Gå til innhold

USAs hemmlige sektor.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Jeg vet ikke hvor mange som så dette

 

NRK2, onsdag 7.9.2011 kl. 22.10

Tema 11/9: Den hemmelige terrorkrigen

 

(Top Secret America) Amerikansk dokumentar. Terrorangrepet 11. september 2001 har endret det amerikanske samfunn radikalt. Det siste 10-året har bekjempelse av terrorisme stått i fokus, men er amerikanserne blitt et tryggere folk?

Kilde: http://www.nrk.no/programmer/sider/tema_11_9/

 

programmet?

 

Joseph Cofer Black

 

Joseph Cofer Black (born 1950) is an American counter-terrorism expert and consultant. He had a 28-year career in the Directorate of Operations at the Central Intelligence Agency, culminating in his appointment as Director of the CIA's Counterterrorist Center (CTC) in June 1999. Black was the United States Department of State Coordinator for Counter-terrorism with the rank of Ambassador at Large from December 2002 to November 2004. The point man for the U.S. government's international counter-terrorism policy in the first term of the Bush administration, he resigned shortly after George W. Bush was elected to a second U.S. presidential term.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Cofer_Black

 

President George Bush utnevnte Black som sjef for JSOC: http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Special_Operations_Command

 

som

 

JSOC: The Black Ops Force That Took Down Bin Laden

 

I Tv programmet beskrives en hemmelig sektor som er større en forsvaret, ikke har noe budsjett, ingen vet hva driver med og som er anslått å koste USD 3.5 billioner. Bygninger er spredt som vanlige bygninger rundt om i USA. De kan rage 4 etasjer over bakken, men 10 etasjer under bakken?

 

Kan det forklare noe av USAs store budsjettunderskudd?.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan klarer de å holde så mye penger for seg selv, uten at noen merker det på økonomien.

 

Hvis du har 10kr, og staten bruker 8kr, da vil noen omsider merke at det mangler 2kr. Denne analogien er selvsagt svært forenklet, men poenget er at det neppe kan være så hemmelig for dem som fører budsjettene til USA, samt andre som har en god innsikt i den amerikanske økonomien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvis du har 10kr, og staten bruker 8kr, da vil noen omsider merke at det mangler 2kr. Denne analogien er selvsagt svært forenklet, men poenget er at det neppe kan være så hemmelig for dem som fører budsjettene til USA, samt andre som har en god innsikt i den amerikanske økonomien.

Det er nok en sterk forenkling. Med kreative metoder kan my skjules i årevis. Enron greidde det en lang periode. Under den etterfølgende rettssaken ble følgende spørsmål stilt:

 

Er Enron det eneste selskapet som ikke kan legge frem en balanse?

 

Selv det rullet og gikk en stund.

 

I programmet ble det påpekt at Donald Rumsfeld var redd for å miste kontrollen over det vi nordmenn vel ville kalt enormt byråkratisk vesen.

 

Vesenet skulle jobbe med såkalt "covered actions" som må godkjennes av kongressen og presidenten, men "covered actions" ble omdefinert til "military operations" og da er det OK.

 

Der er visst også nære forbindelse til National Security Institute (NSI) http://nsi.org/ som støvsuger nettet, mobiltelfoner, etc. etc. for langt mer informasjon enn det mennesker kan analysere. Data og informasjonen analyseres av datamaskiner, sikkert på lignende måte som av Google.

 

Vårt datalagrinsdirektiv blir vel som en picknick til sammenligning.

 

Obama arvet vesenet som han annonserte at han ville ta et oppgjør med. Vesenene - skulle tøyles ved mer åpenhet og kontroll over pengebruken. Det har vist seg vanskeligere enn antatt.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er jo soleklart at det blir brukt store summer på diverse opplegg som ikke tåler offentlighetens lys...

 

Planleggingen og utførelsen av til eksempel WTC er jo ett ^^

 

De summene du henviser til over her er jo vekslepenger i forhold til hva som "forvinner".

 

Utrolig nok så uttalte forsvarsminister Donald Rumsfeld at Pentagon hadde “mistet” $2.3 trillioner billioner dollar. Dagen etter ble bevisene så vidt meg kjent utslettet siden disse var i den avdelingen som ble utslettet. La oss nå heller ikke glemme at man i WTC7 hadde enormt mye bevismateriale i Enron saken ++++ og gull til 300 milliarder dollar..

 

 

Edit: endret etter at kgun på en mesterlig måte gjorde meg oppmerksom på hvor lett det er å tulle seg vekk med tall.. :whistle:

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Utrolig nok så uttalte forsvarsminister Donald Rumsfeld at Pentagon hadde “mistet” $2.3 trillioner dollar.

Merk at amerikanske trillions svarer til norske billioner. Du må gange billioner med 1 000 000 for å komme til norske trillioner.

 

Eksempel.

La oss anta at det er 10 000 000 000 = 10^10 = 10 milliarder mennesker på jorden (det faktiske tallet er nok nærmere 7 milliarder) -

 

der ^ er potensierings operatoren og det første 10 tallet er grunntallet - og det andre eksponenten.

 

Jeg påstår da et det er god plass på denne jorden.

 

La oss bygge et hus med form som en kube (terning) med grunnlinje 1 mil = 10 000 = 10^4 meter.

