Gå til innhold

The Elder Scrolls VI - Hva tror du det blir?


  

79 stemmer

  1. 1. Hva tror du det neste spillet i TES-serien vil hete?

    • High Rock (Bretons)
    • Hammerfell (Redguards)
    • Summerset Isle (Altmer - High Elves)
    • Valenwood (Bosmer - Wood Elves)
    • Elsweyr (Khajiits)
    • Black Marsh (Argonians)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjenstående kontinenter (som ikke er berørt av andre spill enn Arena) er Valenwood, som er en gigantisk skog. Black Mash (argonians), som i følge dere, er vel så gale som furrie-katter. Summerset Isle og Elsweyr.

 

Jeg skal ikke påstå noen ting som helst, men Elsweyr høres kult ut, samt har en spennende historie og landskap.

 

Sett en lignende tråd på elderscrolls.com's forum.

Virker som om majoriteten nå heller mot Black Marsh (Argonians) og Elsweyr (Khajiit).

Jo mere "low fantasy" jo bedre for min del, derfor er ikke akkurat Argonians og Khajit mine favoritter, så håper på noe annet.

 

Mange skriver også at Valenwood (Bosmer/Wood Elves) også er urealistisk. Er ikke så sikker på at dette ikke ville funke selvom det er en stor skog. Kan bli mange spennende "byer" i trær og lignende om Wood Elves bygger som alver i Ringenes Herre etc. I det hele tatt tror jeg Bethesda ville greie å gjøre en stor skog spennende.

 

Av de som er igjen håper jeg derfor på Valenwood.

 

Til trådstarter, mod'er etc...: hadde vært kult med en hva tror vi blir dlc til Skyrim.

 

Hvem vet! Jeg trekker ingen konklusjoner! :)

 

Jeg tror bare at Elsweyr kunne både gitt serien mye variasjon med ørken, samt at kontinentet har et solid grunnlag til en historie. Summerset Isle høres for min del også sannsynlig ut. Om vi skal se litt mindre kynisk på ting, så kan det være at Valenwood fungerer som mange mindre skoger, der man får en "pause" fra alle trærne imellom.

 

Men pengene mine ligger fortsatt på Elsweyr! TES trenger ørken og oaser!

Lenke til kommentar

Jeg tror bare at Elsweyr kunne både gitt serien mye variasjon med ørken, samt at kontinentet har et solid grunnlag til en historie. Summerset Isle høres for min del også sannsynlig ut. Om vi skal se litt mindre kynisk på ting, så kan det være at Valenwood fungerer som mange mindre skoger, der man får en "pause" fra alle trærne imellom.

 

Men pengene mine ligger fortsatt på Elsweyr! TES trenger ørken og oaser!

 

Du har rett i i at Elsweyr er det som har mest å tilførende når det gjelder "forandring fryder"-elementet på scenery. Er bare så skeptisk hvordan et slikt landskap og ikke minst hvordan et så Khajiit dominert område vil funke i TES setting. Spesielt med tanke på story etc.

 

Av dine favoritter holder jeg en knapp på Summerset Isle, selvom kanskje Bethesda føler det blir for likt Morrowind. Men det ligger an til at det kunne bli mange morsomme Quest hvor arrogante High Elves er involvert.

 

Det du skriver om at Valenwood består av mindre skoger er jo også veldig mulig, og et godt poeng.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er det jeg vil ha enten som DLC til Skyrim, eventuelt som nytt Elder Scrolls-spill.

 

Et SKIKKELIG kult hus.

Bare Hjerim kan oppgraderes med armory, noe som gir litt flere mannekenger og litt ekstra plass til å henge opp våpen. Jeg vil kunne oppgardere huset mitt med en føkkings kjeller som armory, der jeg har plass til å stille ut bøttevis med både våpen og rustninger. Muligheten for å lage et museum med loot, rewards og alt annet man måtte få tak i, bør absolutt være tilstede.

 

I tillegg vil jeg også kunne oppgradere huset mitt med et svært bilbliotek, en plass der jeg kan lagre alle bøkene jeg måtte finne, i bokhyller som ikke bugger.

