Gå til innhold

Styring til olabil


SemirB

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Nå holder jeg på med et prosjekt på skolen. Jeg og noen venner har tenkt å lage olabil. Vi får til å lage ''karroseriet'', men det vi sliter med er styringen. Ossen får man hjulene til å svinge? Vi lurer også på om vi skal ha ratt eller taustyring. Er det noen som kan enkelt forklare ossen man får til å lage styringa på en olabil? Ratt eller tau, spiller ingen rolle.

 

Mvh

Semir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Hvorfor gjør du ikke bilen motorisert? Det er lov (Har ringt og pratet med Biltilsynet/Statens vegvesen og Politiet 15.03.2012) å kjøre med uregistrert motorisert kjøretøy så lenge selve kjøretøyet veier under 50KG og har en toppfart på maks 6 Km/t. Dette går da under leketøy og går som "Gående" og kan kjøre overalt i offentlighet unntatt bilvei. Dvs: "Fortau, langs veien (Hvor man normalt ville gått/vandret), eller skog og lignende.

 

Bilen ser ikke så ALTFOR avansert ut. Så den veier nok under 50Kg. Kjøp et bilbatteri og lader og kjøp en motor fra en El-scooter. Bare begrens strømmen til den får akkurat nok til å frakte deg i 6 Km/t. Skal til og med være grei nok til å gi deg nettside til å kjøpe motor (Og eventuelt bremser, hjul, kjede, batterier og andre deler ifra)

 

http://www.scootercatalog.com/scooterparts.html

 

Beste siden jeg har vært borti. Jobber også med motorisert "Olabil".

 

PS:

Kan eventuelt sette inn en motstander av 2 forskjellige typer. Så når Politiet eller andre ser på eller er der så kan du bruke 6 Km/t motstanderen, men når du er "Alene" så kan du bytte til motstanderen som gir maks kraft.

 

OBS! JEG ANBEFALER IKKE DETTE PÅ NOEN MÅTE OG FRARÅDER ALLE Å GJØRE DETTE SIDEN DET KAN SETTE BEGRENSNINGER PÅ LAPPEN DIN OG DET VIL HAVNE PÅ RULLEBLADET DITT. SÅ IKKE GJØR DET! JEG TAR IKKE ANSVAR PÅ NOEN MÅTE OM DERE SKULLE VÆRE VÅGALE NOK TIL Å UTFØRE OG TA DET I BRUK!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...