Gå til innhold

Kortfilm: Harry Potter and Grindelwald's Demise [fan-fiction]


Anbefalte innlegg

Hei alle forumvenner!

Endelig er vi blitt ferdige med Harry Potter and Grindelwald's Demise! Nok en gang, vi må bare beklage utsettelsen. Det var noen tekniske feil, som det fortsatt desverre også er.

 

Jeg ber dere derfor om å se bortifra små lydfeil, og ignorere litt bråe kuttinger her og der. Vi er også fullstendig klar over Copyrights (vi har kontaktet Warner Bros), så bare nyt filmen i sin helhet.

 

Det er vanskelig å følge med historien dersom dere ikke allerede er superfans av Harry Potter universet, så om dere ikke skjønner noe. Ta det som en visuell opplevelse Grunnen til dette er at vi ble nødt til å kutte bort 15 minutter av filmen. Dette inkluderer (for nerdene) Ariana's død, når de finner usynlighetskappen og Grindelwald og Albus som braker løs i en kjempediskusjon.

 

Så, for de av dere som ikke er helt med, her er en kort oppsummering:

Albus Humlesnurr og Gellert Grindelwald er på leting etter dødstalismanene. De finner en, usynlighetskappen, men blir tvunget til å gå forskjellige veier da Grindelwald gjør dette kun for å herske over gompene (ikke-magiske vesener). Det ender med at søsteren til Albus, Ariana, dør og de går hver sin vei. Albus trenger talisamene for å ødelegge dem, og Grindelwald trenger dem for å herske. Hvem finner den siste?

 

Filmen har tatt 3 måneder å spille inn, vi har hatt en kinovisning for 200 stk. Så nå er vi spente på hva det blodærlige internettet har å si ^^

 

Følg oss på Facebook for å hold deer oppdatert om evt. extended cut, behind the scenes og vert neste prosjekt med budsjett på 25 000,-

her: http://www.facebook.com/JARANDandJENS

 

Vi måtte desverre legge ut filmen på Vimeo. Vær så snill å ta en tur innom youtube siden vår og

Her er filmen:

 

Ser frem til å høre fra dere,

Jarand & Jens

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Litt mer utfyllende titles skulle jeg ønske dere gav.

 

Men dette så veldig bra ut. Er det dere som prater engelsk forresten? Kunne i mange tilfeller ikke høre et hint av Norwenglish :)

 

Flott 3d i begynnelsen og underholdende effekter. Har dere selv laget dette i after effects, nuke e.l.?

 

Tusen takk du ;)

Vi brukte faktisk to engelske skuespillere, og to norske!

Effektene og alt er laget fra bunnen av i After Effects!

Lenke til kommentar

Veldig kult!

 

Er det selvlærte kunnskaper dere har i AE eller har dere gått på skole?

 

Såklart kan man legge på titallsvis med timer for å få det enda bedre, men motivasjonen strekker seg kun så så langt når man jobber med samme comp i mange timer.

 

Jeg pleier ofte å bruke mange timer helt til jeg gir meg, og deretter rendrer jeg filen ut. Da er den ikke bra nok, men jeg venter noen dager og så ser jeg den på nytt 4-5 ganger og noterer ned det jeg må gjøre bedre. Og så går jeg bare inn i AE prosjektfilen igjen og finpusser :)

 

Men det var godt arbeid. Bedre lyd som du sier hadde vært helmaks :)

Lenke til kommentar

Veldig kult!

 

Er det selvlærte kunnskaper dere har i AE eller har dere gått på skole?

 

Såklart kan man legge på titallsvis med timer for å få det enda bedre, men motivasjonen strekker seg kun så så langt når man jobber med samme comp i mange timer.

 

Jeg pleier ofte å bruke mange timer helt til jeg gir meg, og deretter rendrer jeg filen ut. Da er den ikke bra nok, men jeg venter noen dager og så ser jeg den på nytt 4-5 ganger og noterer ned det jeg må gjøre bedre. Og så går jeg bare inn i AE prosjektfilen igjen og finpusser :)

 

Men det var godt arbeid. Bedre lyd som du sier hadde vært helmaks :)

 

Vi er bare 16år, så alt er selvlært ;)

Takk du! Skal tenke på teknikken din. Vi redigerte i 22 timer i strekk den siste biten da, vi satte datoen littttt for tidelig ^^

 

Jarand

Lenke til kommentar

Herregud er dere kun 16 år?

 

Da skal jeg si deg at det ikke finnes en eneste ting å klage på. Det er jo utrolig bare det at dere har klart å lage noe så bra noe. Det var mindblowing for min del.

 

Så unge som dere er, så er det slik at dere nesten ikke trenger tilbakemeldinger annet enn for motivasjon, for i et slikt tempo som dere vil lære å ta erfaring kommer dere til å bli meget dyktige på svært kort tid.

