Gå til innhold

Lage en "begrenset boks" til teks i css eller html?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig startet med html og har begynt på en basic layout til en hjemmeside. Det jeg prøver å få til er en tekstboks som er "klemt" inn på sidene, men kan scrolles nedover om det er veldig mye tekst. Har hørt snakk om at <div> skal funke, men har prøvd noen forskjellige kombinasjoner, men har ikke fått det til å fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde trøbbel med å oppdatere nettsiden så jeg fikk ikke vist til den, men har fikset det nå.

Jeg tenker at teksten blir begrenset til logoens bredde.

 

Er det mulig å gjøre det slik at om jeg legger til noe på siden så vil det fortsatt "sitte fast" i siden, men teksten blir scrollet nedover.

 

EDIT: kanskje legge til nettsiden :whistle:http://aleksanderbye.tk/

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Stumbleupon er virkelig undervurdert, første siden jeg kom over hadde akkurat denne boksen jeg leter etter.

Problemet mitt blir sidekilden er i meste laget så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal se etter, men kanskje eksempelet gir en viss idé om hva jeg ser etter.

www.studentuniverse.com/travel-guides/top-lists/backpacking/top-10-cheapest-countries-to-backpack-through

Lenke til kommentar

Herregud for noe hersk web design kan være til tider.

Har nå funnet en måte å gjøre det, og nå slipper jeg endelig å forklare! :new_woot:

 

Link til siden

 

Brukte følgende kode i <head>

Noen som vet hvordan jeg kan få overført dette til en .css fil, for det klarte jeg ikke.

<style type="text/css">
div.ex
{
width:500px;
padding:10px;
border:5px solid gray;
margin:0px;
}
</style>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...