Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Nexus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste i en tidligere artikkel at prisen kom til å ligge på ca. 5000,-. Stemmer det fortsatt, eller har det kommet ny informasjon på bordet?

Hvorfor 5MP kamera? Det er litt skuffende på en ellers så sinnsykt bra specca telefon.
Flere megapixler betyr ikke bedre bildekvalitet. 5 holder i lange baner i en mobiltelefon.

 

Hvorfor er da N8 best og har 12 negapixler? For den er jo best

Lenke til kommentar

Jeg leste i en tidligere artikkel at prisen kom til å ligge på ca. 5000,-. Stemmer det fortsatt, eller har det kommet ny informasjon på bordet?

Hvorfor 5MP kamera? Det er litt skuffende på en ellers så sinnsykt bra specca telefon.
Flere megapixler betyr ikke bedre bildekvalitet. 5 holder i lange baner i en mobiltelefon.

 

Hvorfor er da N8 best og har 12 negapixler? For den er jo best

 

Fordi N8 har en veldig stor bildebrikke (1/1.83"), den tar også gode bilder om man justerer ned oppløsningen til lavere oppløsning. Men de fleste bruker høyere oppløsning. Jeg tar alle mine bilder på N8 i 9MPX oppløsning. Er svært sjelden jeg tar bilder i 12MPX..

 

Se forøvrig min post #12 ang. størrelse på bildebrikker.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1388381&view=findpost&p=18505606

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Yup, men det er forskjell på LCD/AMOLED og PenTile. Det er noen som ikke tåler å bruke PenTile siden man kan (om man konsentrerer seg) se pikslene selv om oppløsningen er høy. Her er et eksempel:

 

iPhone 4 LCD-IPS

 

lcd.jpg

 

 

Motorola Atrix PenTile LCD

 

pentile.jpg

 

 

Men flere med blant annet Engadget og Gizmodo sier at skjermen på Galaxy Nexus ikke har dette problemet. Dette tror jeg også er sant da GN har mye høyere oppløsning enn Motorola Atrix/Galaxy S2 etc.

 

Men det kommer også an på øyet som ser, så man vet ikke om man liker skjermen før man faktisk ser den IRL.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Jeg er litt i et dilemma nå, jeg har veldig lyst på Galxy nexus, men jeg må egentlig bytte ut HTC legenden min nå. Den synger på siste verset (bokstavlig talt faller den fra hverandre, hehe).

Så frister det med Nokia N9 og denne mobilen her, men jeg synes også at iPhone 4s frister, jeg har vært imot iphone siden den kom og gikk rett fra s60 til Android.

 

Så kan noen gi meg en veeeeldig sterk grunn til å vente på denne? Dersom jeg skal ha Android denne gangen har jeg bestemt meg for at mobilen skal være en "Google" mobil grunnet oppdateringer. :)

 

Hva tenker dere? :)

Lenke til kommentar

Note sin nesten 6 tommer blir litt stort tror jeg...eller? nett som 2,6 tommer blir for lite.

 

Galaxy Nexus sine ett eller annet 4 tommer er vel egentlig stort nok for en MOBIL en vifter med overalt, skal liksom ikke denge ett nettbrett opp hvergang en skal trykke på mobilen, begynner å bli litt "nerd" da

 

Men er vel ikke Android 4 som kommer med Note, slik som på G Nexus? Men noe nettbrett programvare istedet.....det kan vel være en bakdel...eller?

Lenke til kommentar

Jeg testet Galaxy 5 (?) (Den mini-tableten man får med når man kjøper en Samsung LED-TV), og den var gigantisk! Jeg skal selv ha Note, men når jeg holdt den så fikk jeg sjokk over størrelsen. Den har til og med mindre skjerm enn Note :p

 

Men(!) Note er mye tynnere, så jeg håper at det hjelper!

Lenke til kommentar

Jeg leste i en tidligere artikkel at prisen kom til å ligge på ca. 5000,-. Stemmer det fortsatt, eller har det kommet ny informasjon på bordet?

Hvorfor 5MP kamera? Det er litt skuffende på en ellers så sinnsykt bra specca telefon.
Flere megapixler betyr ikke bedre bildekvalitet. 5 holder i lange baner i en mobiltelefon.

 

Hvorfor er da N8 best og har 12 negapixler? For den er jo best

Fordi N8 har en større sensor, som enkelte har pekt på. Nå skal det sies at N8 kanskje ville hatt desto bedre bildekvalitet om Nikon hadde gått for en like stor sensor med bare fem megapiksler..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nexus og Note har ikke lik CPU. Galaxy Nexus har OMAP4460 mens Galaxy Note har ARM Cortex-A9.

OMAP har samme funksjonalitet som Cortex-A9... :)

Forskjellen er at Samsung (i likhet med Apple) bruker referansedesignet til ARM.

Både Qualcomm og TI designer prosessorene selv, men instruksjonsettet er det samme.

 

Den store forskjellen er på GPU siden. Samsung lisensierer også GPU fra ARM (Mali). TI lisensierer GPU fra Imagination Technologies, GPU'en som sitter i OMAP er eldre og svakere en den Samsung bruker.

Lenke til kommentar

Fordi N8 har en større sensor, som enkelte har pekt på. Nå skal det sies at N8 kanskje ville hatt desto bedre bildekvalitet om Nikon hadde gått for en like stor sensor med bare fem megapiksler..

 

Nokia skulle det nok stå her ;)

 

Det som også gjør att N8 tar gode bilder er att den har mekanisk-shutter på kameraet, altså en fysisk lukker for lyset.

Så til de som ønsker en mobil med høy kamerakvalitet kan det være greitt å sjekke att mobilen har dette.

Om Nexus har dette vet jeg ikke....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...