Gå til innhold

ny vifte, beste merke?


igxx

beste vifte merke  

28 stemmer

  1. 1. mest ytelse med laveste støynivå

    • Akasa
      2
    • Noctua
      15
    • Cooler Master
      2
    • Zalman
      1
    • Silverstone
      2
    • Antec
      1
    • NZXT
      2
    • Scythe
      8
    • Noiseblocker
      4
    • papst
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noiseblocker multiframe M12-S3HS er et annet svært godt alternativ hvis du har et støysvakt oppsett fra før. Disse finnes i fire-fem varianter. Scythe GT kan lage en slags hyling når man kommer opp i turtall over tusen, noe som er grunnen til at jeg personlig skal bytte ut mine tre radiatormonterte AP-15 med NB Multiframe.

 

Dette er dog entusiastvifter og ikke noe jeg ville sett på når det er snakk om én enkelt kabinettvifte. Arctic Cooling og Fractal Design på rundt 1000rpm er glimrende og så godt som lydløse kabinettvifter.

Lenke til kommentar

Denne funker også fjell.

140mm vifte med skruehull 120mm

1200rpm->65,2 KFM

http://www.dustinhome.no/scythe-slip-stream-140mm-fan-1200rpm/product/5010380214

 

ser den der du, men flere har vell sagt at de ikke anbefalte slip steam serien, så jeg vet ikke helt.

Forskjellen er at de tidligere nevnte Slip Streams var 12mm tykke, altså for å kunne brukes hvis det er trangt med plass for radiatorer og slikt.

 

Disse her er nydelige kabinettvifter:

140mm med 120mm-skruehull

Mye luft flyttet

Lav støy

Billige

Lenke til kommentar

Noiseblocker multiframe M12-S3HS er et annet svært godt alternativ hvis du har et støysvakt oppsett fra før. Disse finnes i fire-fem varianter. Scythe GT kan lage en slags hyling når man kommer opp i turtall over tusen, noe som er grunnen til at jeg personlig skal bytte ut mine tre radiatormonterte AP-15 med NB Multiframe.

 

Dette er dog entusiastvifter og ikke noe jeg ville sett på når det er snakk om én enkelt kabinettvifte. Arctic Cooling og Fractal Design på rundt 1000rpm er glimrende og så godt som lydløse kabinettvifter.

 

 

eh hyling? kan du utdype dette litt? har jo en gamer pc som blir litt for fort varm, og siden jeg har litt penger no tenkte jeg bare skulle kjøpe noen vifter, siden jeg har en plan om å overklokke ved en senere anledning og da vil jeg plutselig ikke starte å stresse med å få kjøpt vifter. og trenger litt kraft, og siden jeg også skal kjøpe vifte kontroller så, får jeg jo styrt de ned til rundt 1000-1200.

 

og har sett etter noiseblocker andre steder og finner dem ikke. og har ikke kjøpt på techbay så er ikke helt så sikker å kjøpe der. har dog heller ikke kjøpt på dustin enda, men der vet jeg får god kundebehandling :)

 

Denne funker også fjell.

140mm vifte med skruehull 120mm

1200rpm->65,2 KFM

http://www.dustinhome.no/scythe-slip-stream-140mm-fan-1200rpm/product/5010380214

 

ser den der du, men flere har vell sagt at de ikke anbefalte slip steam serien, så jeg vet ikke helt.

Forskjellen er at de tidligere nevnte Slip Streams var 12mm tykke, altså for å kunne brukes hvis det er trangt med plass for radiatorer og slikt.

 

Disse her er nydelige kabinettvifter:

140mm med 120mm-skruehull

Mye luft flyttet

Lav støy

Billige

 

 

ahha. så du vil anbefale disse som vanlige vifter ( altså på kabinettet) i stede for de andre?

Lenke til kommentar

Techbay er en glimrende butikk som jeg personlig har kjøpt varer for flere tusen kroner av det siste halve året. Man merker jo at det ikke er samme size som Komplett og Dustin, men jeg har ingenting å utsette. Hvis du har hørt om Microplex, som nå er kjøpt opp av Netshop, er det samme fyren som driver/eier Techbay som eide Microplex før.

 

Jeg ville gått for Noiseblocker som kabinettvifter. F.eks denne eller denne som også er en fantastisk kabinettvifte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke vært borti de nevnte viftene over, men etter kun å se på viftebladene så ligner de vifter som sier de har lavt støynivå, men støyer for det.

 

Velg Gentle Typhoon, tror ikke du vil bli skuffet.

 

 

må bare beklage for en slaks trippelpost, men vill helst være sikker på om techbay er et sikkert sted, og at jeg vil få varen tidsnok. så har noen noen form for erfaring osv ? og tolposten sender bare varer på tirsdager og torsdager osv så ja..

