Gå til innhold

550 000 nye Androider hver dag


Anbefalte innlegg

Barn burde bare ha kontantkort på grunn av med kontantkort kan foreldrene regulere kor masse penger barna kan bruke på mobilen sin.

 

For med kontantkort kan man ikke bruke når kortet er tomt.

 

Men vist foreldrene er bekymret for at barna ikke får tak i de når kortet er tomt så har mange teleleverandører som har fri familie der du kan ringe til familie når kortet er tomt. :thumbup:

Endret av Leseren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

¨Fint for dere at dere har god økonomi, men det gjelder jo ikke nødvendigvis alle. Skal du kjøpe til en familie så koster jo en iphone gjerne en månedslønn og vel så det også.

 

AtW

 

Vi har ikke veldig god økonomi, kanskje litt bedre enn gjennomsnittet, men det er vell ikke så dyrt for en iPhone. det er vell samme og si om SGS2. selv om den er litt billigere. men hvis både mor og far i en familie jobbre (full tid) i norge er det vell ikke veldig dyrt.

 

men at det ikke nødvendigvis gjelder alle vet jeg ;)

 

Om dere har noenlunde gjennomsnittlig økonomi, så innser du vel at selv med to inntekter, så koster 4-5- iphones en hel månedslønn og vel så det (for to personer) om man trekker fra skatt og faste utgifter? At det er "nesten ingenting" vil jeg si er en overdrivelse.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om dere har noenlunde gjennomsnittlig økonomi, så innser du vel at selv med to inntekter, så koster 4-5- iphones en hel månedslønn og vel så det (for to personer) om man trekker fra skatt og faste utgifter? At det er "nesten ingenting" vil jeg si er en overdrivelse.

 

AtW

 

Jeg skjønner ikke at det er dyrt jeg, vi har ikke lån da, kan jo vøre det :) men jeg tror at hvis man har veldig lyst på en iphone, klarer man spare til det, det gjelder i vært fall 90% av befolkningen (med stemmerett) :)

Lenke til kommentar

 

Om dere har noenlunde gjennomsnittlig økonomi, så innser du vel at selv med to inntekter, så koster 4-5- iphones en hel månedslønn og vel så det (for to personer) om man trekker fra skatt og faste utgifter? At det er "nesten ingenting" vil jeg si er en overdrivelse.

 

AtW

 

Jeg skjønner ikke at det er dyrt jeg, vi har ikke lån da, kan jo vøre det :) men jeg tror at hvis man har veldig lyst på en iphone, klarer man spare til det, det gjelder i vært fall 90% av befolkningen (med stemmerett) :)

 

Isåfall har du rett og slett manglende evne til å sette deg inn i andres situasjon. Du forstår vel at enn måneds inntekter (etter skatt og fate utgifter) er en relativt stor utgift? Selvfølgelig klarer de felste å spare til det om de vil, men det forutsetter jo at man prioriterer at barna skal ha iphone ganske høyt, og over andre ting pengene kunne vært brukt til.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med tanke på at 16 GB versjonen av iPhone 4S er nesten 2000 kroner dyrere enn 16 GB versjonen av Samsung Galaxy S II, så vil jeg kalle iPhone 4S for ekstremt dyr.

 

iPhone 4S er faktisk 62-64% dyrere enn Samsung Galaxy S II, bare for å ta den som et eksempel mot iPhone 4S.

Endret av Exynos
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De aller færreste familiene vil investere 20 000 i ny mobil til hele familien, jeg vil hevde 99% av foreldre ikke ser grunnlag til å bruke 4-5000 på en mobil til ungene.

 

Apple mangler her alternativer. I beste fall kan de minste håpe på å arve pappas gamle Iphone når han kjøper ny :)

 

iPhone 3GS til 2890 kr. er jo ett alternativ.

iPhone 3GS er jo svin dyr med tanke på at man får en Galaxy S II til litt over 3 laken.

 

Så uansett hvordan man ser på det, så er alt som heter iPhone overpriset og alt for dyrt når man ser på andre telefoner på hvordan dem er priset.

Endret av Exynos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De aller færreste familiene vil investere 20 000 i ny mobil til hele familien, jeg vil hevde 99% av foreldre ikke ser grunnlag til å bruke 4-5000 på en mobil til ungene.

 

Apple mangler her alternativer. I beste fall kan de minste håpe på å arve pappas gamle Iphone når han kjøper ny :)

 

iPhone 3GS til 2890 kr. er jo ett alternativ.

iPhone 3GS er jo svin dyr med tanke på at man får en Galaxy S II til litt over 3 laken.

 

Så uansett hvordan man ser på det, så er alt som heter iPhone overpriset og alt for dyrt når man ser på andre telefoner på hvordan dem er priset.

 

Dotten kom med en påstand om at Apple mangler alternativ. 3GS er ett alternativ, selv om den ikke er mange kroner dyrere enn f.eks. Samsung Galaxy S2 så kan det jo hende den vil være ett alternativ når "pappa" skal kjøpe mobil til ungen. Salget av 3GS er jo meget bra, så tydeligvis er den ett alternativ.

Lenke til kommentar

De aller færreste familiene vil investere 20 000 i ny mobil til hele familien, jeg vil hevde 99% av foreldre ikke ser grunnlag til å bruke 4-5000 på en mobil til ungene.

 

Apple mangler her alternativer. I beste fall kan de minste håpe på å arve pappas gamle Iphone når han kjøper ny :)

 

iPhone 3GS til 2890 kr. er jo ett alternativ.

iPhone 3GS er jo svin dyr med tanke på at man får en Galaxy S II til litt over 3 laken.

 

Så uansett hvordan man ser på det, så er alt som heter iPhone overpriset og alt for dyrt når man ser på andre telefoner på hvordan dem er priset.

