Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han har blitt en tøffel, hva skal jeg gjøre for å få ham til å bli en mannemann?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå holdt på med samme gutt i over et halvt år og vi kan vel regens som sammen.

I begynnelsen var han normal, bestemt men fortsatt veldig snill. Men i det siste har han rett og slett blitt en stor tøffel! Han sender meg meldinger hver dag, spør hele tiden om hva jeg gjør og hver eneste melding inneholder minst ett hjerte. Han teller ned dager til han ser meg og gjentar at han savner meg flere ganger. Enda verre blir det når vi møtes. ''hvilken film vil du se?'' - ''nei, men du kan velge'' - '' er du sikker på at du vil se den'' - ''det er greit om du vil se en annen altså''

Jeg har til og med prøvd å gjøre forskjellige ting som ville gjort et hvert menneske (for å ikek snakke om en kjæreste) irritert. Han har vist sin irritasjon, men kommer alltid krypende tilbake og unnskylder seg..

Hva kan jeg gjøre? Jeg har prøvd å si det indirekte som : ''åh, jeg hater klisjeer, hvis du noen gang setter opp en status på facebook om hvor mye du elsker meg så kommer jeg til å klappe til deg..'' , ''jeg liker når folk sier meg imot og kanskje på den måten forandrer mitt syn på en sak'' og ''stopp å si unnskyld, jeg blir litt irritert av det''.

Jeg har også prøvd å si det mer direkte: '' slutt å sende meg klisjemeldinger'' ''nå er du virkelig teit om du teller ned'' osv osv.

Jeg sender sjeldent hjerter tilbake... jeg føler jeg virkelig har prøvd... hva skal jeg gjøre? Han er en god person jeg ikke vil miste, men han tiltrekker meg ikke slik som han er nå.. en tøffel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, så grusomt! Var sånn eksen ville jeg skulle være det.

 

Kanskje du rett og slett har tatt for mye av kontrollen, og han har kommet inn i en "rolle" i forholdet?

 

Fortsett å være litt hard. "Hvis du ikke klarer å velge en jævla film, så gidder jeg faen ikke se film med deg". For hver gang han sier unnskyld gi et bitchslap på annenhver side.

 

Det er ikke du som skal være mannen i forholdet og, "men jeg lzker dg såååååå myye at uanz hva som skjer, bare det er meg og deg så er det himmelen" er ikke et argument for å være totalt crazy fløtepus. Hadde du fått juling hadde han sikkert stått over deg og sagt "Går det bra med deg pusen min, skal jeg løpe og hente plaster. Fy så slemme de folkene var da".

 

Man skal aldri undervurdere en kvinnes følelse av å være beskyttet, uansett hvor redd han er for å miste deg. Han går nok etter noen romantikkelskende jenters drømmer om "idealmannen"

 

Det her er grunnen til at mr. niceguy sliter med å få seg damer!

Endret av Demantios
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Den mest rett-fram forklaringen er at det er slik hans personlighet virkelig er og da har du en lang vei å gå for å manne-han opp! Da er det deal with it, or leave. Selvsagt, du kan prøve å tvinge fram initiativ fra han, tvinge han til å ta avgjørelser osv, indirekte selvsagt, men hvor vellykket det blir er så som så.

 

Angående tekstingen er det vel bare å konfrontere han direkte; forklare han at han ikke behøver å konstant bekrefte seg ovenfor deg. Derimot, det er klin umulig å spå hvordan en konfrontering reageres på. Du sier du allerede har hintet om dette, og allerede smått konfrontert han, så alternativet er å ta det opp med han helt dønn direkte eller å la være.

 

Romkameraten min i det tidligere kollektivet mitt var slik du beskriver, og paradoksalt nok er jeg mer nær exen hans enn han selv. I ettertid har jeg hørt fra hun at hun prøvde også det samme som deg, å manne han opp - men gikk fra han fordi han var alt for snill. Selv har jeg aldri sett en større tøffel. Uansett, han har flyttet inn med en ny jente, og poenget med denne historien er at mennesker er forskjellige - kan du leve med at han er og blir en tøffel, både i forhold til å være din nikkedukke og/eller SMS-harselering, eller ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på at det er slik personligheten hans egentlig er, siden du ikke sa han var slik i begynnelsen. Han er nok heller ikke slik foran vennene sine f.eks.

 

Det at du sier ting som "nå er du virkelig teit om du teller ned" gjør kanskje at han blir enda mer usikker, i forhold til deg, på en måte, noe som gjør det hele verre.

 

Jeg er/har vært sånn selv, og den perioden jeg var verst var det nok fordi jeg var ufattelig redd for å miste henne.

 

Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre. I mitt tilfelle gjorde hun det slutt, og jeg har i ettertid blitt mye mer sikker på meg selv. Når jeg tenker tilbake var det som om hun hadde så mye mer mer kontroll og oversikt enn jeg, og at jeg følte jeg bare famlet i blinde. Jeg "glemte" at vi bare var mennesker begge to. Om du har hørt uttrykket "å sette noen på en pidestall"? Han føler ikke han er god nok for deg, fordi han ser sånn opp til deg. Samtidig føler du at du ikke er god nok for ham, fordi han ser så høyt. Det var nok dette som skjedde i mitt tilfelle. Ikke nødvendigvis det samme her, men uansett er det nok selvtillitt som er stikkordet, og om du klarer å øke hans blir det kanskje bedre.

 

Postet av anonym: 03a2f3f16caecf4572fbec5d861c9d22

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rettelse: DU har gjort han til en tøffel. Gutter som oppfører seg som en tøffel gjør det for å utrykke sin ydmykhet ovenfor deg. Eller slik de tror at gutter skal være i et "klassisk forhold". De henter alt du vil ha, sender klissete meldinger, masserer deg i timesvis, bærer veska di, fordi de vil gjøre deg glad.