Lenke til kommentar

er det noen andre som "støtter" det komakino sier eller skal jeg bare holde meg til skythe sine slip stream eller SCYTHE GENTLE TYPHOON

 

trur det er det det står i mellom.

Komakino har et godt forslag!

 

 

så det du sier nå er at, jeg heller burde kjøpe dem i stede for SGT? og hvilken av de to er "den" beste da?

foresten har du noen erfaring med techbay.no ?

Endret av igxx
Lenke til kommentar

så det du sier nå er at, jeg heller burde kjøpe dem i stede for SGT? og hvilken av de to er "den" beste da?

foresten har du noen erfaring med techbay.no ?

Det kommer jo helt an på bruken...

Noiseblockere er gode på CPU-kjølere, Noctua-vifter er gode på Noctua-kjølere og gode som kabinettvifter...

 

Leste du ikke det jeg skrev altså?

Lenke til kommentar

Vist du ikke er redd for støy så funker det sikkert med 28dB, men ville nok gått for "Noctua" eller "Papst" IMHO...

 

Vist du tenker å kjøpe flere vifter så er sikkert en vifte kontroller greit å ha, men kjøper du stillegående vifter så slipper du å legge ut mere penger for en kontroller... Hovedkort har en veldig begrenset form for vifte styring(Har testet Asus hovedkort og Gigabyte der Asus kommer klart best ut), men en dedikert er bedre da du kan justere mer nøyaktig.

 

Det er for øvrig flere grunner til at en pc går varm blant annet støv... <- Fjernes enkelt med en normal kompressor smile.gif(Vist du er forsiktig selvfølgelig!) støvsuger vil ha sjansen til å stikke avgårde med ting så det er ikke anbefalt

Lenke til kommentar

så det du sier nå er at, jeg heller burde kjøpe dem i stede for SGT? og hvilken av de to er "den" beste da?

foresten har du noen erfaring med techbay.no ?

Det kommer jo helt an på bruken...

Noiseblockere er gode på CPU-kjølere, Noctua-vifter er gode på Noctua-kjølere og gode som kabinettvifter...

 

Leste du ikke det jeg skrev altså?

 

 

joda skrev hva du skrev, har faktisk gjort det flere ganger :) men jeg skal jo ha en kabinettvifte.. og noctua eller SGT? eneste forskjellen jeg kan se, er vell at SGT har 350 mere RPM enn noctua. men uansett hva ville du hatt i en midi tower? og en annen ting jeg lurer fæl på, skal man ikke bare ha filter foran de viftene som suger inn, og ikke foran de som blåser ut? tenkte foresten på vifte hva trur du om denne? og igjen techbay er det en plass du ville frarådet meg i å kjøpe i fra, for vil som sagt ikke bruke 900kr på nothing.

 

Vist du ikke er redd for støy så funker det sikkert med 28dB, men ville nok gått for "Noctua" eller "Papst" IMHO...

 

Vist du tenker å kjøpe flere vifter så er sikkert en vifte kontroller greit å ha, men kjøper du stillegående vifter så slipper du å legge ut mere penger for en kontroller... Hovedkort har en veldig begrenset form for vifte styring(Har testet Asus hovedkort og Gigabyte der Asus kommer klart best ut), men en dedikert er bedre da du kan justere mer nøyaktig.

 

Det er for øvrig flere grunner til at en pc går varm blant annet støv... <- Fjernes enkelt med en normal kompressor smile.gif(Vist du er forsiktig selvfølgelig!) støvsuger vil ha sjansen til å stikke avgårde med ting så det er ikke anbefalt

 

du aner ikke hvor mye støv det var da jeg skjekket for ca 1 uke, rengjorde da. og det var slikt elektrisk støv under alle viftene på cpu og i skjerkortet, så måtte bruke q-tips i mellom viftene for å få ut mesteparten, og det var veldig mye, veldig faktisk :D brukte kun støvfugeren for å få fjerne et par hunde hår.

Endret av igxx
Lenke til kommentar

Ny kjølepasta på cpu kan også hjelpe litt! :)

 

Vi har av og til pc'er inne på jobben som må plukkes(støv dotter er enkle å plukke vekk laugh.gif).

 

Heldigvis er det av de mer sjeldne episodene sammen med spindelsvev...

 

har da bare hatt pc i drøyt et halvår, så får håpe at man ikke trenger det :) venter bare på svar i fra arni90 slik at jeg får bestemt meg og bestilt noen vifter, haha :p

 

ja skal tro hvordan man få spindelvev i et kabinett xD

Endret av igxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...