Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Syrian opposition studies terror tactics in Kosovo.

 

A delegation of Syrian rebels has made a deal with Pristina authorities to exchange experience of partisan warfare. Syrian opposition is sending militants to Kosovo for adopting tactics and being trained to oust President Bashar Assad’s regime.

 

On April 26, a delegation of Syrian opposition members made a stop in Pristina on their way from the US to hold talks on how to make use of the experience of the Kosovo Liberation Army (KLA) in Syria, reports Associated Press."

 

http://rt.com/news/s...-in-kosovo-585/ ( m/ videoklipp )

 

 

"Fredsplanen i Syria ser ut til å begynne å virke, mener FN - men innrømmer at det går sakte."

 

http://www.fvn.no/ny...ml#.T6PhuOjHWPY

Lenke til kommentar

Faren er såret, barnet er død!! Advarer mor sterke bilder!

http://www.youtube.com/watch?v=AYcP0ixyJrs&feature=related

 

Folk i Syrie håpet på å få støtte mot drapsmenn, men nå de har forstått at ingen vil komme og hjelpe. Det betyr at folk i Syrie er alene, men de sklal vinne, uten tvil! De trenger ikke støtte lenger! Syrie, alle mennesker i verden med ære står med dere!!!

Faren sier: "Basjar, hva er gjort barnet mitt?".

Endret av zorra
Lenke til kommentar

En kristen i Syria forteller at han skjønte han måtte støtte Assad da han hørte et av slagordene til opprørerne : "Kristne til Beirut! Alawitter til grava!"

 

"But what we heard from (the protesters) at the beginning of this revolution saying, 'Christians to Beirut, Alawites to the coffin,' started us thinking about the real aim of this revolution," he said. "So from this point of view, fearing for my life, I declared my support for President Assad."

 

http://www.usatoday....isis/54888144/1

 

 

Seymor Hersh skrev en artikkel for fem år siden i 2007, om hvordan USA, Saudi Arabia og Israel gikk sammen om forskjellige hemmelige prosjekt. Blandt annet å samle grupper med Al Qaida jihadister, som skulle brukes til å destabilisere Syria :

 

"A reader recently pointed out this confirmed 2007 New Yorker article titled, "The Redirection: Is the Administration's new policy benefiting our enemies in the war on terrorism?" Written by renowned journalist Seymour Hersh, it covers everything from admissions that the US, Saudis, and Israelis are working together, despite the Saudis and their Sunni proxies' attempts to portray themselves as "anti-Israeli," to admissions that the US is funding a region-wide network of militants and terrorists, many of whom have literally trained at Al Qaeda camps. The article also describes in great detail the role of the Hariri faction in Lebanon, working closely with the Saudis and Americans, and their role in creating a safe haven for terrorist organizations on Lebanese soil, now involved fully in destabilizing neighboring Syria."

 

http://www.activistp...new-yorker.html

 

Link til artikkelen :

 

http://www.newyorker...h#ixzz1uaxoEIQu

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kristen i Syria forteller at han skjønte han måtte støtte Assad da han hørte et av slagordene til opprørerne : "Kristne til Beirut! Alawitter til grava!"

 

"But what we heard from (the protesters) at the beginning of this revolution saying, 'Christians to Beirut, Alawites to the coffin,' started us thinking about the real aim of this revolution," he said. "So from this point of view, fearing for my life, I declared my support for President Assad."

 

http://www.usatoday....isis/54888144/1

 

 

Seymor Hersh skrev en artikkel for fem år siden i 2007, om hvordan USA, Saudi Arabia og Israel gikk sammen om forskjellige hemmelige prosjekt. Blandt annet å samle grupper med Al Qaida jihadister, som skulle brukes til å destabilisere Syria :

 

"A reader recently pointed out this confirmed 2007 New Yorker article titled, "The Redirection: Is the Administration's new policy benefiting our enemies in the war on terrorism?" Written by renowned journalist Seymour Hersh, it covers everything from admissions that the US, Saudis, and Israelis are working together, despite the Saudis and their Sunni proxies' attempts to portray themselves as "anti-Israeli," to admissions that the US is funding a region-wide network of militants and terrorists, many of whom have literally trained at Al Qaeda camps. The article also describes in great detail the role of the Hariri faction in Lebanon, working closely with the Saudis and Americans, and their role in creating a safe haven for terrorist organizations on Lebanese soil, now involved fully in destabilizing neighboring Syria."

 

http://www.activistp...new-yorker.html

 

Link til artikkelen :

 

http://www.newyorker...h#ixzz1uaxoEIQu

 

Er det var bare en kristen??

Når forfatter henvider seg til en kilde i så stor sak, betyr det at forfatter lyver (å henvise seg til en kilde i denne sammenheng betyr at historie er oppdyktet - dette kommer fra psikoligi som jeg studerte svært nøyektig).

Alle vet at folk i Syrie er vennlge til kristne og jøder. De er ikke rasister i motsetning til Assad som som aksepterer ingenting untatt sin makt og ønske å holde den framover.

