Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hva skal jeg råde henne til? Aldersforskjell = 21 år.


Anbefalte innlegg

la oss si de får barn i en gjennomsnittlig alder for henne, dvs når hun er litt over 30, da er han over 50. Barnet blir 20 og har da sannsynligvis ikke noen far pga han døde fordi han ble så gammel. ganske kjipt..

 

Når hun blir russ og ramler rundt, og han sitter hjemme og holder på å gå i spinn mens han lurer på hva hun driver med, tenåringer vil alltid være tenåringer og de gjør dumme ting.

 

Også for ikke å snakke om hvilke enorme forandringer en har i personligheten mellom 16 og 24 år, når man er 16 kan man godt oppføre seg voksent, men man er bare 16 og mangler grunnleggende erfaring og kunnskap til å handle som en voksen, det er en grunn til at man skal være over 18 for å gjøre voksenting..

 

Jeg synes dette er utrolig lite gjennomtenkt og barnslig av en 37 år gammel type som burde vite mye bedre enn å fable om et seriøst forhold til en 16 åring.

 

Jeg vil ikke gratulere de om de får det til siden hun mister en del av barndommen på å måtte oppføre seg som en voksen og ikke får hun overgangen fra tenåring til voksen å lære noe i siden hun er låst i et forhold med en etablert gamling.

Selv har jeg en onkel og en tante som har en aldersforkjell på 16 år. Det er ikke det samme som 21, men jeg vil tro at når det allerede er snakk om en såpass stor aldersforskjell som 16 år, at det da ikke blir så mye verre om en plusser på 5 år til.

Iallefall.. de to har to unger sammen, og lever et lykkelig og normalt liv (ihvertfall ennå). Det beviser jo at det går an.

 

37-åringen vil jo helst ikke være i forhold med jenta, og hun vil helst ikke være sammen med han. De klarer bare ikke å holde seg fra hverandre.

 

Men ja, jeg skjønner hva du mener!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når fikk de barn da?

 

Om venninna di har tenkt å vente minst 8 år til de "blir sammen" så vil den naturlige fortsettelsen være å vurdere familieetablering. Hun sier hun vil ha en solid utdannelse, noe som gjør at du fort kan plusse på fem år til, noe som gjør at han er 49-50 år.

 

Tro meg, å ha småunger løpende rundt når man selv er 50 år er ikke for hvem som helst. Det høres enkelt ut, men når spedbarnet får kolikk og holder begge våkne hver eneste natt i månedsvis, om ikke år, så er det noe som tapper enormt på kreftene til en femtiåring. Mest sannsynlig vil den type omsorg og stell være noe hun må være alene om. Det er ingen garanti at man får kolikkbarn, men det er en risiko, og det finnes mye annet som kan skje som man er uforberedt på. Men han kan jo overraske, eller ikke. Dette bør de uansett planlegge.

 

Evnt kan de får barn før, mens han fortsatt kan bidra. Men da må hun utsette eller droppe en "solid" utdannelse.

Lenke til kommentar

Men når fikk de barn da?

 

Om venninna di har tenkt å vente minst 8 år til de "blir sammen" så vil den naturlige fortsettelsen være å vurdere familieetablering. Hun sier hun vil ha en solid utdannelse, noe som gjør at du fort kan plusse på fem år til, noe som gjør at han er 49-50 år.

 

Tro meg, å ha småunger løpende rundt når man selv er 50 år er ikke for hvem som helst. Det høres enkelt ut, men når spedbarnet får kolikk og holder begge våkne hver eneste natt i månedsvis, om ikke år, så er det noe som tapper enormt på kreftene til en femtiåring. Mest sannsynlig vil den type omsorg og stell være noe hun må være alene om. Det er ingen garanti at man får kolikkbarn, men det er en risiko, og det finnes mye annet som kan skje som man er uforberedt på. Men han kan jo overraske, eller ikke. Dette bør de uansett planlegge.

 

Evnt kan de får barn før, mens han fortsatt kan bidra. Men da må hun utsette eller droppe en "solid" utdannelse.

De fikk barn for snart 8 år siden, det er tvillinger. De hadde da vert sammen i flere år. Hun var da 28 og han 44.

 

Hun er så godt som 100% sikker på at hun vil bli politi. Så da vil hun vel være 23 når hun er ferdig med utdanninga? Er vel slik at man må være 20 for å komme inn på politihøyskolen.. og kommer hun inn der(noe jeg er sikker på at hun gjør)blir det vel så hun tar 3 år. Er vel slik at man kan ta 5 også? Vet ikke jeg..

