Gå til innhold

1600x1200 LCD Skjerm?


Marvel

Anbefalte innlegg

Har søkt rundt på de forskjellige webshoppene, men jeg har ennå ikke sett en LCD skjerm med 1600x1200 oppløsning. Var på elkjøp og så at de hadde en bærbar PC med den oppløsningen. Skulle gjerne hatt en stasjonær 17" med den oppløsningen, noen som kan si meg hvor jeg finner det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som irriterer meg er at laptopen min, med 15" LCD-skjerm har 1600x1200 oppløsning, mens 17" LCD-skjermen jeg har til min stasjonære PC bare har 1280x1024. Har heller ikke sett noen 17" som har 1600x1200 oppløsning. Hvorfor skal det være så umulig å lage det når man lager mindre laptop-skjemer med denne oppløsningen??? Utrolig irriterende når jeg har blitt vant til det på laptopen :grumpy:

Lenke til kommentar

 

begynner å bli lei den "saken" der selv :roll:

 

Hehe, greit nok at han har skrytt av skjermen sin ganske lenge, men det var jo et ganske relevant svar til tråden. Skriv heller en PM til fyren hvis dere er lei istedenfor å fylle en tråd med "spam". ;)

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg er at laptopen min, med 15" LCD-skjerm har 1600x1200 oppløsning, mens 17" LCD-skjermen jeg har til min stasjonære PC bare har 1280x1024. Har heller ikke sett noen 17" som har 1600x1200 oppløsning. Hvorfor skal det være så umulig å lage det når man lager mindre laptop-skjemer med denne oppløsningen??? Utrolig irriterende når jeg har blitt vant til det på laptopen :grumpy:

 

Hovedgrunnen er at man vanligvis sitter mye lenger fra en vanlig skjerm enn en bærbar maskin. Du må nok helt opp i 20" før 1600x1200 er vanlig. På jobben min kjøper vi mange slike, men en del brukere klager over at det blir for smått. 1280x1024 er bedre synes jeg. Har en Samsung191T selv, og savner ikke muligheten for høyere oppløsning en 1280x1024

Lenke til kommentar

 

begynner å bli lei den "saken" der selv :roll:

 

Hehe, greit nok at han har skrytt av skjermen sin ganske lenge, men det var jo et ganske relevant svar til tråden. Skriv heller en PM til fyren hvis dere er lei istedenfor å fylle en tråd med "spam". ;)

 

HELT ENIG

 

Har jeg sagt at skjermen er bra? NEI jeg sa den hadde 1600x1200 oppløsning HELT RELEVANT I DENNE TRÅDEN.

Til dere som henger dere opp i det dere kaller skryt dere er så misunnelig at dere ikke klarer å henge dere på hva jeg sier.

Bare jeg nevner order "lcd skjerm" så begynner dere med den dere barnslige hylingen igjen :grumpy:

Lenke til kommentar

Pft! Pingle skjerm! Er mye bedre med en God CRT skjerm. Den klarer max 66.6fps. En CRT skjerm kan klare like mange oppdateringer i sekundet som refreshrate på skjermen og da er det jo litt fint at jeg kjører 1600x1200 x 108hz da? Begynner og nærme meg det dobbelte av din jo.

 

Nei LCD skjermer.. :shrug::shrug::shrug:

 

CRT er fortsatt bra.

 

 

EDIT : FOr de som ikke skjønte det var dette skrevet med en litt spøkefull tone, men også med et poeng

Lenke til kommentar
Pft! Pingle skjerm! Er mye bedre med en God CRT skjerm. Den klarer max 66.6fps. En CRT skjerm kan klare like mange oppdateringer i sekundet som refreshrate på skjermen og da er det jo litt fint at jeg kjører 1600x1200 x 108hz da? Begynner og nærme meg det dobbelte av din jo.

 

Nei LCD skjermer.. :shrug::shrug::shrug:

 

CRT er fortsatt bra.

 

roger det! :yes:

Lenke til kommentar
Pft! Pingle skjerm! Er mye bedre med en God CRT skjerm. Den klarer max 66.6fps. En CRT skjerm kan klare like mange oppdateringer i sekundet som refreshrate på skjermen og da er det jo litt fint at jeg kjører 1600x1200 x 108hz da? Begynner og nærme meg det dobbelte av din jo.

 

Nei LCD skjermer.. :shrug::shrug::shrug:

 

CRT er fortsatt bra.

 

roger det! :yes:

 

CRT er det som gjelder for hardcore-gameren! :yes:

 

Selv om det går greit å spille på LCD.

Lenke til kommentar

100% enig i at crt er ekstremt mye bedre til spill enn hva en lcd skjerm er. Har selv en Tandberg lcd 17" og en Eizo 21" crt dual view.

 

Lcd har godt "windows" bilde, men i spill så blir den overkjørt av eizo'en på ALLE måter.

 

Til slabbedasken (eller hvordan du nå skriver det):

 

Blir litt "lei" av å se "denne har jeg" saken din til stadighet. Jeg følger lite med på forumet om sommeren, men en stund tilbake så var det veldig mye.

 

Dessuten, hvem snakker om å være misunnelig? Om du har en skjerm til 13-15k, so what? beviser jo bare hva du bruker dine penger på :roll:

 

Skjermen er sikkert bra den.

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg er at laptopen min, med 15" LCD-skjerm har 1600x1200 oppløsning, mens 17" LCD-skjermen jeg har til min stasjonære PC bare har 1280x1024. Har heller ikke sett noen 17" som har 1600x1200 oppløsning. Hvorfor skal det være så umulig å lage det når man lager mindre laptop-skjemer med denne oppløsningen??? Utrolig irriterende når jeg har blitt vant til det på laptopen :grumpy:

 

helt enig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...