Gå til innhold

Nettverkshastighet låst på 10mbps, endre duplex gir ingen resultater.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et Realtek RTL8169C integrert nettverkskort, etter formatering står hastighet låst på 10mbps, selv når jeg presser duplex til høyere hastigheter. Har prøvd alle alternativer, men får fortsatt ikke mer enn 10mbps.

 

Bruker denne driveren; 7.2.1127.2008. Prøvde å oppdatere til den nyeste på Realtek sine sider, prøvde og en eldre driver jeg hadde som jeg vet fungerte men ingen av disse vil gi meg nettverk i det hele tatt. 10mbps holder ikke mål når en har 50/50 fiber! Dette skjedde etter jeg formaterte, endte opp med en originalt sett tysk versjon av Windows 7 ultimate, byttet språkpakke til engelsk. Alt ser helt ok ut i OS...

 

Noen tanker? Alt hjelp tas i mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, dette er nå forsøkt uten hell. Så fort jeg beveger meg fra driveren som medfølger windows 7 nekter den å finne tilkoblingen. Hadde tidligere "det samme problemet", med 10mbps tilkobling, men dette løste seg ved å forandre fra 10mbps til 1gbps full duplex, det er da altså ikke tilfellet nå. Noen med andre interessante teorier? Kabelen fungerer jo i beste velgående, det var først etter formateringen en endring av maks-hastighet ikke hjalp.

Lenke til kommentar

Hei fjell0ter; hvis du ikke allerede har prøvd så sjekk hvilken hastighet du får dersom du kobler kabelen direkte mot en annen PC som også har gigabit NIC. Eneste gangen jeg har oppdaget at kort kjørte på 10 mbit er når min eldre Dell laptop gikk på batteri, eller hvis en kabel har vært defekt.

Lenke til kommentar

har du prøvd med en restart av router og modem og eller testet med flere maskiner på nettverket sånn at du utelukkende vet at det er nettverks kortet ditt som ikke fungerer som det skall? vill også anbefale og anskaffe en ren engelsk eller norsk versjon av W7 da du ikke kan være 100% sikker på slike ned lastede versjoner som kommer fra evt bukta..

 

edit: du kan jo også prøve og putte kablen i en annen port på routeren\ switch for og sjekke om du får samme hastighet der.

Endret av knutazz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...