Lenke til kommentar

37 / 2 = 18.5

18.5 + 7 = 25.5

 

25.5 > 16

 

Om 8 år,

45 / 2 = 22.5

22.5 + 7 = 29.5

29.5 > 24

 

 

pedo-bear-seal-of-approval1.png?w=300&h=300

 

Noe som alltid forundrer meg er hvordan feks 16åringer og 37åringer oppretter kontakt. Henger han utenfor ungdomsskoler? :hmm:

 

De to møtte hverandre gjennom felles interesser(fotball og jakt).. I tillegg bor vi på bygda, så alle kjenner alle..

Endret av liverpool85
Lenke til kommentar

Dette vil helt sikkert variere stort i forhold til hvor man bor. Er det slik at man har behov for at hele den sosiale kretsen godtar den nye partneren må man være veldig forsiktig med hvem man godtar som partner. Har man et grunnleggende syn på livet som er litt mer vendt mot å leve naturlig (les: mindre etter hva andre synes) så kan jeg ikke se noen grunn til at alderen skal være avgjørende for hvem som passer sammen - dog vil jeg holde fast på at visse minstekrav bør være innfridd.

 

Jeg kommer selv fra landet og et slikt forhold ville noen sikkert tenkt var merkelig, men med en gang man ser at de har det fint sammen så teller det tross alt mer enn de normene samfunnet har lagt til rette for.

Lenke til kommentar

Jeg har en vennine som er 10 år yngre enn meg, og hun er veldig voksen for alderen, det er det mange som sier. De fleste av vennene hennes er også på min alder, og hun har det kjempebra sammen med dem. Hun liker godt og drive med jakt, fiske, gå turer i fjellet, trene, osv.. Altså en sporty og sunn jente! Samtidig en hun flink på skolen, og det er aldre noe tull med henne.

 

I går kom hun til meg og fortalte det at hun hadde forelsket seg i en mann som er 21 år gamlere, og at dette var gjensidig. De to har kjent hverandre lenge. Jeg kjenner også denne mannen, og det er ikke noe vondt i han. Han har heller aldri hvert i et langvarig forhold som jeg vet om. Men det betyr ikke at han nå bare er ute etter sex. Hun fortalte at de to hadde satt seg ned og snakket sammen om hva de skulle gjøre med dette. Ingen av de vil ha et "offentlig" forhold til hverandre før om minst 8 år (de vet begge to at de ikke kan være sammen, men de klarer ikke å holde seg unna hverandre). Da er hun 24 og han 45. Hun vil da ha kunnet fått seg en god utdanning og en jobb. Hun sa også det at de ikke kom til å ha sex før den tid, uansett hva. Dersom de skulle ha det, skulle det være rett, og ikke noe de ble nødt til å holde helt i skjul. De to har forresten "holdt sammen" et år nå, og de blir visst bare mere og mere forelsket i hverandre.

 

Forresten så har han de samme interessene som det hun har, og de har alltid noe og snakke om. Felles venner har de også.

 

Hva synest dere om dette? Jeg vet ikke hva jeg skal råde henne til å gjøre.. Dersom de to om 8 år fortsatt vil holde sammen bør det vel være ekte!!

 

Mitt råd er at de skal gjøre det de har lyst til, og hvis det ikke funker så gjør de det bare slutt.

Jeg tror ikke forholdet vil vare men er de glad i hverandre kan de kanskje få en fin stund sammen? Og sel om det kanskje ikke varer så er hun en erfaring rikere og et skritt nærmere et bedre forhold.

Kanskje det er bedre å komme over dette kvikt enn til å gå og vente i 8 år?

 

Jeg føler innlegget ditt blir litt kristelig "ikke sex før ekteskapet" - det er deres liv og de gjør som de vil. Hva vi syntes eller hva vi syntes blir rett for oss er vår egen sak, ikke deres.

 

Men når alt det er sagt, siden hun er under 18 mener jeg hun burde rådføre seg med sine foreldre.

Lenke til kommentar

Dette vil helt sikkert variere stort i forhold til hvor man bor. Er det slik at man har behov for at hele den sosiale kretsen godtar den nye partneren må man være veldig forsiktig med hvem man godtar som partner. Har man et grunnleggende syn på livet som er litt mer vendt mot å leve naturlig (les: mindre etter hva andre synes) så kan jeg ikke se noen grunn til at alderen skal være avgjørende for hvem som passer sammen - dog vil jeg holde fast på at visse minstekrav bør være innfridd.

 

Jeg kommer selv fra landet og et slikt forhold ville noen sikkert tenkt var merkelig, men med en gang man ser at de har det fint sammen så teller det tross alt mer enn de normene samfunnet har lagt til rette for.