 

Det å sette fra seg ting på bord og i hyller skal forenkles, slik at ting ikke bare ligger å flyter hvis jeg kommer borti noe. Det å prøve å få det på plass igjen med Telekenesis eller å droppe det er pinadø umulig.

 

Et hvert alchemy- og enchantingbord skal ha kister eller sekker rundt seg for å lagre ting i.

 

Hvis jeg vil oppgradere hjemmet mitt til å ha tanning rack, grinding stone, smelter og forge i hagen min, så skal jeg få lov til det.

 

Jeg vil ha quester som påvirker miljøet rundt meg. I Skyrim finnes det småbyer som ser nedslitt ut fordi pirater hindrer handelsvirksomhet. Jeg vil ha questen som tar knekken på piratvirksomheten. Dette skal føre til at byen "oppgraderes" på lik linje med nykjøpte hus, ting repareres, mer farge i nyere banners. Byene blir rett og slett rikere av min innsats, kanskje de kan vokse litt? Økt handelsvirksomhet betyr at traderene jeg handler hos får mer penger å kjøpe loot for. Økt handel betyr besøk i byen av fremmede handelsmenn og andre viktige personer, som også har med flere sidequests.

 

Når jeg blir diktator med verdensherredømme, er det slik Elder Scrolls blir.

Endret av JacEr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hopper over litt som ikke er så nøye for meg, før det kommer noe som jeg har tenkt i mange år. (kan utvides til f.eks å gjelde BG, DA etc også).

Her kunne jeg egentlig bare brukt Internett-sjargongen og skrevet /signed , men utdyper litt. :-)

 

Jeg vil ha quester som påvirker miljøet rundt meg. I Skyrim finnes det småbyer som ser nedslitt ut fordi pirater hindrer handelsvirksomhet. Jeg vil ha questen som tar knekken på piratvirksomheten. Dette skal føre til at byen "oppgraderes" på lik linje med nykjøpte hus, ting repareres, mer farge i nyere banners.

 

Absolutt! Og dette er ikke faktisk ikke noe som er villt fremmed for TES serien. Det ligger bare veldig mye uutnyttet potensiale her.

 

I Morrowind Tribunal endret været seg (fra regn til sol var det vel?) etter at du hadde hadde fullført MQ.

 

Byene blir rett og slett rikere av min innsats, kanskje de kan vokse litt? Økt handelsvirksomhet betyr at traderene jeg handler hos får mer penger å kjøpe loot for.

Jepp har brukt en formue hos Weaponsmith i Whiterun. Alikevel har han alltid den faste pengeholdningen på 2000 gullmynter. Med pengene han har tjenst på meg kunne han bestilt de mest eksotiske og veldreide våpen hvert hjørne av Tamriel har å by på, han kunne (som du er ikke på bygd på huset til å se ut som et lite mini-Dragonsreach, han kunne etablert si egen hær (hva enn han skulle trenge den til), kan kunne kjøpt et gods og drevet utenfor byen. Take your pick!

Det er nettopp her styrken til et single-player cRPG ligger. Her kan slike ting gjøres uten å velte noe.

 

Det kunne også vært slik at hendelser i verden påvirker balansen her kunne det vært både en random generator som representerer npc' og du som spiller en annen faktor.

 

Eksempel 1: Si du har 2 Hus eller 2 byer som strides om en felles ressurs (les gruve, havne tilgang etc). Randorgeneratoren booster tilfeldig styrken til npc'ene til det ene huset slik at feks hus A eller by A får tilgang til denne ressursen. Derav blir de andre (B) fattigere (som du beskriver) og A rikere. Det er nå A som patrulerer dette havna eller vokter gruva.

 

Eksempel 2: På bakgrunn av hendelsene i Eksempel 1 får du som spiller på bakgrunn av hvem du snakker med et Radiant Quest. Si du snakket med A, og du får i oppgave å forsvare hva A har sikret seg, mot raid etc. Eller si du snakker med B, så får du i oppgave å raide A, eller på annen måte undergrave A's virksomhet slik at tilslutt B nå kontrollerer ressursen. Nå er det plutselig B som får finere by etc, mens A taper seg.

