Gå til innhold

Motorola Droid Razr - Råtassen fra Motorola


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på Lefdal i dag og de sa at de var utsolgt for Razr. Kan det stemme at de har hatt den inne?

 

Ikke ifølge kundeservicen dems. De har ikke hatt den enda på hovedlageret, så da tviler jeg på i butikken.

 

Kom ikke som noen overraskelse, fyren hadde ikke peiling overhodet.

 

Han spurte først en kollega, og hun så heller ikke ut til å vite noe om telefonen eller om den er på lager.

 

Så hun foreslo Defy som også er Motorola :ermm: :!:

Lenke til kommentar

I utgangspunktet liker jeg ikke telefoner som er smartere enn meg, men når det er sagt så er Motorola Razr etc etc den første smartfonen jeg vurderer. Hvorfor? Jo, jeg har en Razr v3i nå, og den har tjent meg trofast siden 2006. Om det er noe i nærheten samme byggekvalitet på den nye Razren så er det en svært interessant affære. Jeg kjøpte meg en Motorola Aura i sommer, og den var også nydelig på byggekvalitet. Grunnen til at jeg har latt den hvile nå er rett og slett at den har noen rare syndrom. F.eks. hadde jeg satt den på alarm en morgen. Morgenen kom akkompagnert av fuglekvitter. Med et tilfelle våknet jeg, og tenkte at jeg skulle se på telefonen min for å finne hva klokken var.

 

Den var en halv time over alarmtiden. Mobilen hadde slått seg av i løpet av natten, og hadde derfor ikke ringt. Da blir jeg lettere skuffet. Skal uansett sende den Auraen inn til Motorola sin representant i Norge for å få norsk språk/bokstaver på den, og da kan de samtidig få fikse firmware og slikt. For telefonen i seg selv var herlig.

 

Jeg har derfor store forhåpninger til denne nye Razren, og kommer nok til å handle den frem mot jul et sted.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer Razr eller Nexus. Har mest lyst på Razr.

 

Hvordan er skjermen? Jeg mener jeg leste i en test at skjermen var skuffende. Dvs. når man scroller i browser så "henger skjermen etter". Stemmer det?

 

Er det mulig å installere vanilla android 4.0 på en Razr kjøpt fra komplett? Er klar over at man sannsynligvis bryter garantien, men er villig til dette om ICS er 100% kompatibel med Razr.

 

Vil swype evt. fungere med Razr og ICS?

Lenke til kommentar

Hvordan er skjermen? Jeg mener jeg leste i en test at skjermen var skuffende. Dvs. når man scroller i browser så "henger skjermen etter". Stemmer det?

Kilde? Har ikke hørt noe om treghet. Tvert om, er veldig responsiv tross alle animasjonene.

Noen har "klaget" på skjermen, men dette er sammenlignet med S2, nye Nexus osv. Skjermen er meget bra, men noen håpet på enda bedre. Som f.eks. på den nye Nexusen.

 

Er det mulig å installere vanilla android 4.0 på en Razr kjøpt fra komplett? Er klar over at man sannsynligvis bryter garantien, men er villig til dette om ICS er 100% kompatibel med Razr.

 

Til dette må du låse opp bootloaderen. Dette er vistnok gjort som std på de levert av Verizon i statene, men ikke alle andre. Så her på berget ryker nok garantien ja. Men ja, det vil fungere fint, Razr er bekreftet å få ICS fra Motorola, så om du legger inn vanilla, cyanogenmod eller noe annet spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar

Hvordan er skjermen? Jeg mener jeg leste i en test at skjermen var skuffende. Dvs. når man scroller i browser så "henger skjermen etter". Stemmer det?

Kilde? Har ikke hørt noe om treghet. Tvert om, er veldig responsiv tross alle animasjonene.

Noen har "klaget" på skjermen, men dette er sammenlignet med S2, nye Nexus osv. Skjermen er meget bra, men noen håpet på enda bedre. Som f.eks. på den nye Nexusen.

 

Er det mulig å installere vanilla android 4.0 på en Razr kjøpt fra komplett? Er klar over at man sannsynligvis bryter garantien, men er villig til dette om ICS er 100% kompatibel med Razr.

 

Til dette må du låse opp bootloaderen. Dette er vistnok gjort som std på de levert av Verizon i statene, men ikke alle andre. Så her på berget ryker nok garantien ja. Men ja, det vil fungere fint, Razr er bekreftet å få ICS fra Motorola, så om du legger inn vanilla, cyanogenmod eller noe annet spiller ingen rolle.

 

Første testen jeg leste på nettet.

http://www.washingtonpost.com/business/technology/droid-razr-what-you-should-know/2011/11/08/gIQA0hdg1M_story_1.html

 

While the RAZR is the first device to ever ship with a 4.3-inch qHD 960 x 540 Super AMOLED display, it’s not quite the achievement Motorola made it out to be at launch. First, the Samsung Galaxy Nexus features a higher-resolution 720p HD Super AMOLED display, and second, the RAZR’s screen looks pretty bad. Super AMOLED panels use the inferior PenTile pixel arrangement, and the RAZR’s 256dpi pixel density doesn’t hide it — in fact, it seems to make it worse. Not only are individual pixels readily apparent, but text looks jaggy, there’s red fringing around vertical lines, and images seem to de-res when scrolling in the browser.

 

Compared to Motorola’s excellent qHD LCD displays in devices like the Bionic and Droid X2 and Apple’s industry-leading iPhone 4 / 4S Retina Display, the RAZR is a major disappointment — and that’s before even taking into account AMOLED’s inherent love-it-or-hate-it hypersaturation and consistent off-axis blue color shift.

