Gå til innhold

Det totalt overvåkede samfunnet? Terror og demokrati.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Du høres ut som en diktatorspire..

Takk for den betegnelsen? Jeg stemmer sosialdemokratisk.

 

Det er flott. Men hva du stemmer sier faktisk ingenting om hva du høres ut som. Og du skjønner kanskje selv hva slags inntrykk det gjør når noen kommer med : "Den som ikke liker så og så, han kan dra sin vei."

 

Det gir inntrykk av at det er husets herre som taler.

 

Da er du kandidat til en pris på USD 1000 000.

 

Jeg vet ikke hva det er du prøver å si. ( Regner med at du har misforstått det jeg skrev. Tror at jeg tenker at alles bevegelser blir undersøkt, eller noe lignende tåpelig. )

Endret av Kubin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Jeg vet ikke hva det er du prøver å si. ( Regner med at du har misforstått det jeg skrev. Tror at jeg tenker at alles bevegelser blir undersøkt, eller noe lignende tåpelig. )

Poenget mitt er at å tracke SMS'er blir et fomidabelt data og analysearbeide selv om mye kan automatiseres. Kriminelle ville aldri benyttet SMS til sine kriminelle handlinger.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at å tracke SMS'er blir et fomidabelt data og analysearbeide selv om mye kan automatiseres.

 

Det er forstatt litt uklart for meg hva poenget ditt er. Mener du at det som beskrives i artikkelen som jeg siterte er umulig?

 

"Datalagrinsdirektivet krever at hver oppkobling på internett skal lagres (...). I tillegg til dette kommer samtaler, sms, mms, og for mange brukere vil posisjonen lagres godt over 30 ganger i timen. På årsbasis utgjør dette over 250.000 slike posisjoner – mer enn hvert andre minutt i snitt."

 

http://www.dagensit....icle2372262.ece

 

Alt dette som samles inn skal jo ikke analyseres. Det er først når bevegelsene til en person ( på et gitt tidspunkt ) har interesse, at man kan gå inn i "arkivet" å lete fram bevegelsene.

Endret av Kubin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Poenget mitt er at å tracke SMS'er blir et fomidabelt data og analysearbeide selv om mye kan automatiseres.

 

Det er forstatt litt uklart for meg hva poenget ditt er. Mener du at det som beskrives i artikkelen som jeg siterte er umulig?

Nei, men at det blir enorme datamengder å holde styr på og kriminelle vil selvsagt tilpasse seg ved å bruke alt fra kurerer til brevduer og skifte simkort svært ofte.

 

Jeg vet hvordan man lager boter og indekseringsmaskiner

 

Webmasters, forget browsers and SE's. Make your own ethical WebBots.

 

EUs datalagringsdirektiv krever at en oversikt over hvem som går på nett og hvem som snakker sammen elektronisk lagres i mellom seks måneder og to år.

Kilde: Artiklen du lenker til.

 

Velkommen etter sier jeg.

 

Jeg vet også hvordan man kan analysere digitale sosiale nettverk:

 

http://www.oopschool...8c4fa9defa4d105

 

Dette er intet nytt og jeg har en rekke litteratur om det, siden det er noe av det jeg driver med ved å embedde automatisk innhold til egne siter.

 

Nå må jeg igjen minne om at jeg har vært mot EU generelt og datalagringsdirektivet sepsielt siden begynnelsen. Jeg har gått i tre demonstrasjonstog i mitt liv, to mot EU og ett mot nedleggelse av en fødeavdeling.

 

Kriminelle vil som nevnt tilpasse seg.

 

Du kan stort sett ikke holde noe hemmelig på nettet.

 

Is your online password protected database on a secure server really secure?

 

Det sikreste er nok hvitvasking av Ip'er. Det vil med andre ord si at du bestemmer hvem som får adgang til siten din. Men det kan jo infiltreres. Intet er sikkert på nettet. Det vet noen, men ikke alle. Det er nok noen som har angret på at de ikke visste det da de satt i jobbintervju.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Mener du at det som beskrives i artikkelen som jeg siterte er umulig?

Nei, men at det blir enorme datamengder å holde styr på

 

Det er enorme greier ja. Ingen overdrivelse å si det :

 

"George Orwell was right. He was just 30 years early.