 

Da finner vi at hvert menneske på jorden, barn som voksne vil får en leilighet på 100 kvadratmeter (kvm).

 

(10^4*10^4*10^4)/ 10^10 = 10^12/10^10=10^(12-10)=10^2 = 100 kvm.

 

Nå vil hver leilighet bare være 1 m under taktet og huset vil være litt høyere enn Mount Everest om det står ved sjøen.

 

Dermed kan man la huset være 2 mil høyt og hvert menneske får en leilighet på 2 m under taket.

 

Hva om vi bygger et hus som er 100 mil langt og bredt?

 

Da vil vi kunne bygge et hus på en etasje (alt på et gulv) som er 2 meter høyt. :roll:

 

10^6*10^6/10^10=10^2 = 100 kvm.

 

Konklusjon: Var skeptisk til dem som sier at det er lite plass på denne jorda. Husk også at du ikke alltid kan oversette direkte fra eneglsk til norsk når bilions (norske milliarder) og trillions (norske billioner) nevnes.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Wtf... du har seriøst store fritidsproblemer altså...

Mener du at jeg brukte mye tid på det eksemplet? Det er da enkel regning og raskt å skrive inn om du kjenner

 

CTRL + C

 

CTRL + V

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

I Tv programmet beskrives en hemmelig sektor som er større en forsvaret, ikke har noe budsjett, ingen vet hva driver med og som er anslått å koste USD 3.5 billioner. Bygninger er spredt som vanlige bygninger rundt om i USA. De kan rage 4 etasjer over bakken, men 10 etasjer under bakken?

Haha hvordan kan dette gå opp da fagøkonomen? Vis meg tallene og bevisene. Er du i det heletatt klar over hvor enormt det amerikanske forsvaret (eller mer riktig millitæret) er både økonomisk, resursmessig og personellmessig?

 

Og byggninger med enorme kjellere? Holdt hemmelig for alle, med det enorme byggningsarbeidet, ol som må til. :rofl:

 

Jeg vet at dere sosialister hater allt som har med USA å gjøre, men trenger dere å dumme dere ut med slike ravende konspirasjonsteorier?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

I Tv programmet beskrives en hemmelig sektor som er større en forsvaret, ikke har noe budsjett, ingen vet hva driver med og som er anslått å koste USD 3.5 billioner. Bygninger er spredt som vanlige bygninger rundt om i USA. De kan rage 4 etasjer over bakken, men 10 etasjer under bakken?

Haha hvordan kan dette gå opp da fagøkonomen? Vis meg tallene og bevisene. Er du i det heletatt klar over hvor enormt det amerikanske forsvaret (eller mer riktig millitæret) er både økonomisk, resursmessig og personellmessig?

 

Og byggninger med enorme kjellere? Holdt hemmelig for alle, med det enorme byggningsarbeidet, ol som må til. :rofl:

Dersom du leste den første posten min, vil du se at det der var en lenke til en NrK dokumentar som jeg bygger min informasjon på.

 

So også:

NRK2 mandag 12. september kl 22.10 Tema 11/9: Krigen du ikkje ser

 

Korleis har journalistar rapportert frå blodbadet under den første verdskrigen og øydelegginga av Hiroshima i 1945, til invasjonen av Vietnam og krigen i Afghanistan?

 

Dokumentaren er laga av journalisten John Pilger.

 

Sendt tidligere.

 

Britisk dokumentar.

Originaltittel: The War You don't See

 

http://www.nrk.no/programoversikt/?p_otr_prog_id=KOID23001411&p_otr_sendedato=20110912&p_otr_anntid=22.10&p_otr_kanal=NRK2&p_knapp=Omtale&p_artikkel_id=0

 

Jeg vet at dere sosialister hater allt som har med USA å gjøre, men trenger dere å dumme dere ut med slike ravende konspirasjonsteorier?

Det er da noe tøv. Jeg liker da USA bra og mitt favoritt forum er amerikanske http://www.webproworld.com/ der folk faktisk kan oppføre seg.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hvordan klarer de å holde så mye penger for seg selv, uten at noen merker det på økonomien. Hvis du har 10kr, og staten bruker 8kr, da vil noen omsider merke at det mangler 2kr. Denne analogien er selvsagt svært forenklet, men poenget er at det neppe kan være så hemmelig for dem som fører budsjettene til USA, samt andre som har en god innsikt i den amerikanske økonomien.

 

Nå er det ikke alle land som har et så gjennomført byråkrati som Norge ;) (Dette er en vits, om det skulle være noe tvil)

 

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Konklusjon: Var skeptisk til dem som sier at det er lite plass på denne jorda. Husk også at du ikke alltid kan oversette direkte fra eneglsk til norsk når bilions (norske milliarder) og trillions (norske billioner) nevnes.

 

Arealmangelen på jorda er da for pokker i knyttet til menneskelig boplass, det er knyttet til dyrka mark og refugier til våre økosystemer. Det er arealmangel på planeten, men det er ikke fordi menneskene ikke har steder å bo.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå på kveldsnyhetene.

 

Ny teleovervåkingsskandale i USA.

 

I en hemmelig ordre fra CIA har en Verison blitt pålagt å overvåke millioner kunder.

 

Kilde for NrK "The Guardian"

 

Obama administrasjonen godkjenner overvåkingen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...