Det som gjelder andre artikler som du la fram her, ikke vil jeg kommentere disse fordi de er basert bare på sladder ("jeg hørte, en sa osv").

Endret av zorra
Lenke til kommentar

Alle vet at folk i Syrie er vennlge til kristne og jøder. De er ikke rasister i motsetning til Assad som som aksepterer ingenting untatt sin makt og ønske å holde den framover.

 

Det er veldig lett å se at du ikke er kristen, og at du har null innsikt. Hva skjedde i Irak?

 

Mens Saddam Hussein styrte kunne de kristne bo der. Etter at han ble styrtet ble det borgerkrig med hundretusenvis av drepte. Og de kristne har flyktet.

 

De som har holdt ut til nå, nord i landet, flykter også i en jevn strøm.

 

"The persecution is so extreme that it can even be considered “religiocide” in places such as Iraq, where Christian communities are being intentionally and systematically eliminated through both violence and fear."

 

http://www.catholicnewsagency.com/news/us-leaders-called-to-address-rise-in-global-religious-persecution/

Lenke til kommentar

Man kan ikke beholde verdens verste diktaturer bare fordi de lar minoriteter leve der. Snakk om pest eller kolera! Enten så skal sivilbefolkningen tortureres, massakreres, undertrykkes og de skal ikke ha pressefrihet, religiøs frihet, ytringsfrihet eller noen form for frihet. Eller så skal minoritetene jages på flukt?

 

Sier seg selv at begge disse alternativene er UHOLDBARE!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan ikke beholde verdens verste diktaturer bare fordi de lar minoriteter leve der. Snakk om pest eller kolera! Enten så skal sivilbefolkningen tortureres, massakreres, undertrykkes og de skal ikke ha pressefrihet, religiøs frihet, ytringsfrihet eller noen form for frihet. Eller så skal minoritetene jages på flukt?

 

Sier seg selv at begge disse alternativene er UHOLDBARE!

 

Det vettuge er jo å jobbe for reformer innenfor det bestående systemet. Opposisjonen er delt på dette punktet ; et mindretall som vil jobbe for reformer, og et flertall som vil ha revolusjon.

 

Flere av de som har jobbet for demokratisering i mange år, ser nå at det ikke vil komme demokratisering med en revolusjon, fordi fundamentalister har kuppet opprøret :

 

"Veteran-opposisjons leder Kamal Labwany skriver artikler og gir intervjuer om at "demokrati" i vestlig forstand er eliminert fra "opprøret". Det er kun Jihad og Sharia som hersker."

 

http://www.verdidebatt.no/debatt/cat1/subcat4/thread272163/

 

I Libya ble revolusjonen riktig ille for minoriteten. De med svart hud. Her er en rapport fra den australske fjernsynskanalen SBS.

 

"You wouldn´t want to be black in the new Libya"

 

Lenke til kommentar

Det vettuge er jo å jobbe for reformer innenfor det bestående systemet. Opposisjonen er delt på dette punktet ; et mindretall som vil jobbe for reformer, og et flertall som vil ha revolusjon.

Vettugt? De er entent torturert og kastet i fengsel på ubestemt tid, uten lov og dom naturligvis, eller så ligger de i massegraver rundt omkring i landet. Ikke særlig vettugt spør du meg! Det er ikke frihet i Syria, de har politi til å bekjempe kritiske røster.

 

Vi vet hva som skjer med politiske aktivister i land styrt av kjeltringer. De havner i Sibir og lignende, svært få kommer levende ut av det. Sikkert noen politiske aktivister i Nord-Korea også som kjemper for reformer. Lurer på hvorfor vi ikke har hørt om dem.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Vettugt? De er entent torturert og kastet i fengsel på ubestemt tid, uten lov og dom naturligvis

 

Tilsvarende var det vel i Chile fra 1973 og utover. Likevel synes jeg de som jobbet ut i fra prinsippet med ikke-vold var de mest vettuge. Og forandring kom til Chile.

 

Spania under Franco. Hellas under militærjuntaen.

 

Tror listen kunne blitt ganske lang hvis jeg gikk inn for å lete. Og i alle disse landene er det vel riktig å si at de som tok til vold, var de som forsinket prosessen.

 

Over hele fjøla var de ikke-voldelige mer vettuge enn fanatikerne med bilbomber og veibomber, og som barrikaderer seg i andres boliger så de tar med seg andre i døden. ( Det vil si, det er vel mest de andre som dør, mens fanatikerne stikker av, og finner nye boliger å barikadere seg i, og andre de kan ofre. )

 

Og de mest vettuge ser altså at en omkasting av regimet, slik situasjonen er i Syria nå, bare vil bli en replay på "Animal Farm", altså bare å løfte opp til makten et nytt sett av svin.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Faren er såret, barnet er død!! Advarer mor sterke bilder!

