Gå til innhold

Opera gjør det lettere å lese nettsider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det Opera driver med nå, lager sine egendefinerte css-koder som ikke er standardisert. Har de ikke lært av tabbene til MS.

 

Dette gjør vel alle de største nettleser utviklerene. Mozilla, opera, webkit (apple).

 

Det er vel for å kunne prøve ut og foreslå teknologi som dermed kanskje kan standardiseres etterhvert.

Lenke til kommentar

Hva med "Diskusjon.no Dynamisk"?

 

2560x1440:

 

post-206045-0-17193600-1320606628_thumb.png

 

Dette bryter med grunnleggende prinsipper innen lesbarhet (maks tegn/ord per linje). Så fort innleggene blir lengre ville jeg (og mange andre) ha slitt med å finne igjen riktig linje å starte på.

Det var bare et forslag til hvordan du kan endre layouten på forumet for å utnytte en 2560x1440 skjerm bedre. Det er jo fullstendig valgfritt om du ønsker å bruke denne muligheten eller ikke.

Lenke til kommentar

Joda, men det er med moz, o, webkit tillegg til css-navnet. Det er det ikke gjort her, altså prøver de å få lage egne standarder. Jeg vet heller ikke hvor godt de har beskrevet løsningen slik at andre kan implementere samme løsning. Så fy fy Opera.

 

Det er mulig du mente noe annet, men her sier du altså fy til Opera fordi du ikke vet nok om løsningen du kommenterer? Hvis du leser TFA vil du se at den eksisterende implementasjonen er -o-prefikset. Standardiseringsforslaget er selvsagt ikke det.

 

(Disclaimer: Jeg jobber for Opera, men ikke med noe av det som omhandles i artikkelen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...