Gå til innhold

"Stengt etter abonnentens anmodning"


Anskar

Anbefalte innlegg

Skrevet

«Nummeret er midlertidig stengt etter abonnentens anmodning.»

Dette er hva de hører de som prøver å ringe meg på mitt mobilnummer i dag. Det er bare det at jeg har ikke rettet noen slik anmodning til Telenor. Hva kan ha skjedd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du ikke Telenor vet det bedre enn oss? Prøv 09000 (mobil) eller 05000 (fasttelefoni).

 

De kan sjekke om du har noen sperrer på abn ditt med få tastetrykk.

Skrevet

Oj, det var jo ille. Jeg jobbet på kundeservice nesten ett år for mange år siden. En snodig type var den som bare reiv av seg kjeft i 5 minutter fordi han hadde ventet så lenge i kø, og at det var så dyrt å ringe kundeservice..men han brukte 5 minutter på å kjefte på MEG før han kom til saken sin :) Smart.

Skrevet

Hvor mye kan du ha tapt på å være uten telefon et døgn da? Vs hele 80 penger?

Ikke 50 småpenger en gang.

Men de svarer nok på mailen jeg sendte om en dag eller tre.

Skrevet (endret)

Jepp de skal det, det er egne folk på KS som bare besvarer mail, og andre som bare besvarer telefoner. De får inn mailene fortløpende i systemet sitt.

 

De som har jobbet lengst får "fri" fra telefonene for å jobbe med mailer noen dager i uka.

Endret av Bytex
Skrevet

Jepp de skal det, det er egne folk på KS som bare besvarer mail, og andre som bare besvarer telefoner. De får inn mailene fortløpende i systemet sitt.

 

De som har jobbet lengst får "fri" fra telefonene for å jobbe med mailer noen dager i uka.

Men Telenor er ingen enkel leverandør da, dessverre, nesten like tungrodd som gamle Sovjetunionen enkelte ganger ... føles i alle fall slik.

Skrevet

Men det skal vel ikke koste penger å ringe kundeservice for å få fikset opp i noe du ikke er skyld i selv?

 

Mener å huske jeg har lest noe om dette et sted, men finner ikke noe om det i farta.. ;)

Skrevet

Telenor har svart på mail i dag; kan si det sånn at jeg er ikke fornøyd med svaret, og har stilt to nye spm jeg håper å få svar på i morgen.

Det virker i øyeblikket som de har tatt seg til rette, begått selvtekt, som det heter, så får vi se i morgen om jeg velger å fortsette som telenorkunde eller ikke.

Skrevet

De har sperret nr ditt pga en ubetalt regning, mao? :p

Nei. Det er snakk om et sk kontantabonnent.

Men jeg vil se hviklet utspill de nå kommer med før jeg gir ytterligere detaljer i saken. Det kan jo vise seg bare å være enn feiltolkning, og uansett er saken av bagatellmessig art.

Det jeg likevel henger meg opp i er at de har gjort dette uten å informere meg, det synes jeg ikke er helt stuerent.

Skrevet

Det er ganske vanlig at folk klager på stengt kontantkortabn. Fordi de ikke leste kontrakten de skrev under når abn ble tegnet. Det står det at telenor stenger inaktive abn som har vært ubrukt i 13 mnd. Telenor kan ikke ta skylden for at folk ikke leser hva de skriver under på.,

Skrevet

Det er ganske vanlig at folk klager på stengt kontantkortabn. Fordi de ikke leste kontrakten de skrev under når abn ble tegnet. Det står det at telenor stenger inaktive abn som har vært ubrukt i 13 mnd. Telenor kan ikke ta skylden for at folk ikke leser hva de skriver under på.,

I "kontrakten" min står det 15 mnd, og det har jeg lest.

Skrevet (endret)

Problemet pleide å være at kunden skyldte på Telenor for at DE ikke hadde lest den delen om automatisk stenging etter 15 mnd.

Men når du signerer på abonnementet har du faktisk signert en kontrakt, enten du tror det eller ikke.

 

Jeg opplevde hvertfall sånne samtaler noen ganger i min tid på Telenor Kundeservice for mange år siden.

Kundene tror at siden de ikke har lest noe, så er det ikke deres feil at de ikke vet noe om det heller.

Endret av Bytex
Skrevet

Problemet pleide å være at kunden skyldte på Telenor for at DE ikke hadde lest den delen om automatisk stenging etter 15 mnd.

Men når du signerer på abonnementet har du faktisk signert en kontrakt, enten du tror det eller ikke.

 

Jeg opplevde hvertfall sånne samtaler noen ganger i min tid på Telenor Kundeservice for mange år siden.

Kundene tror at siden de ikke har lest noe, så er det ikke deres feil at de ikke vet noe om det heller.

Men jeg er kjent med at f eks Netcom sender ut varsel i form av et postkort med beskjed før de går til noe så drastisk som å stenge et abonnement. Det handler jo litt å behandle en kunde med respekt i stedet for å ty til selvtekt.

Netcom har for sin del 12 mnd uten opplading av ringebeløp som sin frist.

Skrevet

Man vil vel ikke få den meldingen nevnt i førstepost om abonnementet blir stengt pga inaktivitet? Det er vel ikke å anmode om å få abonnementet stengt?

 

anmode

verb trans. anmode ( v1) [ˈɑnmuːdə] be om, oppfordre

Sitat fra no.thefreedictionary.com.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...