Gå til innhold

Verdi av min eldre PC + hjelp til kjøp av ny


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da det er på tide med en ny PC, så ønsker jeg å selge den gamle til en fornuftig pris og kjøpe en ny en. spesifikasjonene på den gamle PCen er som følger:

 

OEM Kabinett med 400W OEM strømforsyning.

Intel E6600 Core 2 Duo prosessor.

2 GB Kingston RAM.

Gigabyte 945 hovedkort.

PoV 7900GS skjermkort.

250 GB samsung harddisk.

Ekte Windows XP-lisens (Evt. med Ubuntu hvis kjøperen ønsker det).

Leveres ferdig formatert til kunde med alle drivere osv. inkludert i prisen.

 

Forhåpentligvis håper jeg på å få rundt 2000,- for den da det er en realistisk pris ift. det som finnes på Finn.no. Hva tenker dere om det?

 

Den nye PCen jeg ønsker å kjøpe er slik:

 

Intel i5 2500k

Et tilfeldig P67 HK

Nvidia 560TI skjermkort

8 GB RAM

Crucial M4 SSD 128 GB

 

Hva anbefaler dere av wattstyrke på en PSU til dette oppsettet? SLI kan være en faktor senere.

 

Er dette et greit oppsett for å kunne spille BF3 for eksempel? Trenger ikke ha maks av innstillinger så lenge det kjører med fin flyt med 1080p oppløsning :)

 

Takker for all hjelp og alle innspill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan hende du får oppunder 2000 men neppe noe mer.

ja, det ser ut som et greit oppsett som skal kjøre BF3 fint med moderate instillinger.

når det gjelder psu ville jeg kjørt på med en god en med >750W. En god strømforsyning kan du ha glede av flere hw skift fremover. konkret anbefaling er vanskelig uten et budsjett.

Lenke til kommentar

Du kan legge den ut til 2000 men ikke forvent å få mer enn 1500 ferdig prutet.

 

Foreslår z68 over p67, det er litt nyere. Når det gjelder PSU, ser jeg ingen grunn til å holde tilbake her, du får rimelige 850w enheter. Da har du også litt å gå på til SLI, flere harddisker, overklokking av prosessor osv osv.

Lenke til kommentar

Takk for gode råd! angående budsjett, så håper jeg å havne på maks. ca. 7000,-

 

Ift. PSU så høres ikke det så dumt ut, skal se om jeg får det presset inn i budsjettet ;)

 

Har kikket på Z68-brikkesettet, men hvilke konkrete fordeler har dette ift. P67? Har skjønt såpass at hvis man skal overklokke, så skal P67 være relativt godt nok til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...