Gå til innhold

– Piratene er konkurrentene (PC)


Anbefalte innlegg

Fortell meg en ting, hvis svaret ditt er nei skjønner jeg deg.Hadde folk i Libya rett til å gjøre opprør mot et "legitimt styre med omfattende menneskerettighetsbrudd" ved å bruke vold og våpen(altså kriminalitet)? er ekstremt eksempel som ikke egentlig passer, men føler at poenget kommer fram.
Nei, det lille som var av poeng kjem på ingen måte fram - det druknar i støyen frå den hårreisande dårlege og grimt navlebeskuande samanlikningen. Dine små first world problems kan ikkje, og burde ikkje, samanliknast med eit opprør frå eit folk som har levd med og under eit valdeleg diktatur i 40 år.Om ein må ned på det nivået for å forsvare piratkopiering, så er det kanskje på tide å revurdere.

 

gaddaffi var legitim av resten av verden masse internasjonal støtte, pga oljen og pengene, menneskerettighetsbrudda = tråkking på rettigheter av selskaper. osv, poenget var, er trøtt, de gjorde opprør med å sette hardt mot hardt, ikke lov mot ikke lov. Sa at de var feil eksempel som ikke passer, glemmer at jeg skriver med kverulerende gamere, som ikke gidder å svare på lange innlegg men henger seg opp i noe jeg sa for å illustrere et poeng. Greia er at jeg trenger ikke nbed på et lavt nivå, jeg har argumentert masse saklig oppi her, men når dere ikke har noen ting annet å komme med enn moral, så går ting som det gjør. Det er like tåpelig som "krigen mot narkotika" pga moral lar vi enorme kriminelle karteller overleve ved å ikke gå etter pengene deres, men tar små pushere osv. Mexico? Eksempelet er sånn, sånn at dere skal klareå skjønne uten å henge seg opp. Ved statlig kontroll og legalisering av noen stoffer fra pol ville det ikke lenger vært lukrativt å selge det svart. Men her kommer moralen inn, man kan jo ikke svelge kamelen at mennesker har ruset seg alltid og vil fortsette å gjøre det, og heller prøve å gjøre noe med hele grunnlaget for ligaene, penger. Jeg nekter også å sette meg ned og bare å akseptere at verden er bedriten og at jeg ikke får gjort noe med det. Jeg vil gjøre mitt for å få ting bedre. Hvor copyright greia kom fra har overhodet ingenting å gjøre med data, den kom lenge før, pga en populær tegneseriefigur greier på 30-tallet. Og Zealuu, det var ikke sammenligning det var et eksempel, som jeg ikke passet. Se på Sverige med deres løsninger for å få ned svart arbeid, de senker skatten i noen soner for å yrkene mer stuerene, dette har de tjent masse penger på, i Norge vil vi bare kaste dem ut eller sette dem i fengsel.

Prisipper er alltid i veien for fremgang. Så sitt med moralen din, og ikke prøv å gjøre noe bedre, om man får gjort noe med det eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kalle det tyveri er også feil, men først en disclaimer , i mexico har 40k + dødd og det er en stor tragedie, det er grusomt og kan ikke sammenlignes, det er hvordan vi reagerer mot dem som kan brukes som eksempler.

 

Tenk på hva kopiering er, det er ikke tyveri, det er å se på en lang rekke med 0 og 1 og skrive dem ned selv, ja vi har hjelpemidler. Men du nevnte oppi her at det kalles tyveri i samfunnet, er det tyveri å reise på et museum og tegne av maleriet, på et separat ark for eget bruk? dette er en sammenligning som i hvert fall kan nærme seg.

 

edit: taterfyrings skal vi snakke paradokser så er et at teknologibransjen er den som er mest satt i utdaterte forretningsmodeller. I et samfunn i rivende utvikling

Endret av Taare
Lenke til kommentar

når dere ikke har noen ting annet å komme med enn moral

 

Etter min mening burde moral være nok. La meg spørre deg et spørsmål, hvordan forsørger du deg selv? Jobber du? Om ikke, så går jeg ut ifra at du en eller annen gang har planer om å forsørge deg selv gjennom arbeid? Kan det tenkes at du ville foretrekke å få betalt for det arbeidet du gjør? At du da vil foretrekke en trygg og sikker fremtid? Kanskje du får barn, da suger det å plutselig miste jobben fordi dine potensielle kunder valgte å "kopiere" produktet ditt i stedet for å betale for det.