Vil nok si at jeg kjenner meg igjen i det du sier.

Bor man i en storby er det ikke så viktig å tenkte på aldersforskjellen, der kjenner man jo langt ifra alle uansett. Men bor man på landet, der alle kjenner alle, vil det bli lagt opp meninger og det vil bli snakket om. Det er ikke alltid like hyggelig.

Lenke til kommentar

Jeg har en vennine som er 10 år yngre enn meg, og hun er veldig voksen for alderen, det er det mange som sier. De fleste av vennene hennes er også på min alder, og hun har det kjempebra sammen med dem. Hun liker godt og drive med jakt, fiske, gå turer i fjellet, trene, osv.. Altså en sporty og sunn jente! Samtidig en hun flink på skolen, og det er aldre noe tull med henne.

 

I går kom hun til meg og fortalte det at hun hadde forelsket seg i en mann som er 21 år gamlere, og at dette var gjensidig. De to har kjent hverandre lenge. Jeg kjenner også denne mannen, og det er ikke noe vondt i han. Han har heller aldri hvert i et langvarig forhold som jeg vet om. Men det betyr ikke at han nå bare er ute etter sex. Hun fortalte at de to hadde satt seg ned og snakket sammen om hva de skulle gjøre med dette. Ingen av de vil ha et "offentlig" forhold til hverandre før om minst 8 år (de vet begge to at de ikke kan være sammen, men de klarer ikke å holde seg unna hverandre). Da er hun 24 og han 45. Hun vil da ha kunnet fått seg en god utdanning og en jobb. Hun sa også det at de ikke kom til å ha sex før den tid, uansett hva. Dersom de skulle ha det, skulle det være rett, og ikke noe de ble nødt til å holde helt i skjul. De to har forresten "holdt sammen" et år nå, og de blir visst bare mere og mere forelsket i hverandre.

 

Forresten så har han de samme interessene som det hun har, og de har alltid noe og snakke om. Felles venner har de også.

 

Hva synest dere om dette? Jeg vet ikke hva jeg skal råde henne til å gjøre.. Dersom de to om 8 år fortsatt vil holde sammen bør det vel være ekte!!

 

Mitt råd er at de skal gjøre det de har lyst til, og hvis det ikke funker så gjør de det bare slutt.

Jeg tror ikke forholdet vil vare men er de glad i hverandre kan de kanskje få en fin stund sammen? Og sel om det kanskje ikke varer så er hun en erfaring rikere og et skritt nærmere et bedre forhold.

Kanskje det er bedre å komme over dette kvikt enn til å gå og vente i 8 år?

 

Jeg føler innlegget ditt blir litt kristelig "ikke sex før ekteskapet" - det er deres liv og de gjør som de vil. Hva vi syntes eller hva vi syntes blir rett for oss er vår egen sak, ikke deres.

 

Men når alt det er sagt, siden hun er under 18 mener jeg hun burde rådføre seg med sine foreldre.

Det med at de ikke vil ha sex har ikke noe med det kristelige å gjøre i det hele tatt. De har bestemt at de ikke vil ha sex før de er sikre på at de kan bli aksepterte som et par. De er redde for at alt bare skal bli rotet bort dersom de begynner med sånt.

Lenke til kommentar

Jeg var mer ute etter å sammenligne med at de to - jenten og mannen - ser på miljøet rundt seg med spørrende øyne istedenfor å bestemme selv.

Slik som kristne gjør, de har kanskje lyst til å gjøre ting med hverandre men kirken sier blankt nei - "nei det får dere ikke lov til, bare misjonæren".

 

Det jeg mente å si er at det er de selv som må finne ut hva som er riktig, det som er riktig for oss andre trenger ikke å være det riktige for dem.

 

Sagt på en annen måte, hvis du eller noen andre skulle ha lyst til å gjøre noe så skal jeg bare drite i det sålenge det er lovlig, hverken jeg eller noen andre skal bestemme over deg :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Jeg var mer ute etter å sammenligne med at de to - jenten og mannen - ser på miljøet rundt seg med spørrende øyne istedenfor å bestemme selv.

Slik som kristne gjør, de har kanskje lyst til å gjøre ting med hverandre men kirken sier blankt nei - "nei det får dere ikke lov til, bare misjonæren".

 

Det jeg mente å si er at det er de selv som må finne ut hva som er riktig, det som er riktig for oss andre trenger ikke å være det riktige for dem.

