eller argumenter for 4S. Bortsett fra grafikk og kamera :)

Lenke til kommentar

Supl : For meg er 4S best, andre S 2. Det er jo omtrent plattformen som bestemmer for iOS brukere dessverre. Jeg skylder ikke på Android at Desiren var en mandagsmobil. Jeg sier bare at det gjorde opplevelsen verre. Hadde jeg hatt en S2 ville jeg kanskje likt Android bedre. Ikke ukjent som du nevner at iPhone er kongen på haugen av å knuse glasset.

 

At iOS5 er pure kopi av android / ICS, er jeg ikke enig i, men masse er kopiert. Jeg synes Android er en IOS kopi, men det vil jeg ikke diskutere. Det er helt subjektivt.

 

Vindicator : Din feeling av iOS var dårlig, er helt greit, vi er alle forskjellige. Men å mene at Android er bedre, er jo helt subjektivt. At du synes Android er bedre enn iOS betyr ikke at det er best for alle. Derfor skriver jeg alltid at det er mine personlige meninger jeg ytrer, slik at ikke jeg får den diskusjonen om hva som er best.

 

Været for min del er teit, jeg bor i Bergen så jeg trenger ikke å vite hva værgude har gitt oss, alle vet hva vi får..

 

Valgfrihet er fint, skulle ønske det var hos iOS også. 4 tommers skjerm kunne jeg også tenkt meg, men ikke over. Der misunner jeg Android brukere, som har en slik frihet.

Lenke til kommentar

Kjære lesere av amobil.no og mobilen.no. Jeg foreslår at amobil og mobilen oppretter en måte for oss å donere penger til servere, drift, lønn osv. slik at de ikke trenger annonsepenger. For så lenge de gjør det så er det vel slik at trafikken vil styre innholdet til en viss grad. Har vært lenge på dette forumet og sidene, og synes ikke det er noe rart at idevices får nye artikler hele tiden. En ting er at iPhone og iPad selger som hakka møkk, noe som i seg selv genererer artikler, en annen ting er at det er ikke den ting i mobilverden folk heller vil lese enn ios nyheter. Og det er uansett om de er lovers eller haters. Tester av nye android telefoner får jo sjelden noe mer enn noen får sider diskusjon, nyheter og rykter enda mindre, unntak finnes selvfølgelig. Nå skal jeg se på tv2, anbefaler alle å følge med.

Lenke til kommentar

En ting er at iPhone og iPad selger som hakka møkk, noe som i seg selv genererer artikler

Men det gjør Android også. Faktisk så selger Android enormt mye mere enn iDevices i dag.

 

Joda, og de har jo stadig artikler om hvor mange 100tusenvis av androidtelefoner som blir aktivert hver dag, og hvor mange som totalt har blitt aktivert. Hvor ofte mener du de skal oppdatere denne? Selv synes jeg det er totalt uinteressant. Da vil jeg heller høre om hvor mange Galaxy S2 som blir solgt etc etc. Hvor mange androidtelefoner som blir aktivert hver dag er akkurat like interessant for meg som hvor mange symbian telefoner som ble aktivert den gang det var populært.

 

Synes Amobil bør lage en artikkel om hvordan appstore står for 80-90 % av all inntekt generert av salg og annonse inntekter til utviklerene.

Lenke til kommentar

Jeg ble overasket over alle IOS artiklene. Hvorfor IOS får mer oppmerksomhet enn Android skjønner jeg ikke. Det skjer like lite på alle kanter hos begge. At iPhone får mer oppmerksomhet er jo ganske opplagt ettersom det er kun en telefon, men det begynner å bli i det meste laget no. Hadde nok blitt like mye oppmerksomhet hadde det kun vært en android-telefon.

Lenke til kommentar

Fullstendig unødvendig artikkel, kun oppgulp av spekulasjoner vi har sett alt for mange ganger allerede. På tide å legge ned mobilen.no, og heller fokusere på å heve nivået på amobil.no, IMO. Merker at jeg blir mindre og mindre interessert i publikasjonene til Tek-nettverket slik utviklingen går nå...

Lenke til kommentar
Supl : Selfølgelig har android større markedsandel.. De har jo over 100 telefoner på markedet. Man bør heller sammeligne bestselgene androidtelefon mot bestselgene IOS-mobil. Der vinner iPhone !
Hvorfor bør man heller det? Hvorfor er det en mer riktig sammenlikning?AtW

 

fordi mye av androidmobiler som selger er veldig billige, det kan hende de som kjøper de ikke har råd til iPhone eller ikke har lyst og bruke mye penger på en telefon. Men hvis noen har råd til en iPhone og velger noe annet som er litt billigere, ser man hva folk vill ha :)

Lenke til kommentar
Supl : Selfølgelig har android større markedsandel.. De har jo over 100 telefoner på markedet. Man bør heller sammeligne bestselgene androidtelefon mot bestselgene IOS-mobil. Der vinner iPhone !
Hvorfor bør man heller det? Hvorfor er det en mer riktig sammenlikning?AtW

 

fordi mye av androidmobiler som selger er veldig billige, det kan hende de som kjøper de ikke har råd til iPhone eller ikke har lyst og bruke mye penger på en telefon. Men hvis noen har råd til en iPhone og velger noe annet som er litt billigere, ser man hva folk vill ha :)

 

For det første, hva mener du må til for å ikke ha råd til en iphone? Og hvorfor får man utelukket denne gruppen lettere ved å bare sammenlikne hvilken modell som selger best? Og hvorfor bør man i utgangspunktet utelukke de som ikke har råd? Er det mindre viktig? Mener du pris er en irrelevant karakteristikk på telefoner? Er ikke de med dårlig råd verdig å være med i statistikken?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...