Gå til innhold

OC Geforce 570GTX - Luft / Vann max?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste pleier å toppe rundt 850MHz Core, som er relativt solid over stock. Er du heldig klarer du over 900MHz.

 

Hva topper det på? Spenning eller varme, eller klarer bare ikke kortet mer?

 

Idealt sett hadde 900 vært kos, så kunne jeg stilt i cirkus samme klasse som 580.

 

Kommer til å kjøre hel-dekkende vannkjølingsblokk på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Jeg kjører et EVGA 570 HD 1280MB på 810/1620/1980 @ 1,013 volt. Hadde tidligere klokket til 840 på core, men i det siste har jeg begynt å fått artifacts i BF3. Jeg tør ikke å øke spenning på den overklokken heller ettersom temp. går opp i 77-78 ved BF3-spilling.

 

Hva tror dere skjermkortet tåler maks når det gjelder temperatur?

 

 

Lenke til kommentar

Nvidia oppgir 97 grader.

 

Hva bruker dere til å sjekke om klokken deres er stabil? Mest ønskelig hadde vært noe ala det Intel Burn Test er for CPUen.

Jeg bruker MSI Kombustor med oppløsningen 1920*1080(maks støtte for min skjerm) med 4xMSAA.

 

 

Mens testen kjører følger jeg nøye med på om jeg ser artifacts samtidig som jeg følger med på temperatur.

 

 

Lenke til kommentar

Virker som om det er store forskjeller hva angår 570GTX.

 

Litt rundt om forskjellige forum er det flere som har fått 900-950/2000-2200 ol. Nå er det jo kanskje rimelig umulig å få de talla på stock luftkjøling, but still.

 

 

Skummelt, har ikke OC på 1-2år nå, så det kan bli spennende!

-så fort komplett får fingern ut.

Lenke til kommentar

Kombustor throttles av drivere, så det er ubrukelig. Eneste som nytter er å faktisk kjøre spill. Nvidia er ikke glad i slike "power-virus" fordi kortene deres har eksplodert bokstavelig talt.

 

Ubrukelig er det jo ikke siden jeg selv har brukt det og oppnådd resultater :)

 

Hva mener du med throttling og power-virus forresten?

 

 

Lenke til kommentar

Kombustor throttles av drivere, så det er ubrukelig. Eneste som nytter er å faktisk kjøre spill. Nvidia er ikke glad i slike "power-virus" fordi kortene deres har eksplodert bokstavelig talt.

 

Ubrukelig er det jo ikke siden jeg selv har brukt det og oppnådd resultater :)

 

Hva mener du med throttling og power-virus forresten?

Ubrukelig i den form at det skaper en last som faktisk stresser kortet på noen nevneverdig måte.

 

Throttling betyr automatisk nedklokking med en gang visse programmer kjøres, i hensikt av å spare kortet for unødvendig stress. "Power-virus" er et begrep Nvidia har kommet opp med for programmer som Furmark og Kombustor etter at GTX 480 ble lansert og slukte over 350W under load i disse programmene.

Kombustor throttles av drivere, så det er ubrukelig. Eneste som nytter er å faktisk kjøre spill. Nvidia er ikke glad i slike "power-virus" fordi kortene deres har eksplodert bokstavelig talt.

Må jeg gå ut av spillet for å gjøre endringer i afterburner?

Japp.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...