 

De skriver jo også at batteriet er dårlig, noe som andre tester tvert i mot har motbevist. Mulig hele testen bør tas med en klype salt.

Lenke til kommentar

De sie ikke at dn lagger i t hele tatt. ;)

 

Når det er sagt, er det sant at pentile-skjermer ofte suger balle, men et er da mange som ikke gjør det og. Skjermen på den billige kinatabletten min er pentile, og det merkes godt, mn jeg vil ikke klage på det samme på Desire-en min, som og har en pentile skjerm. Pentile betyr rett og slett at ikke alle pikslene har tre subpiksler (rød, blå og grønn) slik som vanlig, men lager etlappetppe med subpikslene i stedet.

Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med touch`en på skjermen. På min var det flere taster som ikke reagerte når jeg trykket på skjermen?

 

Sendte den i retur igjen,men ny ankommer på fredag :) Ellers så føltes denne kjappere en SII og når jeg sammenlignet skjermene på Razr og SII så kunne ikke jeg se forskjell,så skjermen på Razr er meget bra ;)

Lenke til kommentar

Var å hentet den til morran i dag. Er veldig fornøyd, rask og god skjerm (ikke sett noe i nærheten av no lag.

Eneste som er litt kjipt, men som sikkert finnes en løsning til, er at den ikke har video call integrert slik som SGS2 har. Men er vel bare et par av samsungtelefonene som har det på androidsiden?

 

Uansett, etter èn dag og uten å ha prøvd noen galaxy nexus angrer jeg iallefall ikke på at jeg valgte denne.

Lenke til kommentar

Har satt opp synkronisering mot Exchange for en kollega som har kjøpt denne, men barberhøvelen takler ikke push. Den må mao synkroniseres manuelt selv om alle parametre er satt lik min HTC. Noen gode løsningsforslag?

 

(PS: Jeg har ikke sjekket Android-versjon, men antar det er samme som ble levert ut av esken)

Lenke til kommentar

Har satt opp synkronisering mot Exchange for en kollega som har kjøpt denne, men barberhøvelen takler ikke push. Den må mao synkroniseres manuelt selv om alle parametre er satt lik min HTC. Noen gode løsningsforslag?

 

(PS: Jeg har ikke sjekket Android-versjon, men antar det er samme som ble levert ut av esken)

 

 

Sett opp en corporate sync konto. Jeg fikk ikke "vanlig mailkonto/ oppsett" til å fungere. Men når det er satt opp via Corporate sync, synker både mail, kalender og kontakter som en drøm. Og ja også som push meldinger.

Lenke til kommentar

Får ikke min Razr til å fungere med mitt Telenor micro simkort.

 

Får kun emergency calls. Noen som har vært borti det samme? Har altså kjøpt en telefon direkte fra komplett.no uten binding.

 

Var innom en telenorforhandler tidligere i dag, og han mente at det var noe galt med min Razr og at den må på service...

 

Har forsøkt å factory resette uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Var på Lefdal i dag og de sa at de var utsolgt for Razr. Kan det stemme at de har hatt den inne?

.

 

Jeg snakket med Lefdal i Bergen i dag. De kunne bestille den,men hadde den ikke inne fordi de forventet at den ikke ville selge i det hele tatt.

Jeg syns 3995 kr for denne telefonen virker som en grei real. Det at den tåler "litt mer" er det som bikker meg mot denne heller enn SGS2 eller de nyeste fra HTC.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er litt skuffet over at det virker som denne mer eller mindre har blitt oversett.

 

jeg har lest dette forumet i lang lang tid før jeg endelig fikk ut fingeren og bestemte meg for det som skulle bli min aller første smartphone. Jeg hadde vurdert Galaxy S2, HTC Sensation, Galaxy Note og Galaxy Nexus, men valget falt omsider på Motorola Droid Razr.

 

Og en ting er sikkert, jeg angrer ikke. Den er helt super. Den har veldig god byggkvalitet, den har veldig god skjerm, den er veldig rask, den har et tøft og flott utseende, plus at den er enkel å modde. Eneste minus er Kameraet, som ikke er spesielt bra, men det betyr ingenting for meg, da jeg ikke tar bilder uansett.

 

Jeg har rootet den, noe som var enkelt med:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1341578

 

ClockWorkMod og backup fungerer utmerket med:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1385283

 

Jeg har lagt inn en del forskjellige ROM i beta så langt. Siste er en ganske komplett versjon som heter The Arctic v2.0.0. Den er jeg veldig fornøyd med!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1385428

 

Jeg har lagt inn et annet theme oppå, siden The Arctic ble litt flashy for min del:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1402007

Endret av Raahnar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får melde meg på i denne tråden her jeg også. Har hatt min Razr i ca. én uke og er godt fornøyd. Har hatt HTC Hero og Desire tidligere, og holder nok en liten knapp på HTC Sense fremfor Motorola sitt oppsett, men det at telefonen er så tynn og støtter minnekort bikker klart i favør for Razr kontra tilsvarende HTC-modell. Ellers var andre alternativer for min del Galaxy Nexus og S2, men jeg har bare en ting å si: byggekvalitet.

 

En ting jeg slet litt med på Razr var at Spotify lagret all musikk til det interne minnet, og ikke til minnekortet. Så for de som måtte støte på samme problem løser man dette ved å gjør følgende:

- avslutt evt. Spotify man har kjørende på PC

- åpne Spotify på mobilen

- velg "Settings" -> "Clear Saved Data"

- logg av og avslutt Spotify

- åpne Spotify uten å logge på

- trykk på meny-knappen på mobilen når login-skjermen kommer opp

- velg "SD Location" og skriv /mnt/sdcard-ext

- logg på Spotify

Spotify skal nå lagre musikken til minnekortet i stedet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...