Gå til innhold

1600x1200 LCD Skjerm?


Marvel

Anbefalte innlegg

100% enig i at crt er ekstremt mye bedre til spill enn hva en lcd skjerm er. Har selv en Tandberg lcd 17" og en Eizo 21" crt dual view.

 

Lcd har godt "windows" bilde, men i spill så blir den overkjørt av eizo'en på ALLE måter.

 

Til slabbedasken (eller hvordan du nå skriver det):

 

Blir litt "lei" av å se "denne har jeg" saken din til stadighet. Jeg følger lite med på forumet om sommeren, men en stund tilbake så var det veldig mye.

 

Dessuten, hvem snakker om å være misunnelig? Om du har en skjerm til 13-15k, so what? beviser jo bare hva du bruker dine penger på :roll:

 

Skjermen er sikkert bra den.

 

Jeg var stolt over skjemen er PERIODE, men det er fremdeles folk her inne som ikke SKJØNNER at jeg har lagt det bak meg....nå i etterkant har jeg tenkt tanken at å bruke 14K på skjerm er ikke akkurat noe å skryte over, men i denne sammenhengen nevnte jeg skjermen pga at det var relevant i tråden....den tar 1600x1200 oppløsning, men enkelte folk som f.eks HalTan klarer ikke å skjønne dette. LES TEMA FØR DU HYLER & SKRIKER NESTE GANG :wink:

 

(ps har sammenlignet lcden min med en annen crt skjer....synest ikke det er så store forskjellen jeg, men har fått MYE bedre skrivebordsplass :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Jeg hyler/skriker ikke :)

2. Du sa "denne skjermen har jeg" Det som gjorde det litt irriterende.

3. Det er fortsatt billigere å kjøpe en stor crt skjerm og en diger pult enn å kjøpe en jævlig dyr lcd :)

 

Som sagt, det er måten du sa det første på som er biiiittelitt irriterende. Ellers så bryr jeg meg veldig lite om hva folk har/ikke har.

 

Er som sagt snakk om prioritering, ingenting annet.

Lenke til kommentar

Jeg så at den linjen "Denne har jeg" kunne virke provoserende for de som henger seg på "skrytebølgen" som (DOH) er såå ut nå, og forandret linjen, men den var ALDRI ment for skryt, jeg holdt meg til tema.

 

Og en av hovedgrunnene til at jeg valge lcd skjerm er forde jeg er ganske sensitiv ovenfor Hz og selv i 85 hz hadde jeg hodepine og var sterkt preget av dette. Jeg kunne faktisk se flimringene i skjermen ved 85 Hz :o .......lcd = ingen hz og veldig behagelig bare så det er sagt ;-)

Lenke til kommentar
Slabbedidask --> JEG trakk det fram fordi JEG syntes det er teit, nesten provoservende hvordan du drar frem det DU har... og JA du var stolt av skjermen din, så når du trakk den frem igjen regnet jeg med at det var enda en av de postene dine.. men som du selv sier er du over den perioden: BRA!

 

da er alle enige... :woot:

 

Men så kom det som ble sagt av en annen,,,,hva har det med denne tråden og gjøre? Synest du det var verdt å danne alt dette pga hva DU synest. Helt teit spør du meg.....jeg henviste skjermen min for å holde meg til emnet,.,,,jeg har ikke sett en eneste post fra deg som har med emnet å gjøre ennå :grumpy:

Lenke til kommentar
Jeg så at den linjen "Denne har jeg" kunne virke provoserende for de som henger seg på "skrytebølgen" som (DOH) er såå ut nå, og forandret linjen, men den var ALDRI ment for skryt, jeg holdt meg til tema.

 

Og en av hovedgrunnene til at jeg valge lcd skjerm er forde jeg er ganske sensitiv ovenfor Hz og selv i 85 hz hadde jeg hodepine og var sterkt preget av dette. Jeg kunne faktisk se flimringene i skjermen ved 85 Hz :o .......lcd = ingen hz og veldig behagelig bare så det er sagt ;-)

 

Ser det samme her. Du merker stor forskjell på 100hz og 85hz. Bilde blir også litt mer sløvt med 100hz. Det er litt dumt.

 

Men jeg er litt misunnelig på skjermen din. Det er jeg. Har jo omtrent like stor bildeflate som min (20.1). Men jeg bruker penger på hardisker jeg. Må bruke skjremen som TV når man har en stor skjerm. Og skal man se på noe man man ha litt utvalg =D

Lenke til kommentar

Har du ingenting p komme med som har med teamet å gjøre!!!!! :p

 

 

Ser det samme her. Du merker stor forskjell på 100hz og 85hz. Bilde blir også litt mer sløvt med 100hz. Det er litt dumt.

 

Men jeg er litt misunnelig på skjermen din. Det er jeg. Har jo omtrent like stor bildeflate som min (20.1). Men jeg bruker penger på hardisker jeg. Må bruke skjremen som TV når man har en stor skjerm. Og skal man se på noe man man ha litt utvalg =D

 

Sikkert der jeg ikke tar såå veldig mye hensyn :D

 

Kjøpte en "Vanlig" IDE harddisk og synest den hittil fungerere helt supert.

 

De største utgiftene gikk vel på cpu,ram, skjermkort og skjermen kan jeg tenke....setter bildekvalitet og det som skal til for å få en skikkelig spillmaskin til å rulle ganske høyt i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Herregud, begynner å forstå hvorfor andre i kretsen min aldri orker å styre med hardware.no sitt forum...

 

Makan til fjortis-irc-faktor og kverulering over dillproblem :grumpy:

 

Selvsagt er det nå relevant om noen kan komme med relevante anbefalinger på produkter, de fleste brukerne her har nå en skjerm, svært få sitter med et bredt spekter for sammenligningsgrunnlag. Dermed vil anbefalinger måtte bli på formen: "Denne skjermen kan gjøre det..., jeg har en selv og synes xxx er bra og yyy er dårlig"...

 

Men å skryte hemningsløst i flere måneder av ting man har er nå unødvendig, men det skjedde nå absolutt på ingen måte i denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg har samme LCD som Slabbedasken. En god skjerm, men jeg skjønner ikke hvorfor Slabbedasken skrøyt så av den tidligere...forde den er faktisk ikke SÅ bra.

 

Men over på temaet. Siden 15" LCD'er på bærbare kan støtte 1600x1200, så burde det ikke være noe problem med å få 17" vanlige LCD'er til å gjøre det. Har lurt litt på det igrunn... :roll:

Lenke til kommentar
Hovedgrunnen er at man vanligvis sitter mye lenger fra en vanlig skjerm enn en bærbar maskin.

Syns dette virket ganske logisk. Tastaturet på en laptop sitter jo helt inntil skjermen, og du sitter ikke lenger enn ca en halv armlengde unna skjermen, med mindre du skriver med strake armer :smile:

 

Har selv lett etter "medium" size lcder som klarer 1600*1200, for det er en helt sinnsykt deilig oppløsning å jobbe i. Spesielt i grafiske program osv. Mye bedre enn å drive med det slitsomme dual screen greine. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har samme LCD som Slabbedasken. En god skjerm, men jeg skjønner ikke hvorfor Slabbedasken skrøyt så av den tidligere...forde den er faktisk ikke SÅ bra.

 

 

Jooodaaa :p

Er min første lcd så kan ikke vite akkurat det da, men er storfornøyd, men det er ikke det jeg skal få frem i denne tråden....jeg ville bare nevne en lcd skjerm som tok1600x1200 oppløsning. Prøvde på ingen måte å skryte, men så er det alltid noen som tolker det på en annen måte :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...