 

Skulle bare ønske at teknologien vi har i dag, fantes når jeg var 16 også. Hehe, Windows Movie Maker var jo såvidt lansert når jeg var i den alderen, så det var lite som oppfordret til å jobbe med film og effekter. Var så lite utbredt da.

 

Men nei gutta, kjør på og gi bånn gass. Dette var imponerende arbeid!

 

Btw, aldri sitt i over 12 timer og rediger. Etter 12 timer klarer man nesten ikke å se om ting blir dårlig eller bra, og man begynner å bli så trøtt og ufokusert at man jobber svært lite effektivt. 12 timer er en fin grense, ta en pause og sov til neste dag og kjør på tolv timer igjen. Istedenfor å bruke 22 timer totalt slik dere gjorde for den siste biten, bruker dere kanskje kun 16-18 timer og i tillegg får et bedre resultat :)

Lenke til kommentar

Herregud er dere kun 16 år?

 

Da skal jeg si deg at det ikke finnes en eneste ting å klage på. Det er jo utrolig bare det at dere har klart å lage noe så bra noe. Det var mindblowing for min del.

 

Så unge som dere er, så er det slik at dere nesten ikke trenger tilbakemeldinger annet enn for motivasjon, for i et slikt tempo som dere vil lære å ta erfaring kommer dere til å bli meget dyktige på svært kort tid.

 

Skulle bare ønske at teknologien vi har i dag, fantes når jeg var 16 også. Hehe, Windows Movie Maker var jo såvidt lansert når jeg var i den alderen, så det var lite som oppfordret til å jobbe med film og effekter. Var så lite utbredt da.

 

Men nei gutta, kjør på og gi bånn gass. Dette var imponerende arbeid!

 

Btw, aldri sitt i over 12 timer og rediger. Etter 12 timer klarer man nesten ikke å se om ting blir dårlig eller bra, og man begynner å bli så trøtt og ufokusert at man jobber svært lite effektivt. 12 timer er en fin grense, ta en pause og sov til neste dag og kjør på tolv timer igjen. Istedenfor å bruke 22 timer totalt slik dere gjorde for den siste biten, bruker dere kanskje kun 16-18 timer og i tillegg får et bedre resultat :)

 

Haha, yes yes. Kun 16 år ;)

Tusen takk! Vi setter VELDIG pris på støtten:)!

 

haha, du har så rett! Bare å gi seg etter 12 timer. Men vi hadde som sagt ikk tid til pauser denne gangen, som selvsagt blir gjort noe med neste gang ;)

 

Tusen takk for gode ord,

Jarand

Lenke til kommentar

Først så gadd jeg ikke bry meg om linken da det er så mange grauthuer som legger ut dritt her.

Jeg har sett den nå og dette var jo faktisk i en helt annen klasse. Personlig så synes jeg det blir i overkant mye bakgrunnsmusikk men det skal kanskje være sånn.

Godt jobba. :thumbup:

 

Tusen takk du! ;)

Sant det, musikken tar kanskje litt av. Men etter å ha studert HP filmene litt, så viser det seg at faktisk booster den veldig. Så prøvde å etterligne det litt ;)

 

Men du har et godt poeng! ;)

Lenke til kommentar

Jeg er en *stor* Harry Potter fan, og jeg må si at jeg nøyt å se denne kortfilmen. Nå er ikke jeg en gang en nybegynner på det å lage slikt selv, så dette kan jeg ikke si noe om, annet enn at i mine øyne så det veldig proft ut og jeg ble også overasket da jeg så at dere bare skal være 16 år gamle.

Det eneste jeg ville satt fingeren på er i forhold til til det å følge det som står i bøkene, og selv det er tilnærmet ikke noe.

 

Tusen takk for spennende og fine 16 minutter. :)

Lenke til kommentar

Jeg er en *stor* Harry Potter fan, og jeg må si at jeg nøyt å se denne kortfilmen. Nå er ikke jeg en gang en nybegynner på det å lage slikt selv, så dette kan jeg ikke si noe om, annet enn at i mine øyne så det veldig proft ut og jeg ble også overasket da jeg så at dere bare skal være 16 år gamle.

Det eneste jeg ville satt fingeren på er i forhold til til det å følge det som står i bøkene, og selv det er tilnærmet ikke noe.

 

Tusen takk for spennende og fine 16 minutter. :)

 

Oi, næmmen for et hyggelig svar! :)

Tusen tusen takk, det betyr veldig mye! ;)

Haha, ja .. å følge bøkene :p Vi tenkte på det, men det ville gjort alt kjedelig for de "ekte-superduper fansene" som kan alt utenat. Må bare beklage hvis det ble litt merkelig :)

 

Jarand

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...