Gå til innhold

Ny HTPC, begrenset plass


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Leker med tanken på å gå til anskaffelse av en HTPC, og trenger litt hjelp av dere i den forbindelse.

 

Angående pris hadde jeg håpet å holde meg under 5k, gjerne mindre, men den største utfordringen er høyden på kabinettet. Har kun 15cm å gå på, noe som begrenser utvalget.

PC'n skal brukes kun som medieavspiller, typ 1080p over kablet nettverk, Blu-Ray/DVD, lett nettbruk osv...all lagring tas andre steder.

 

Har forsøkt å sette opp en liten liste, og som dere sikkert har forstått, mottas tilbakemeldinger med takkthumbup.gif

 

Forslag HTPC

Endret av Tan28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det versjonen med intern eller ekstern strømforsyning? Har versjonen med intern strømforsyning selv, og er fornøyd med det.

 

Oppsummering: Ser veldig lekker ut, trangt å koble i, PSU-en og vifta bråker litt (spørs på hva du er vant med, men jeg kommer til å bytte ut de komponentene hos meg), den blå LED-en som indikerer at maskina er på er for kraftig. Kommer til å koble den ut. Alt i alt et veldig fint kabinett, men støyer.

 

Resten av komponentene har jeg ingen kjennskap til. Kjører selv AMD Fusion med lavere TDP, og den klarer fint 1080p mkv under linux. Er billigere og mer effektgjerrig ihvertfall.

 

Håper dette hjelper deg noe :)

Lenke til kommentar

Til en pc som blir brukt til akkurat det samme som denne har jeg valgt en Athlon II 240e og hovedkort med 785g chipset.

Ved 1080p x264 avspilling ligger pc'en på 40-45w, 20-25w ved idle.

Kjøler er den som AMD sender med dem dyreste cpu'en sine så cpu'en er kald i tilegg til att den er veldig stille.

Pc'en har 4gb ram og 32gb OCZ Vertex SSD.

Kabinett er Antec Minuet 350

Endret av Xplode
Lenke til kommentar

Takk for alle innspill:)

 

Er det noen som har forslag til andre kabinett? Trenger ikke være "boks"-utgaver slik PC-Q09F, går gjerne for noe mer stereo/receiver (altså "typiske" htpc-kabinett) lignende.

 

Angående CPU, har jeg også tittet litt på Pentium G840 eller i3 2120t. For å være ærlig har jeg null erfaring med AMD, så føler at jeg er langt ute på jordet da det kommer til de i forhold til Intel's 1155 plattform.

Lenke til kommentar

Selv gikk jeg for et par år siden for Chieftec's Hi-Fi serie http://www.prisjakt.no/product.php?p=336697

Hovedsakelig fordi det da var full atx som var alternativet, stereohylla mi er 12 cm høy, og medfølgende fjernkontroll ( http://soundgraph.com/oem-vfd-feature-en/ ). Jeg kan slå av og på HTPC med Logitec universal fjernkontroll, men har ikke testet Linux (benytter MediaPortal).

Disse kabinettene er de som ligner mest på Hi-Fi komponenter, og de har byggekvalitet på linje med Origen (men ikke stilen). Den helt lydløs med Scythe shuriken kjøler og SSD, men er fryktelig dyp (41 cm + optisk kabel)

 

Nå skal det sies at jeg fikk mitt for halv pris (ca 1 000,-) på salg

 

Droppe BluRay kunne jeg også gjort, for integrasjon av BluRay og mediesenter er et mareritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...