 

Som jeg skrev i mitt første innlegg, du straffer ikke Ubisoft, Activision eller de griske aksjonærene ved å laste ned spill. Du straffer de som er ansatte i disse selskapene, de som lever av å lage spill som selger, og den eneste hjelpen du gir ved å piratkopiere spill - enten de har DRM eller ikke - er rettet mot din egen lommebok som forblir velholdt.

 

Forøvrig er det latterlig av deg å hevde at vi ikke er saklige - alle mine innlegg har helt konkret handlet om saken. Det er derimot DU som begynner å skrive om krigen i Libya og narkotikasmugling i Mexico og jeg vet ikke hva, debatter som er interessante i seg selv, men som du hverken har klart å gi noen som helst fornuftige bidrag til, eller klart å vise at har noe som helst med piratkopiering å gjøre. Vennligst hold deg til saken, det kalles å skrive saklig.

Lenke til kommentar

når dere ikke har noen ting annet å komme med enn moral

 

Etter min mening burde moral være nok. La meg spørre deg et spørsmål, hvordan forsørger du deg selv? Jobber du? Om ikke, så går jeg ut ifra at du en eller annen gang har planer om å forsørge deg selv gjennom arbeid? Kan det tenkes at du ville foretrekke å få betalt for det arbeidet du gjør? At du da vil foretrekke en trygg og sikker fremtid? Kanskje du får barn, da suger det å plutselig miste jobben fordi dine potensielle kunder valgte å "kopiere" produktet ditt i stedet for å betale for det.

 

Som jeg skrev i mitt første innlegg, du straffer ikke Ubisoft, Activision eller de griske aksjonærene ved å laste ned spill. Du straffer de som er ansatte i disse selskapene, de som lever av å lage spill som selger, og den eneste hjelpen du gir ved å piratkopiere spill - enten de har DRM eller ikke - er rettet mot din egen lommebok som forblir velholdt.

 

Forøvrig er det latterlig av deg å hevde at vi ikke er saklige - alle mine innlegg har helt konkret handlet om saken. Det er derimot DU som begynner å skrive om krigen i Libya og narkotikasmugling i Mexico og jeg vet ikke hva, debatter som er interessante i seg selv, men som du hverken har klart å gi noen som helst fornuftige bidrag til, eller klart å vise at har noe som helst med piratkopiering å gjøre. Vennligst hold deg til saken, det kalles å skrive saklig.

 

Så du ser ikke at tankegangen er gjennomgående? Libya, narkotika, svart arbeid er alle samfunnsproblemer( mange flere hvor det er straff og ikke løsning som er viktigst). Så du sier at programerere ikke har timelønn? jo det er de store utgiverne som smaker på det. Moral kunne vært nok, hvis det var viktigere enn menneskeverd. Hvis det ikke var de store selskapene det rammet økonomisk ville det vel si seg selv at det ville vært utviklere som satt med den reelle makten/overskuddet. Det er også de store selskapene som kjører på med ymse spionasje og sperrer. GoG som respekterer sine kunder, og ser at piratsaken ikke er så ensidet som du vil ha det til og har oppnådd eventyrlig suksess, med GAMLE spill. Kan jo snu det, i følge din logikk, hvem rammer det hvis du ikke kjøper?

Lenke til kommentar

Good Old Games har gitt meg mangen gode spilløyeblikk tilbake, men jeg savner noen spill som kanskje hadde vært populære, slik som Warcraft: Orcs & Humans og Warcraft 2: Tides of Darkness + Beyond The Dark Portal. Til og med Blizzard selger ikke disse digitalt.