 

Dotten kom med en påstand om at Apple mangler alternativ. 3GS er ett alternativ, selv om den ikke er mange kroner dyrere enn f.eks. Samsung Galaxy S2 så kan det jo hende den vil være ett alternativ når "pappa" skal kjøpe mobil til ungen. Salget av 3GS er jo meget bra, så tydeligvis er den ett alternativ.

 

Om man absolutt vil ha en Eple-telefon ja! 3GS er helt latterlig utdatert i forhold til prisen, så det er ikke akkurat et fornuftig kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man absolutt vil ha en Eple-telefon ja! 3GS er helt latterlig utdatert i forhold til prisen, så det er ikke akkurat et fornuftig kjøp.

Du får jo app store, så det er vel anderledes meninger om det. Jeg personlig synes den ligger fremmover i tid. mtp apps :)

 

Jeg gjentar meg selv! Om man absolutt vil ha en Eple-telefon, så kan man kjøpe 3GS. Men å betale 3000kr for en telefon fra 2009 er rett og slett latterlig.

 

Til tross for et typisk Android-argument, så er det ikke noe spørsmål om jeg vil ha en trist 3GS med 600MHz, eller om jeg vil ha en Samsung Galaxy S2 til omtrent samme pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De aller færreste familiene vil investere 20 000 i ny mobil til hele familien, jeg vil hevde 99% av foreldre ikke ser grunnlag til å bruke 4-5000 på en mobil til ungene.

 

Apple mangler her alternativer.

Apple mangler ikke alternativer, de velger å ikke selge telefoner til folk som ikke er villige til å betale så det svir. Helt bevisst policy, og den funker som pokker. 99%-tallet virker for høyt, men at det kan være 80%+ også i Norge tror jeg på.

 

Spørsmålet med alle disse tallene – enten det er iPhone-profitt, Android-salgstall eller antallet applikasjoner tilgjengelige på en plattform – er hva i alle dager det betyr. Blir Android en bedre plattform av at de selger så mange enheter? Eller reflekterer dette at Android ikke er annet enn grunnlag for å skape en plattform, med Kindle Fire som siste tilskudd? Kan Apple holde på profittmarginene når markedsandelen synker? Er hardwareprodusentene lojale til Android når de tjener så lite penger som de gjør per enhet, eller er det stor risiko for at de hopper over til f.eks. Windows Phone? Vil potensialet for at de hopper over skade plattformens utvikling også i dag?

 

Apple tjener mye, det selges mange Android-telefoner, sylfider og whisky gjør livet bedre. Denne lavpannede selvfølgelighetens tallonani må kverkes.

Lenke til kommentar

De aller færreste familiene vil investere 20 000 i ny mobil til hele familien, jeg vil hevde 99% av foreldre ikke ser grunnlag til å bruke 4-5000 på en mobil til ungene.

 

Apple mangler her alternativer.

Apple mangler ikke alternativer, de velger å ikke selge telefoner til folk som ikke er villige til å betale så det svir. Helt bevisst policy, og den funker som pokker. 99%-tallet virker for høyt, men at det kan være 80%+ også i Norge tror jeg på.

 

Spørsmålet med alle disse tallene – enten det er iPhone-profitt, Android-salgstall eller antallet applikasjoner tilgjengelige på en plattform – er hva i alle dager det betyr. Blir Android en bedre plattform av at de selger så mange enheter? Eller reflekterer dette at Android ikke er annet enn grunnlag for å skape en plattform, med Kindle Fire som siste tilskudd? Kan Apple holde på profittmarginene når markedsandelen synker? Er hardwareprodusentene lojale til Android når de tjener så lite penger som de gjør per enhet, eller er det stor risiko for at de hopper over til f.eks. Windows Phone? Vil potensialet for at de hopper over skade plattformens utvikling også i dag?

 

Apple tjener mye, det selges mange Android-telefoner, sylfider og whisky gjør livet bedre. Denne lavpannede selvfølgelighetens tallonani må kverkes.

 

Dotten snakker åpenbart som konsument, ikke som eier av ett stort firma. Apple mangler alternativer fra konsumentvinkelen, uansett hva som er grunnen til at disse alternativene mangler. Og til spørsmålet ditt, ja, det er svært sannsynlig at ANdroid blir en bedre plattform av at den er stor. Personlig mener jeg det også er svært sannsynlig at det forbedrer hverdaen til konsumenter.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Apple mangler ikke alternativer, de velger å ikke selge telefoner til folk som ikke er villige til å betale så det svir.

 

Du mistolket. For å klargjøre:

 

Apple tilbyr ikke et alternativ til gruppen det her snakkes om. :)

 

De aller færreste familiene vil investere 20 000 i ny mobil til hele familien, jeg vil hevde 99% av foreldre ikke ser grunnlag til å bruke 4-5000 på en mobil til ungene.

 

Apple mangler her alternativer. I beste fall kan de minste håpe på å arve pappas gamle Iphone når han kjøper ny :)

 

iPhone 3GS til 2890 kr. er jo ett alternativ.

 

En telefon til nærmere 3000 kroner er ikke et alternativ for den jevne mor/far å kjøpe til ungene. Selv ikke i et velstående land som Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, du har kanskje rett. Det er nok dyrt for å være ett realistisk alternativ. Men som det er sagt, det er jo egentlig ikke ett problem for Apple. Dette er jo noe de har valgt å gjøre, og med stor suksess. Og når de samtidig stikker av med 60% av kaka så kan man ikke akkurat se for seg at en satsning mot billige mobiler for barn ville gjort noe for dem. Jeg,deg og alle andre har mange mange alternativer i alle de forskjellige produsentene og os'ene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...