Gå til innhold

Ny flight simulator pc


Gjest Slettet+65132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65132

Hei!

 

Trenger litt hjelp med å sette opp en pc som primært skal drifte microsoft flight simulator på en tilfredstillende måte. Bortsett fra dette blir det bare enkle skrivebordsoppgaver, men som jeg har forstått er mfs et ganske krevende spill? Jeg har tenkt litt på de nye amd prosessorene, da fx-4100 parret med et billig hovudkort, som vil gi en grei ytelse til en billig penge? Tar gjerne i mot andre forslag.

 

Oppsett så langt:

Cpu: fx-4100

Hovedkort: Usikker

Ram: Usikker

Skjermkort: GTX 560Ti(Overkill? Andre forslag? Så lenge grafikken er helt ok er det greit)

 

Budsjett: Maks 5000kr, da med kabinett, psu osv.

Endret av Slettet+65132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+65132

Se heller på Intel Core i3-2100 eller Pentium G850. Ytelsen per kjerne er langt, langt høyere på disse og FSX bruker så vidt jeg vet maks to kjerner.

Sleng på et H61-basert hovedkort så er du langt på vei.

 

FX-4100 er rent søppel: A3850 er raskere, har lavere strømforbruk, og har integrert skjermkort til HTPC-bruk og lignende. Hvis du absolutt skal holde deg til AMD altså, Intel er et langt lurere valg.

 

Så vidt jeg vet trenger ikke FSX voldsomt mye grafikkytelse heller, så HD 6870 eller HD 6850 vil gjøre en god jobb her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

Se heller på Intel Core i3-2100 eller Pentium G850. Ytelsen per kjerne er langt, langt høyere på disse og FSX bruker så vidt jeg vet maks to kjerner.

Sleng på et H61-basert hovedkort så er du langt på vei.

 

FX-4100 er rent søppel: A3850 er raskere, har lavere strømforbruk, og har integrert skjermkort til HTPC-bruk og lignende. Hvis du absolutt skal holde deg til AMD altså, Intel er et langt lurere valg.

 

Så vidt jeg vet trenger ikke FSX voldsomt mye grafikkytelse heller, så HD 6870 eller HD 6850 vil gjøre en god jobb her.

 

Vil prisforskjellen på ca 300 kr innkludert hovudkort forsvare ytelseøkningen frå

AMD AM3 Athlon II X4 til i3 2100?

i3 2100 : http://www.amentio.no/Core-i3-2100-3e10-GHz-3M-LGA1155-INTEL/cat-p/c/p3663567.html

Vil dette hovudkortet fungere? http://www.amentio.no/Mainboard-S-1155-H61-ATX-PCI-E-Audio7e1-GbLAN-SATA3-USB3e0-DDR3-B3-step-ASUS/cat-p/c/p3877581.html

Lenke til kommentar

i3-2100 er rundt 50% raskere i FSX, og FSX er 99% CPU-avhengig, så du går fra potensielt 20fps til 30 fps, eller 40 fps til 60 fps, det er en rimelig stor økning i ytelse for 300 kr.

 

Du kan også velge G850, og likevel få bedre ytelse enn Athlon II X4. FSX ser ikke ut til å bruke mer enn to kjerner, så du kunne likegodt kjøpt en Athlon II X2 som X4 for kun FSX.

 

Hovedkortet ser flott ut!

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Som sagt ovenfor er FSX veldig krevende for CPU, så jeg ville lagt mest penger i prosessor. Videre er det vel et av de få spillene som krever litt av hardisken også. Med diverse addons er jeg oppe i 50gb og med en vanlig 7200 rpm hdd tar det lang tid å loade.

 

Jeg ville valgt nvidia over ati med tanke på flight sim, da ati kort har hatt en del problemer i fsx (var vel noe med shadere?).

 

Det er også en del du kan gjøre for å optimalisere flightsim etter at alt er kjøpt inn. last opp configen din til http://www.venetubo.com/fsx.html og siden vil optimalisere den for din pc, noe som ga meg en kjempeboost i fps.

 

Kjør en ekstern fps limiter for å få bukt med microstutters, da unlimited fps ofte fører til at du svinger fra 10 til 150 fps som da gir microstutters sammenlignet med for eksempel 30 fps locked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...