 

På GoG er det jo stadig diskusjoner om copyright og forhandlinger med de store selskapene, som holder tilbake uten noen særlig gode grunner. Jeg elsket WC2 men er redd for tidens tann. Tviler på at det kommer til å bli tilgjengelig med det første, forklare det den som kan, GoG tar ikke kreditt fra noen og polerer spillene selv for nye operativsystemer og lignende.

Lenke til kommentar

når dere ikke har noen ting annet å komme med enn moral

 

Etter min mening burde moral være nok. La meg spørre deg et spørsmål, hvordan forsørger du deg selv? Jobber du? Om ikke, så går jeg ut ifra at du en eller annen gang har planer om å forsørge deg selv gjennom arbeid? Kan det tenkes at du ville foretrekke å få betalt for det arbeidet du gjør? At du da vil foretrekke en trygg og sikker fremtid? Kanskje du får barn, da suger det å plutselig miste jobben fordi dine potensielle kunder valgte å "kopiere" produktet ditt i stedet for å betale for det.

 

Som jeg skrev i mitt første innlegg, du straffer ikke Ubisoft, Activision eller de griske aksjonærene ved å laste ned spill. Du straffer de som er ansatte i disse selskapene, de som lever av å lage spill som selger, og den eneste hjelpen du gir ved å piratkopiere spill - enten de har DRM eller ikke - er rettet mot din egen lommebok som forblir velholdt.

 

Forøvrig er det latterlig av deg å hevde at vi ikke er saklige - alle mine innlegg har helt konkret handlet om saken. Det er derimot DU som begynner å skrive om krigen i Libya og narkotikasmugling i Mexico og jeg vet ikke hva, debatter som er interessante i seg selv, men som du hverken har klart å gi noen som helst fornuftige bidrag til, eller klart å vise at har noe som helst med piratkopiering å gjøre. Vennligst hold deg til saken, det kalles å skrive saklig.

 

for å pirke som deg, jeg sier jeg har vært saklig oppover, men dere ikke kommer med annet enn moral(ingenting om din saklighet). Saklig kan tydeligvis diskuteres, jeg mener at den dominerende kapitalistiske tankegangen som gjennomsyrer alt kan ses i sammenhenger ved hjelp av andre problemstillinger, spesielt siden spillbransjen stort sett ikke har annet enn svin på skogen. Tok lang tid før jeg fant ut at steam f.eks ikke selger spillet til deg, men en tildekt leieavtale hvor de kan ta fra deg rettigheter til spill for forum innlegg... dette også hvis spillet er kjøpt fysisk men må kobles til steam. Rettighetene i den digitale verdenen er under voldsomt press og at du bare resignerer og lukker øynene gagner ingen( og siden du kjøper offerrollen spillbransjen som aldri har vært mektigere har blitt innprentet sterkt hos deg. det er ikke stakkars utvikler. Som en undersøkelse jeg har lagt link til tidligere viser) Nå vil jeg egentlig trekke fram eksempler om ting man kjøper i norge og eier dem for evig og ingen kan ta det. men skal være saklig og kun snakke om spillbransjen. musikk og film er beslektet men ikke det samme, men du trekker dem jo inn, så jeg regner med at det er greit?

 

edit: målet er ikke å debattere eksemplene, men peke på områder hvor tankegangen har feilet fullstendig. jeg har ikke løsningen på verdensprobleme men jeg har forslag og ser hva som ikke har fungert. Jeg velger også å prøve litt personvern, men ja jeg forsørger meg selv og nærmer meg 30.

Endret av Taare
Lenke til kommentar

Moral er eit ypperleg utgangspunt for å ta beslutningar, og burde, som taterfyrings seier, vere nok. Problemet med alle unnskuldningane eg ser for piratkopiering, er at dei rett og slett ikkje er truverdige. Gjennom piratkopiering skaffar du deg eit produkt utan å betale for det. Det er mykje meir nærliggande å tru at du gjer dette for eiga vinning, enn for å markere eit standpunkt i høve til DRM...særleg når du lastar ned spel som kan kjøpast utan noko form for plagsom DRM. Eg trur DRMen og alt anna du oppgir som grunn berre er unnskuldningar for å rettferdiggjere handlingane dine.