 

Sagt på en annen måte, hvis du eller noen andre skulle ha lyst til å gjøre noe så skal jeg bare drite i det sålenge det er lovlig, hverken jeg eller noen andre skal bestemme over deg :)

 

Å, det var det du mente ja! Enig med deg, men skjønner godt at det ikke er så lett å bare gjøre det en selv vil hele tiden.

Lenke til kommentar

37 / 2 = 18.5

18.5 + 7 = 25.5

 

25.5 > 16

 

Om 8 år,

45 / 2 = 22.5

22.5 + 7 = 29.5

29.5 > 24

 

 

pedo-bear-seal-of-approval1.png?w=300&h=300

 

 

Noe som alltid forundrer meg er hvordan feks 16åringer og 37åringer oppretter kontakt. Henger han utenfor ungdomsskoler? :hmm:

 

Enten er du en idiot eller så troller du, det er unge folk her som leser tråder, og du kommer med bullshit som 37 / 2 = 18.5

18.5 + 7 = 25.5 hold det der for deg selv, og ikke forgift andre med det, noen kan jo faktisk tro at det der betyr noe som helst, og btw, lær deg hva en pedofil er, og ikke bare kom med sånt tull.

Lenke til kommentar

Selv om han etter norsk lov ikke betegnes som pedofil siden hun er 16år, så ville han etter folkemunne vært definert som dette om hun hadde vært et år yngre om de hadde sex.

I motsetning til den generelt aksepterte medisinske definisjonen, brukes begrepet pedofil også feilaktig hverdagslig om voksne som er seksuelt tiltrukket til barn eller tenåringer under den lokale seksuelle lavalderen

 

Siden det er 21 år siden han selv passerte denne alderen er det kanskje på tide å se etter litt eldre damer? la barn være barn så kan voksne drive med voksenting?

 

Og å be folk holde meningene sine for seg selv når TS spør etter folks mening synes virker veldig lite fornuftig?

regnestykket hans er forresten en helt grei pekepin, selv om man ikke trenger leve slavisk etter den så kan den være grei å ha i bakhode når man er under 25 hvertfall.

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Selv om han etter norsk lov ikke betegnes som pedofil siden hun er 16år, så ville han etter folkemunne vært definert som dette om hun hadde vært et år yngre om de hadde sex.

I motsetning til den generelt aksepterte medisinske definisjonen, brukes begrepet pedofil også feilaktig hverdagslig om voksne som er seksuelt tiltrukket til barn eller tenåringer under den lokale seksuelle lavalderen

 

Siden det er 21 år siden han selv passerte denne alderen er det kanskje på tide å se etter litt eldre damer? la barn være barn så kan voksne drive med voksenting?

 

Og å be folk holde meningene sine for seg selv når TS spør etter folks mening synes virker veldig lite fornuftig?

regnestykket hans er forresten en helt grei pekepin, selv om man ikke trenger leve slavisk etter den så kan den være grei å ha i bakhode når man er under 25 hvertfall.

 

Og der hvor lavalderen er på 18 år der er man pedofil om man har sex med en på 17? hvis du selv er over 25 feks? (noe som bare spiller rolle i det dumme folkemunn), da er det plutselig greit og overse fakta, når det går på folkemunn, akkurat sånne vi ikke trenger, ja enig, la "barn" virkelig være "barn" uten at andre skal blande seg inn, og uten at sånne som feks du snakker om hva som akkurat er bra aldersforskjell, så ser vi hva som skjer, men klarer vi det? nei!

 

Folkemunnen kunne holdt kjeft, er sikkert mange som får feil rykte på seg bare pga idiotiske "folkemunn".

Endret av Yoshii
Lenke til kommentar

Det er en gyllen regel, alder delt på to, pluss syv. Slår ikke feil.

Så du mener det er greit og passende, sett utfra generell utvikling hos gutter og jenter, at en gutt på 10 finner seg ei jente på 12? Vet ikke med deg, men i de timene jeg har jobbet som lærer på barne- og ungdomsskole så er det generelt sett stor forskjell mellom disse to. Du sier at det ikke slår feil, så da passer de vel sammen.

 

Alternativet er å la noe annet enn en matematisk formel avgjøre hva som er "rett og feil".

Lenke til kommentar

Hun sa også det at de ikke kom til å ha sex før den tid, uansett hva.

 

Bra, da er hun innforstått med at dette må man juge blankt om.

 

Eller så er hun innstilt på sølibat i åtte år av sin ungdoms vår (særlig, din toilling), og da er det bortkastet å snakke med henne.

 

Either way, hun har bestemt seg så alt du har å gjøre er å take it easy og bare godta det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...