 

Hvis du, i starten av forholdet, legger lista høyt og forlanger at han gjør disse tingene ovenfor, så er det ofte at gutten går ut av sin vei for å tilfredsstille deg. Dette kan godt ha noe med usikkerhet å gjøre, fra hans side.

 

Edit: leste hovedinnlegget en gang til, og jeg syns du oppfører deg skikkelig dårlig. Hvorfor går du rundt å forteller han hva han skal gjøre da? Det kan jo være DERFOR han er en tøffel, nettopp fordi du blir irritert hvis han gjør ting du ikke liker. Kanskje han er kjempeglad i deg, og vil gjøre alt for å beholde deg, og så velger du å reagere på alle fine gestene han gjør med en negativ tone? Her er det du som bør skjerpe deg.

Endret av Nymph
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Enten klager jenter for at de blir vist for lite oppmerksomhet, at guttene bruker for mye tid på vennene sine, eller så er det den andre veien " buhu, kjæresten min er alt for snill!

 

Tipper du er rundt 19-26år? prove me wrong :)

 

det du kan gjøre er å rose det at han bryr seg om deg, men at du vil også se hans barske, macho side hvor du kan være den lille skolepika du alltid har ønska deg å ha vært :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mye sant i det dere sier, og jeg vet at jeg er utrolig kravstor som person. Poenget er at jeg ikke vil forandre han som person og tilpasse han til mine egne behov. Jeg vil at han skal være personen han faktisk er. Jeg har jo både sett og hørt hvordan han er rundt andre, og han er en sterk, smart gutt med mange meninger. Desverre føler jeg ikke at han tørr å ytre sine meninger til meg og det er det som irriterer meg. Jeg er jo ikke sammen med en nikkedukke, jeg vil jo at han skal stå for sine meninger og være sikker på seg selv slik at jeg også kan være sikker på han. Det er sant, selv om det er en gammeldags klisje, om at jenter trenger en som kan beskytte de... Noe jeg føler ikke han kan, fordi han virker som et svakt menneske fra mitt synspunkt. En annen ting er at jeg føler alle disse hjertene og ''glad i deg'' meldingene ikke betyr noe når de sendes flere ganger daglig. Jeg vil at min mann skal virkelig mene det når han sier at han er glad i meg, og ikke sier det fordi han ''tror'' det er det jeg vil høre.

Dere har veldig rett, så takk for ærlige svar, jeg har fått litt aha-opplevelser. Du gjettet riktig Regeay, jeg er 20 ;) Og jeg nettopp fordi han er så ''på den'' så har jeg ikke vært det. Jeg har avslått facebook-forespørsel om forhold selv om vi har holdt på i 7 månder nå og jeg sier ting hele tiden som gjør han usikker... men det er fordi jeg vil at han skal heve stemmen og endelig si sin mening...

Mulig jeg ikke fortjener han, men jeg er glad i ham og jeg vil bare at han skal være seg selv når han er med meg... og ikke mr.right...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egen erfaring er at man kan skrive ned det man føler og la den andre lese det. Da er det lettere å formidle og ta det til seg av og til.

 

Så jeg ville latt han lese denne tråden. Da får han vite hva du føler/mener og kan gjøre deretter hvis han ønsker det. Et forhold skal ikke være en gjettelek etter mitt syn, det skal heller ikke være et spill med følelser slik det kan virke som du holder på med nå. Er du glad i han slik at du kan åpne deg og vise hva du føler, så viser du tråden. Vil du leke og kontrollere, så lar du han sveve i uvissheten.

Lenke til kommentar

Hvis jeg leser tråden rett er trådstarter lei av at denne unge herren lar seg manipulere, og ønsker å finne ut hvordan hun kan manipulere ham slik at han ikke lengre lar seg manipulere.

 

Spådomsevner har jeg aldri hatt, men jeg kan alltids satse en femmer på at den strategien ikke kommer til å føre frem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Olivia, med denne ''strategien'' så vil det kun resultere i at du gjør han enda mer usikker på seg selv og mest sannsynlig til en enda verre tøffel. Det har en helt motsatt effekt.. du prøver å gjøre han sint, og jeg for min del håper at du får det til og at han slår til deg, for det er det eneste du fortjener. Han er tydeligvis veldig glad i deg, og hvis du ikke har lyst på han så lover jeg deg at det finnes veldig mange andre jenter som har det. Dump han og skaff deg en badboy som er utro, sender sjeldent meldinger, har vansker for å uttrykke hvor glad han er i deg fordi han er så bullshit ''macho'', og som dasker deg rundt når det passer han, for det er tydeligvis det du har lyst på!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Meh... du får ikke endra han, han er lost case.

Har en kamerat som er sånn, blir totalt tøffel når han er i forhold. Vi gutta klarer ikke å inkludere han i det heletatt siden alt handler om dama. Og til slutt ikke orker ikke de mer heller mer fordi han er så tøffel, og det altid blir drama ut av ingenting. Vi har sagt det noen ganger da han var singel, og et par ganger da han var i forhold (bad fuckings idea) uten at jeg tror det hjelp stort.

Han er det hyggeligste og kuleste duden når han er singel :roll:

 

Som sagt over, det er jo synd, fordi badboysa er jo bare dritt. Prøv å overbevis han om at han kan henge med gutta litt oftere og ta fra han telefonen før han drar med dem, hvis de føler at han er blitt tøffel så tar nok de og sier ifra, og gir han tips (hvis ikke han da blir defensiv og klikker da) :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...