Gå til innhold

Hva er mulighetene for å se TV på nettbrett?


raathass

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kona vil ha nettbrett i sofaen. Et av hennes behov er å se nett-tv fra nrk og tv3play.no/se.

 

Nrk er grei, de har egen app til både iPad og Android. TV3 det verre med, de kjører i flash og det ekskluderer i hvert fall iPad.

 

1) Noen som kan bekrefte at tv3play.no/se fungerer ok i nettleseren på Andorid-brett som Galaxy Tab 10.1/8.9?

 

2) Viasat har egen app for å se innhold på iOS, men her må man abonnere på landspesifikke tjenester for å se innhold som i er gratis på web. Finnes det SW som lar meg streame/konvertere innhold til iPad via eksempelvis en hjemmeserver?

 

 

 

/r

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

TV3 webtv funker glimrende på min Samsung Galaxy S2 (Android).

 

 

Men jeg ville heller gitt en iPad 2 til en jente, den bærer mye kvalitesfølelse og har et mye større utvalg av tablet vennlige apps og har en bedre pris, så jeg ville nok valgt iPad2.

 

 

Det skal vist være alternative nettlesere som gir deg flash på iPad og.

 

http://ipod1.no/artikkel/4326/se-flash-videoer-pa-din-ios-enhet

Lenke til kommentar

TV3 webtv funker glimrende på min Samsung Galaxy S2 (Android).

 

 

Men jeg ville heller gitt en iPad 2 til en jente, den bærer mye kvalitesfølelse og har et mye større utvalg av tablet vennlige apps og har en bedre pris, så jeg ville nok valgt iPad2.

 

 

Det skal vist være alternative nettlesere som gir deg flash på iPad og.

 

http://ipod1.no/artikkel/4326/se-flash-videoer-pa-din-ios-enhet

 

Nå sammenligner du en telefon med et nettbrett, og til den bruken her vil jo selv iPad (!) være å foretrekke.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Fordelen med Androidbaserte nettbrett er at de takler web-TV i flash, ulempen er at de sliter med h264-filmer som er kodet med high-profile. Dette antas bli fikset når Nvidia Tegra3-brikkesettet kommer i løpet av kort tid.

 

På den andre siden har Kona iPhone og er dus med bruksopplevelsen, og synes vel det er mer stas med enda en iDings... :-)

 

Man kan jo spørre seg hvor lenge Viasat vil fortsette å bruke flash eller om et skift til annen plattform er rett rundt hjørnet.

 

 

 

/r

Lenke til kommentar

TV3 webtv funker glimrende på min Samsung Galaxy S2 (Android).

 

 

Men jeg ville heller gitt en iPad 2 til en jente, den bærer mye kvalitesfølelse og har et mye større utvalg av tablet vennlige apps og har en bedre pris, så jeg ville nok valgt iPad2.

 

 

Det skal vist være alternative nettlesere som gir deg flash på iPad og.

 

http://ipod1.no/arti...a-din-ios-enhet

 

Er godt og se at ipad og slike i produkter fakisk er en mote ting som antattcool.gif og det ikke er funksjonalitet det går på.

 

Men til ontopic funker som snus på android.

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...