 

In its April cover story, Wired has an exclusive report on the NSA's Utah Data Center, which is a must read for anyone who believes any privacy is still a possibility in the United States: "A project of immense secrecy, it is the final piece in a complex puzzle assembled over the past decade. Its purpose: to intercept, decipher, analyze, and store vast swaths of the world’s communications as they zap down from satellites and zip through the underground and undersea cables of international, foreign, and domestic networks....

 

Flowing through its servers and routers and stored in near-bottomless databases will be all forms of communication, including the complete contents of private emails, cell phone calls, and Google searches, as well as all sorts of personal data trails—parking receipts, travel itineraries, bookstore purchases, and other digital “pocket litter.”...

 

The heavily fortified $2 billion center should be up and running in September 2013." In other words, in just over 1 year, virtually anything one communicates through any traceable medium, or any record of one's existence in the electronic medium, which these days is everything, will unofficially be property of the US government to deal with as it sees fit."

 

http://www.zerohedge...-september-2013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

The codename of the project: Stellar Wind.

As Wired says, "there is no doubt that it has transformed itself into the largest, most covert, and potentially most intrusive intelligence agency ever created."

Det er vel en litt forsinket observasjon:

 

USAs hemmlige sektor.

 

Det interessanta er jo at Osama Bin Laden ble tatt selv om han benyttet kurerer og sikkert brevduer.

http://www.zerohedge.com/ Det ser ut som de har mer greie på økonomi enn på etteretning og overvåking.

In a little over a month, the risk of the 30 most systemically important global banks has jumped an impressive 45%. At 235bps, the FSB30 stands just shy of the peak levels that were seen in the initial March 2009 crisis moment - though remains below Q4 2011 peak crisis levels. Perhaps, despite all the protestations of 'zee stabilitee', self-sustaining record-profit-margin-driven recovery, and Chinese soft-landing, the vicious circles of austerity in Europe (and perhaps the US) and financials squandering their newly-found liquidity (and certainly not capital) is becoming too large to ignore?

Kilde: http://www.zerohedge...k-3-month-highs

Er det en site du bruker regelmessig og hvor pålitelig er ditt intrykk av siten?

 

Er man skikkelig parnaoid, kan man jo forestille seg at dette kobles til satelitter med en laserstråle som tilintetgjør dem man ikke liker. Et ordentlig redskap i hendene på en fremtidig syk diktator. De i Afghanistan / Pakistan som har blitt bombet fra droner, har vel opplevd noe lignende.

 

Derfor er det uhyre viktig at de som jobber med dette sjekkes grundig her i landet. Og om datalagringsdirektivet implementeres, må det ligge under demokratisk kontroll og kvalitetssikring. Alle opplysninger bør være tilgjengelige for Stortingets (It)-kontroll komite.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det ser ut som de har mer greie på økonomi enn på etteretning og overvåking.

(...)

Er det en site du bruker regelmessig og hvor pålitelig er ditt intrykk av siten?

 

Jeg har ikke noe erfaring med siten, og dermed lite inntrykk av den. Men jeg har jo øyne i hodet, og kan se når de henviser til en artikkel fra Wired.

 

Er man skikkelig parnaoid, kan man jo forestille seg at dette kobles til satelitter med en laserstråle som tilintetgjør dem man ikke liker. Et ordentlig redskap i hendene på en fremtidig syk diktator. De i Afghanistan / Pakistan som har blitt bombet fra droner, har vel opplevd noe lignende.

 

 

Det er bedre å skru ned ett par hakk på "paranoid-skalaen", og heller se litt på hva slags tendenser som allerede begynner å gjøre seg gjeldende.

 

"The Academy Award-nominated filmmaker Laura Poitras discusses how she has been repeatedly detained and questioned by federal agents whenever she enters the United States. Poitras said the interrogations began after she began working on her documentary, "My Country, My Country," about post-invasion Iraq. Her most recent film, "The Oath," was about Yemen and Guantánamo and follows the lives of two past associates of Osama bin Laden. She estimates she has been detained approximately 40 times and has had her laptop, cell phone and personal belongings repeatedly searched."

 

 

http://www.democracynow.org/2012/4/20/detained_in_the_us_filmmaker_laura

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...