Gå til innhold

Ett abonnement - to SIM-kort?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer å gå til innkjøp av iPhone 4S, som bruker mikro-SIM. Jeg har hørt at iPhone ikke tåler kulde så godt, og ikke skal brukes når det er mange kuldegrader ute. Dette er et problem for meg, da jeg pleier å stå på slalåmski nå om vinteren, og er såre avhengig av mobiltelefon på fjellet.

Jeg har tenkt på å bruke min nåværende mobil, en nokia 3720, til dette formålet. Men det er altså her problemet oppstår, siden 3720'en bruker vanlig SIM-kort.

 

Spørsmålet er derfor som følger; kan jeg bruke to forskjellige SIM-kort på samme abonnement? Hadde bare begge telefonene brukt vanlig SIM-kort, argh :D

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint at du fant en løsning, men noen operatører tilbyr også tvilling-SIM. Jeg benytter meg av dette tilbudet, og har en telefon som det ikke er så "farlig" med, og en i smarttelefonen med samme nummer. Kjekt å ha om man er glad i gå på fjellet og trenger en telefon som tåler litt, samt har bedre batteri enn en iphone.

Lenke til kommentar

Fint at du fant en løsning, men noen operatører tilbyr også tvilling-SIM. Jeg benytter meg av dette tilbudet, og har en telefon som det ikke er så "farlig" med, og en i smarttelefonen med samme nummer. Kjekt å ha om man er glad i gå på fjellet og trenger en telefon som tåler litt, samt har bedre batteri enn en iphone.

Men hva skjer dersom noen ringer til deg, ringer begge telefonene (simkortene) på likt da eller? :p

Endret av TMB
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er vel noen andre ulemper med tvilligsim også (gjelder forsåvidt telenor):

-Får bare SMS på hovedsim

-Bruker man datatrafikk på den ene, blokkeres det for inkommende samtaler (på begge)

Dette var stor problem rett etter jul i fjor, da flere brukte tvillingsim i ipad. :)

-Og som nevnt tidligere, ringer på begge telefonene. Men her er jo løysningen å skru av den som ikke er i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...