 

Økt handel betyr besøk i byen av fremmede handelsmenn og andre viktige personer, som også har med flere sidequests.

 

Uansett om det blir i DLC, eller TES VI, må vi se fler og ikke minst mye lengere questelinjer. Og de må kunne løses også med goodguy tilnærminger.

Lenke til kommentar

En annen ting som virker litt feil i dagens Skyrim, er at de samme folkene man kjøper spellbooks av, får tilgang til høyere level spells når jeg stiger i gradene. Fletchers og blacksmiths får bedre våpen å selge først når jeg blir stor og sterk. Etter å ha kjøpt husene i Skyrim, er det ikke noe særlig å bruke penger på.

 

La oss si at alle blacksmiths, alchemyshops, og andre butikker begynner på level 1 og kan bare selge novice ting.

Etter å ha utført ymse quests for å bli thane, kan jeg kjøpe hus i byen som før, men jeg kan også bidra til at byen vokser og blir bedre. Akkurat som jeg kan oppgradere hjemmet mitt med penger, vil jeg kunne oppgradere byen. Ved å investere penger i f.eks. et oppdiktet college of Whiterun, vil jeg nå kunne kjøpe apprentice spellboks. Investerer jeg mer penger, adept spellbooks, osv.

 

Investerer jeg i blacksmiths, vil både jeg og h*n kunne lage bedre armor og våpen der. Det er heller ingen grunn til at man skal kunne lage alla slags våpen på alle plasser. Gi heller de forskjellige holds en mer egen identitet med egne typer armor og våpen.

 

Jeg er som sagt svært lysten på at byer skal kunne vokse, helst under min påvirkning. Lowlevel byer kan under økonomisk påvirkning fra en velholden Thane, utvikles og spesiealiseres på samme måte som man gjør med skills og perkpoints i dag. En økonomisk utvikling av en by kan f.eks føre til flere spesialiserte butikker for highlevel handelsvarer, med større pengebeholdning etter utvikling fremfor å beholde den samme summen spillet igjennom. Byutvikling kan også tilknyttes ulike quests.

 

Blir mye mas på meg nå, men slik blir det når man vil gjøre et spill man er veldig glad i, enda bedre. Jeg savner i dag noe å bruke pengene mine på, da jeg eier samtlige hus i Skyrim.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Utrolig mange gode idèer som kommer fram her.

 

Noe som jeg tenker over er at jeg er leder av Thieves Guild og Dark Brotherhood, jeg er på vei opp rankene i Companions og College of Winterhold, jeg har flere titalls drager, jeg er Thane i nærmest hver by jeg kan få thane-status, jeg har over hundre tusen spenn og et hus som er fullstappa med loot til høyere verdi.

*STOR SPOILER ANG DARK BROTHERHOOD OG MAIN QUEST*

 

Jeg har også drept Alduin og selveste keiseren.

 

 

Dette burde ha en innvirkning på respekten jeg får (Det merkes selvsagt på vaktene, i og med at en bounty sjeldent er noe å være redd for), men jeg ønsker mer. Mye mer.

 

Allikevel bor jeg i Breezehome kun på grunn av at den ligger nære en merchant. Ingen annen grunn enn det, selv om jeg eier alle husene utenom det i Riften og Hjerim (grunnet en bug)

 

Jeg ønsker en villa! En som er nokså dyr. Rundt 100k ellernoe slikt.

Så mye som jeg kjøper og selger burde det blitt stor etterspørsel å handle med meg, og merchants burde samle seg i området jeg hadde bosatt meg, og nærmest skapt et lite sentrum av en by.

Med den slags penger kunne man fått utrolig mye makt, nærmest som Maven Black-Briar, altså kvinnen som uoffisielt styrer Riften på grunn av sin maktstatus hun har fått gjennom penger og krimminalitet.

 

På en måte ønsker jeg at i dette stadiet kan jeg styre en by uoffisielt.

