Gå til innhold

Norskkunnskapene til brukere - HW.no


Patience

Anbefalte innlegg

Må bare få lov til å presisere følgende; Norskkunnskapene til gjennomsnittet av brukere her på hardware.no er virkelig en skuffelse. Flere enn bare meg det irriterer å måtte bruke ekstra tid på å skjønne hva enkelte mener?

 

Har vi her bevist at pc og skulking har et forhold? Tror det.

 

Klassiske feiler:

Vet ikke hvor man skal bruke og/å

Hvis blir til viss/visst/vist

Ingen dobbel konsonant (begge blir til bege feks)

 

Vet at noen føler seg truffet. Men det er jammen på tide at noe treffer dere. For språket deres vil dere få mye bruk for i fremtiden.

 

Til slutt vil jeg presisere at denne posten omfatter ikke de med lese og skrivevansker. Det blir noe helt annet. Jeg kommenterer her bare de som har skulket og/eller snorket seg gjennom norsktimene i skoleundervisningen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må bare få lov til å presisere følgende; Norskkunnskapene til gjennomsnittet av brukerne her på hardware.no er virkelig en skuffelse. Flere enn bare meg det irriterer å måtte bruke ekstra tid på å skjønne hva enkelte mener?

 

Har vi her bevist at PC og skulking har et forhold? Tror det.

 

Klassiske feil:

- Vet ikke hvor man skal bruke og/ å

- "Hvis" blir til "viss"/ "visst"/ "vist"

- Ingen dobbel konsonant ("begge" blir til "bege", for eksempel)

 

Vet at noen føler seg truffet, men det er jammen på tide at noe treffer dere. For språket deres vil dere få mye bruk for i fremtiden.

 

Til slutt vil jeg presisere at denne posten ikke omfatter de med lese- og skrivevansker. Det blir noe helt annet. Jeg kommenterer her bare de som har skulket og/ eller snorket seg gjennom norsktimene i skoleundervisningen.

Ikke minst er jeg lei av slike poster/ threads, hvor folk skal klage over andres språk. Har dere et behov for å vise hvor utrolig flinke dere er i norsk? Fikk du 5 på den forrige stilen din, kanskje?

Siden jeg er så lei av dette tøvet, tenkte jeg jeg skulle rette posten din litt. Velbekomme.

Lenke til kommentar
Ikke minst er jeg lei av slike poster/ threads, hvor folk skal klage over andres språk. Har dere et behov for å vise hvor utrolig flinke dere er i norsk? Fikk du 5 på den forrige stilen din skanskje?

Siden jeg er så lei av dette tøvet, tenkte jeg jeg skulle rette posten din litt. Velbekomme.

rup.gif

Lenke til kommentar
Må bare få lov til å presisere følgende; Norskkunnskapene til gjennomsnittet av brukerne her på hardware.no er virkelig en skuffelse. Flere enn bare meg det irriterer å måtte bruke ekstra tid på å skjønne hva enkelte mener?

 

Har vi her bevist at PC og skulking har et forhold? Tror det.

 

Klassiske feil:

- Vet ikke hvor man skal bruke og/ å

- "Hvis" blir til "viss"/ "visst"/ "vist"

- Ingen dobbel konsonant ("begge" blir til "bege", for eksempel)

 

Vet at noen føler seg truffet, men det er jammen på tide at noe treffer dere. For språket deres vil dere få mye bruk for i fremtiden.

 

Til slutt vil jeg presisere at denne posten ikke omfatter de med lese- og skrivevansker. Det blir noe helt annet. Jeg kommenterer her bare de som har skulket og/ eller snorket seg gjennom norsktimene i skoleundervisningen.

Ikke minst er jeg lei av slike poster/ threads, hvor folk skal klage over andres språk. Har dere et behov for å vise hvor utrolig flinke dere er i norsk? Fikk du 5 på den forrige stilen din, kanskje?

Siden jeg er så lei av dette tøvet, tenkte jeg jeg skulle rette posten din litt. Velbekomme.

 

Klapp igjen og les en annen post istedet for..

Lenke til kommentar

Flott at nok en person tar opp dette! Sammen skal vi redde det norske språk.

Som folk har nevnt, er vi godt igang alt.

Min personlige mening om saken har jeg skrevet her (tråden ble med rette stengt, da jeg ikke hadde oppdaget den store klagemurstråden før jeg postet). Jeg tar der opp noen av de samme tingene som du nevner her.

 

 

Forresten:

Hvis blir til viss/visst/vist

 

 

Bare så du er klar over det er det lov å skrive hvis/viss på begge de to måtene , det sa min norsklærer og så gjør jeg :D

Ikke på bokmål.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...