Gå til innhold

[Ny telefon] Smarttelefon som gave, max 3000, god på nett, stor skjerm


fleur

Anbefalte innlegg

Samboeren min trenger sårt ny mobiltelefon. Han sitter på en gammel Sony ericsson w810i idag og vil over på smarttelefon. Trenger ikke å ha all verdens dilldall, men viktig at den er god å surfe på med stor skjerm. Ellers det vanlige som e-post, wlan osv. God musikkspiller med minijackutgang er kjekt å ha. Gjerne en skjerm som fungerer godt i sollys. Samme hva slags merke, bare ikke iphone. Prisen max 3000.- uten abonnement. Har selv en HTC Desire som jeg er veldig fornøyd med, men moro om han får en annen telefon. Så, noen forslag?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God og surfe og stor skjerm. Høres ut som SGS2. Det blir med abbonement, men prisen blir vel rundt 3000 totalt, og du trenger ikke bruke abbonementet, så det blir jo nøyaktig det samme.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1391014&view=findpost&p=18590300 <- snakker om elkjøp som har et tilbud som legger telefonens totalpris til 3099 kroner. Du får ikke en bedre mobil til den prisen. Du blir kanskje litt skeptisk til at den selges med abbonement, men det er 1 telefonsamtale til Telenor så er den låst opp gratis til bruk med uansett abbonement du ønsker.

Lenke til kommentar

God og surfe og stor skjerm. Høres ut som SGS2. Det blir med abbonement, men prisen blir vel rundt 3000 totalt, og du trenger ikke bruke abbonementet, så det blir jo nøyaktig det samme.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1391014&view=findpost&p=18590300 <- snakker om elkjøp som har et tilbud som legger telefonens totalpris til 3099 kroner. Du får ikke en bedre mobil til den prisen. Du blir kanskje litt skeptisk til at den selges med abbonement, men det er 1 telefonsamtale til Telenor så er den låst opp gratis til bruk med uansett abbonement du ønsker.

 

Jeg finner ikke dette tilbudet på Elkjøp sine sider? Må bestille på nett nemlig. Og med abonnement er litt dumt med tanke på at jeg ikke kan bestille abonnement i samboers navn. Og han må også ha mulighet til å bytte den hvis den ikke faller i smak

Lenke til kommentar
Samsung Galaxy S Plus er nok et bra valg. Litt større skjerm enn Desire (4" amoled) og 16gb lagringsplass som skal holde lenge. Ellers er Sony Ericsson Xperia Arc S også en bra telefon med 4,2" skjerm og bedre kamera, men lite lagringsplass som fort blir fullt av apps. Det kjenner du kanskje til siden du har Desire :p Eg hadde nok valgt Samsungen siden kameraet ikke er så viktig, men du får se litt på de selv.
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S Plus er nok et bra valg. Litt større skjerm enn Desire (4" amoled) og 16gb lagringsplass som skal holde lenge. Ellers er Sony Ericsson Xperia Arc S også en bra telefon med 4,2" skjerm og bedre kamera, men lite lagringsplass som fort blir fullt av apps. Det kjenner du kanskje til siden du har Desire :p Eg hadde nok valgt Samsungen siden kameraet ikke er så viktig, men du får se litt på de selv.

 

OK takk :) Skal kikke litt

Lenke til kommentar

Du bør absolutt kikke på Samsung Galaxy S II, klart mest for pengene til 3000kr.

Du finner den billigst på siba.no med Tele 2 Champion Mega. Telefonen er ikke låst, så samboeren din kan sette inn sitt eget simkort selv om du har bestilt telefonen i ditt navn. Pass deg for minimumsdebiteringen ved nytegning, dette kan unngås ved å heller videreføre et abbonement (f.eks. et kontantkort du har liggende etc.). Du finner flere diskusjoner om Siba/Tele2s supertilbud her på forumet, de ligger langt under sine konkurrenter i pris på akkurat denne telefonen.

Lenke til kommentar

Du bør absolutt kikke på Samsung Galaxy S II, klart mest for pengene til 3000kr.

Du finner den billigst på siba.no med Tele 2 Champion Mega. Telefonen er ikke låst, så samboeren din kan sette inn sitt eget simkort selv om du har bestilt telefonen i ditt navn. Pass deg for minimumsdebiteringen ved nytegning, dette kan unngås ved å heller videreføre et abbonement (f.eks. et kontantkort du har liggende etc.). Du finner flere diskusjoner om Siba/Tele2s supertilbud her på forumet, de ligger langt under sine konkurrenter i pris på akkurat denne telefonen.

 

Hvordan vet du at den ikke er låst? Er det noen som kan bekrefte dette så jeg ikke går på en 600+ kroners smell :)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt telefon på siba og den var ikke låst.

Så jeg er enig med de andre her.Kjøp Samsung S II hos siba i ditt navn.La han bruke sitt simkort.

 

Takk for infoen. Men hva mente du med "Kjøp Samsung S II hos siba i ditt navn.La han bruke sitt simkort."? Jeg tenkte å kjøpe et ~50kr kontant kort simkort og bruke den sånn at jeg slipper å betale minstefakturering. Så bruker jeg mitt gamle sim kort med telenor ab. videre. Eller er det en bedre/enklere måte å gjøre det på hvis jeg vil beholde mitt gamle tlfnr og ha annen operatør enn tele2?

 

edit: btw sorry for hijack av tråden.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å kjøpe et ~50kr kontant kort simkort og bruke den sånn at jeg slipper å betale minstefakturering. Så bruker jeg mitt gamle sim kort med telenor ab. videre. Eller er det en bedre/enklere måte å gjøre det på hvis jeg vil beholde mitt gamle tlfnr og ha annen operatør enn tele2?

 

Det er nok den lureste løsningen ja. Et lite ekstratips kan være å kjøpe NetComs kontantkort. Jeg fikk tak i det til 19kr på Ica, men koster vel rundt 50-lappen andre steder. Fordelen her (dersom du ikke har NetCom fra før) er at du kan bruke 2 for 1-tilbudet på kino bl.a. i Oslo.

 

På generelt grunnlag så kan det være lurt å kjøpe et kontantkort som støtter et annet nettverk enn det du har på hovedabbonementet. Putt dette sim-kortet i lommeboka, og vips så har du en nødløsning dersom du må ta en viktig telefon og nettet en sjelden gang er nede.

Lenke til kommentar

--

 

Det er nok den lureste løsningen ja. Et lite ekstratips kan være å kjøpe NetComs kontantkort. Jeg fikk tak i det til 19kr på Ica, men koster vel rundt 50-lappen andre steder. Fordelen her (dersom du ikke har NetCom fra før) er at du kan bruke 2 for 1-tilbudet på kino bl.a. i Oslo.

 

På generelt grunnlag så kan det være lurt å kjøpe et kontantkort som støtter et annet nettverk enn det du har på hovedabbonementet. Putt dette sim-kortet i lommeboka, og vips så har du en nødløsning dersom du må ta en viktig telefon og nettet en sjelden gang er nede.

 

 

edit: Da er alt ordnet og jeg har nå fått meg en ny S2. Tusen takk for hjelpen! :)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Men hva mente du med "Kjøp Samsung S II hos siba i ditt navn.La han bruke sitt simkort."?

Det var til hun som startet denne tråden siden hun skulle kjøpe en telefon til samboeren sin.

 

Jeg har kjøpt tilbudet til Siba. Det du kan gjøre er å bruke det nye simkortet i den gamle telefonen. Du har jo tross alt 49,- forhåndsbetalte minutter på abb. i 12 mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...