Gå til innhold

BK: Løvstakken


pkg_inc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet i seg selv er helt kurrant når det kommer til hva man kan gi vekk som folk skal ha på veggen.

Jeg liker også hvordan du har fanget opp lyset som bryter igjennom skyene.

 

Men, skal du gi det vekk som gave så tenker jeg du burde jobbe litt med konverteringen av bildet ditt. Jeg antar tanken er at det skal være sorthvit? men sånn som det er nå så er det bare grått og flatt.

 

Så jobb litt med kontraster, structure og brightness for å gjøre bilde mer interessant, og gi det litt mer feeling.

For som sagt, nå er det veldig flatt og kjedelig.

 

Jeg gjorde en veldig kjapp redigering av jpg fila du har lagt ut for å vise hva jeg mener. (Og fordi akkurat nå gjør jeg hva som helst for å ikke begynne på et 3000ords essay :p)

Så skjønner du kanskje tankegangen min litt mer?

ta med i tankene at versjonen jeg legger ut nå er veldig rå, og veldig vanskelig og hente mye ut av jpg bilder, men som sagt det er for at du skal få en ide på hvor du kan ta bilde.

Si ifra hvis jeg skal fjerne den vedlagte filen. :)

post-139142-0-56726400-1321203439_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vi ser at dramatikken øker veldig på versjon 2 av bildet, og kanskje litt for mye, ... tror jeg ville ha valgt en mellomting.

Flott motiv da, godt fanget.

 

Helt enig at det blir litt over the top, men jeg prøvde bare å bevise for mye forandringer i tonene som kan gjøres.I tillegg ser det veldig overthetop ut med tanke på start grunnlaget jeg gjorde det på. Men som sagt, det var ikke for å presentere et ferdig bilde. :)

Lenke til kommentar

Takk for innspill :)

 

Jeg har litt problemer med å gjøre det "mer ekstremt" - et problem er at kanten på Løvstakken (høyre) blir veldig tydelig på en måte som ikke gjør seg på print.

 

Om noen har lyst til å prøve seg, legger jeg til link til raw-filen: http://dl.dropbox.com/u/3257214/20110129_0089.NEF

 

Anskar: Det er ganske lite farger i bildet, men hvis du drar opp kontrasten vil det jo selvfølgelig se unaturlig ut, derfor jeg bare valgte svart/hvitt.

Lenke til kommentar

Takk for innspill :)

 

Jeg har litt problemer med å gjøre det "mer ekstremt" - et problem er at kanten på Løvstakken (høyre) blir veldig tydelig på en måte som ikke gjør seg på print.

 

Om noen har lyst til å prøve seg, legger jeg til link til raw-filen: http://dl.dropbox.com/u/3257214/20110129_0089.NEF

 

Anskar: Det er ganske lite farger i bildet, men hvis du drar opp kontrasten vil det jo selvfølgelig se unaturlig ut, derfor jeg bare valgte svart/hvitt.

Det var jo et helt annet bilde, synes du har jobbet det fram ganske bra jeg.

Men jeg gjorde et par forsøk: Dro opp blått slik at det ble nesten bare blått/hvitt, og dro opp gult-rødt slik at det ble gyllent, og ser at det kan gå an å leke med begge variantene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...