 

Folk i Syrie håpet på å få støtte mot drapsmenn, men nå de har forstått at ingen vil komme og hjelpe. Det betyr at folk i Syrie er alene, men de sklal vinne, uten tvil! De trenger ikke støtte lenger! Syrie, alle mennesker i verden med ære står med dere!!!

Faren sier: "Basjar, hva er gjort barnet mitt?".

 

Vet du hvem som står bak denne destabiliseringen?

 

Verden er vanskelig, fortellinger er enkle. Også i verdens tredje mest avislesende land er det slik at de eneste hendelsene vi bryr oss om, er de som kan gjenfortelles som enkle fortellinger, eller, enda bedre, som evigvarende såpeoperaer. Prisen for oppmerksomheten er at vi ikke forstår hva som skjer, slik at når vi velger å involvere oss, gjør vi det med et kart som ikke stemmer med terrenget. Kartet sier mer om oss selv enn det gjør om virkeligheten.

 

For vår fryktelige hemmelighet er nemlig dette: At når vi sier «jeg bryr meg om urettferdigheten i verden», så mener vi egentlig «fortell meg en spennende historie jeg kan føle meg involvert i».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Obama secretly approved shipment of anti-tank arms to Syria.

 

This week’s NATO and G-8 Summits came and went without participating nations agreeing on a way to handle the uprising in Syria, but it is now being reported that the US may already be taking the matter into their own hands.

 

Military sources speaking with Israel’s Debka news agency report that the administration of US President Barack Obama has cut a deal with foreign intelligence that involves equipping Syrian rebels with modern anti-tank missiles.

 

After 14 months of ongoing battles between the country’s leader, Bashar al-Assad, and opposition to his regime, suddenly the rebel forces are responding with weaponry reportedly sent with the blessing of President Obama.

 

Kilde: http://rt.com/usa/news/debka-obama-anti-tank-syria-914/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet du hvem som står bak denne destabiliseringen?

 

Verden er vanskelig, fortellinger er enkle. Også i verdens tredje mest avislesende land er det slik at de eneste hendelsene vi bryr oss om, er de som kan gjenfortelles som enkle fortellinger, eller, enda bedre, som evigvarende såpeoperaer. Prisen for oppmerksomheten er at vi ikke forstår hva som skjer, slik at når vi velger å involvere oss, gjør vi det med et kart som ikke stemmer med terrenget. Kartet sier mer om oss selv enn det gjør om virkeligheten.

 

For vår fryktelige hemmelighet er nemlig dette: At når vi sier «jeg bryr meg om urettferdigheten i verden», så mener vi egentlig «fortell meg en spennende historie jeg kan føle meg involvert i».

Du sier at:

 

1) Vi ikke forstår hva som skjer

2) At vi ikke bryr oss om urettferdighet, men om spennende historier

 

Sterkt uenig i begge.

 

Jeg regner ikke med at du er med i denne "vi". Jeg regner med at du er en av dem som egentlig forstår hva som skjer. Jeg regner med at du er en av dem med dypere hensikter enn å bry seg som skalkeskjul for å engasjere seg i spennende historier.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Du sier at:

 

1) Vi ikke forstår hva som skjer

2) At vi ikke bryr oss om urettferdighet, men om spennende historier

 

Sterkt uenig i begge.

 

Jeg regner ikke med at du er med i denne "vi". Jeg regner med at du er en av dem som egentlig forstår hva som skjer. Jeg regner med at du er en av dem med dypere hensikter enn å bry seg som skalkeskjul for å engasjere seg i spennende historier.

 

Jeg sier at man ikke må stole blindt på skvipet som hostes opp av NTB, AP og Reuters. Det er sjelden de har en objektiv vinkling, og stort sett er det et propagandaverktøy for et imperialistisk USA.

 

Å tro at nok en pre-emptive war, som mest sannsynlig blir lang og vedvarende, mot Syria/Iran er en god løsning for å sette inn et indirekte demokrati blir ganske søkt. Historien har vist oss det, gang på gang.

 

Hva er alternativet? Det vet jeg ikke, men jeg vet at krig *ikke* er løsningen, og at Syria og Iran ikke er våre fiender.

 

Jeg prøver bare å gjøre mitt for å få folk til å forstå at USAs demokratisering av verden virker mot sin hensikt. Man skaper ikke vennskapelige bånd land imellom ved bruk av militærmakt.

 

Eisenhower advarte mot et stadig voksende og maktfylt militært industrielt kompleks, og Kennedy advarte mot såkalte "secret societies". Begge delene har vokst inn i skyene nå. Obama og Hilary Clinton er så hykleriske at det er til å bli kvalm av, og at Obama fikk fredsprisen gjør hele opplegget til en stor vits, for å putte det på spissen.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=BWf-eARnf6U&ob=av2n

Lenke til kommentar

Jeg prøver bare å gjøre mitt for å få folk til å forstå at USAs demokratisering av verden virker mot sin hensikt. Man skaper ikke vennskapelige bånd land imellom ved bruk av militærmakt.

Det er vel derfor det er så dårlig bånd mellom USA og Japan. Eller USA og Tyskland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...