For eksempel om en by har to taverns. En av dem er styrt av en greaseball, mens den andre er styrt en faksjon som jeg er glad i, for eksempel Companions.

Da kunne jeg valgt å investere 10 000 coins i den jeg ønsker skal være en suksess til å pusse opp lokalet, øke kvaliteten på ølet og ha noe PR-stunts som gratisrunder eller diverse.

Så kunne jeg bestukket tyver til å stjele fra den andre baren, for å skade økonomien og plante tyvegods og bestikke vaktene og diverse, slik at de andre måtte betale bota.

Om det gikk veldig vellykket kunne de gå konkurs og tvinge å selge baren for en billig penge til Companions.

 

Det ville resultert i en mye bedre økonomi til dem, og de hadde fått mer ressurser å bruke slik at byen og Companions hovedkvarter kunne blomtsret på grunn av det.

I tillegg burde vel Companions se litt mellom fingrene av å plassere noen fences og slikt i lokalene, der jeg fikk en viss prosentandel.

 

 

Dette er noe jeg hadde likt å sett, litt i samme stil som flere andre her.

På denne måten ville spillet hatt mer å gjøre i tillegg til questene, og man kunne skapt seg sine egne mål, for eksempel å etablere Thieves Guild veldig sterkt i en by, Companions i en annen, mens en tredje by ville blitt styrt av Dark Brotherhood.

 

EDIT: Når jeg tenker meg om, så kunne dette åpnet en del opp for rollespilling. Om man velger å rollespille som en kriminell, kan man velge å begynne som tyv og bruke makta og pengene man tjener opp i questlinen i Thieves Guild til å etablere seg i et hus og manipulere verdenen til å la Thieves Guild blomstre opp og danne et kriminelt imperie, der man selv satt på toppen av makta.

 

Dæven, det var litt morro å tenke på mulighetene her :p

Endret av kjermy
Lenke til kommentar

Investerer jeg i blacksmiths, vil både jeg og h*n kunne lage bedre armor og våpen der.

Det er mitt poeng også.

 

Det er heller ingen grunn til at man skal kunne lage alla slags våpen på alle plasser. Gi heller de forskjellige holds en mer egen identitet med egne typer armor og våpen.

Her synes jeg både ja og nei.

JA, det bør absolutt være slik at det er ulike spesailiteter i ulike Hold. F.eks bør Solitude ha ekspertise på, og mange "oppskrifter" på Imperial weapons, mens Whiterun kunne være bra på typiske Nord ting som Iron/Steel.

 

Det bør også være slik at forhandlere f.eks i Whiterun bør ha ekstra bra tilgang på Iron hvis det er en Iron gruve i nærheten, og hvor handelsmenn leverer varer til Whiterun. Kan også godt være litt inflasjon i prisene da de vil være høy tilgang på denne varen. Evt. svært høye priser hvis Bandits eller Silver-Blood har tatt kontroll over gruva.

 

Dog synes jeg at det ikke bør være en fysisk hindring på at man kan lage f.eks Glass armour i Whiterun, så lenge man har medbrakte materialer.

 

 

Jeg er som sagt svært lysten på at byer skal kunne vokse, helst under min påvirkning. Lowlevel byer kan under økonomisk påvirkning fra en velholden Thane, utvikles og spesiealiseres på samme måte som man gjør med skills og perkpoints i dag. En økonomisk utvikling av en by kan f.eks føre til flere spesialiserte butikker for highlevel handelsvarer, med større pengebeholdning etter utvikling fremfor å beholde den samme summen spillet igjennom. Byutvikling kan også tilknyttes ulike quests.

Jepp absolutt!

 

slik blir det når man vil gjøre et spill man er veldig glad i, enda bedre. Jeg savner i dag noe å bruke pengene mine på, da jeg eier samtlige hus i Skyrim.

Synes det er et kvalitet stempel med TES at man oppdager slike ting. Viser at det er mye potensiale der.

 

Må innrømme at jeg alltid har lite penger i spill (mulig det var brukbart i Daggerfall), men har fortsatt ikke greit å skrape sammen nok til det første huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...