 

Sidan du liker analogiar, la meg gi deg ein som er litt meir nærliggande i høve til det som blir diskutert: kva er best dersom du vil markere motstand mot måten ein butikk blir driven på: ran eller boikott? Dersom du ranar butikken, seier du: "eg vil ha det som er i butikken utan å betale for det". Dersom du boikottar butikken, seier du: "eg er kanskje interessert i det de har å selge, men velger å ikkje støtte dykk fordi eg tek avstand frå det de gjer".

 

Sjølv boikottar eg selskap som Ubisoft og samtlege spel med uakseptabel DRM. Eg avstår då sjølvsagt òg frå å spele desse spela. På den andre sida, legg eg igjen ganske mykje pengar hjå GOG.com.

 

Kay

Lenke til kommentar

Moral er eit ypperleg utgangspunt for å ta beslutningar, og burde, som taterfyrings seier, vere nok. Problemet med alle unnskuldningane eg ser for piratkopiering, er at dei rett og slett ikkje er truverdige. Gjennom piratkopiering skaffar du deg eit produkt utan å betale for det. Det er mykje meir nærliggande å tru at du gjer dette for eiga vinning, enn for å markere eit standpunkt i høve til DRM...særleg når du lastar ned spel som kan kjøpast utan noko form for plagsom DRM. Eg trur DRMen og alt anna du oppgir som grunn berre er unnskuldningar for å rettferdiggjere handlingane dine.

 

Sidan du liker analogiar, la meg gi deg ein som er litt meir nærliggande i høve til det som blir diskutert: kva er best dersom du vil markere motstand mot måten ein butikk blir driven på: ran eller boikott? Dersom du ranar butikken, seier du: "eg vil ha det som er i butikken utan å betale for det". Dersom du boikottar butikken, seier du: "eg er kanskje interessert i det de har å selge, men velger å ikkje støtte dykk fordi eg tek avstand frå det de gjer".

 

Sjølv boikottar eg selskap som Ubisoft og samtlege spel med uakseptabel DRM. Eg avstår då sjølvsagt òg frå å spele desse spela. På den andre sida, legg eg igjen ganske mykje pengar hjå GOG.com.

 

Kay

 

Jeg må si meg enig at hvis spillet ikke har noe DRM som kommer i veien for spillopplevelsen, finnes det ingen god unnskyldning for hvorfor man laster ned spill. Bortsett fra latskap eller at de ikke vil betale (og ingen av de er gode).

 

Derimot hvis spillet har en plagsom DRM, vil piratkopiering mest sannsynlig fjerne hele DRM problemet. Dette vil derfor gi et bedre produkt til en lavere pris. Fra et kjøpers perspektiv, er dette et uslåelig tilbud. Hvis DRMen fjernes, sitter vi da igjen med at den ene er billigere, mens den andre er bedre. Hvis du kjøper spillet, vil det være mye lettere å pachte, bedre online (eller i mange tilfeller at du får online i det hele tatt) og du vil sitte igjen med følelsen at du støtter utvikleren

 

Derfor er den eneste løsningen jeg ser på dette problemet er, ironisk nok, å fjerne DRM. Ikke nødvendigvis alt, men alt som kan skape problemer for de som faktisk har kjøpt spillet. Det vil kanskje kreve litt arbeid, og kanskje også litt kreativ tenking, men det burde da ikke være umulig. Uansett hva slags DRM du putter i spillet ditt vil det ikke vare evig, 2 uker maks før noen har kommet gjennom det. Det gir derfor ikke noe mening for meg at de skader alle de som faktisk kjøpte spillet så lenge de har det, men at det ikke går ut over de som ikke kjøpte det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Eg er heilt einig i at DRM berre er tull, og bør fjernast. So å seie alle former for DRM medfører større eller mindre ulemper for betalande kundar, og det er heller ikkje ein effektiv måte å motverke piratkopiering på.

 

Eg foretrekk GOG-modellen for bekjemping av piratkopiering: ver so kundevenleg som mogleg, og la samvitet vere det som hindrar piratkopiering. Eg trur dette fungerar betre enn Ubisoft-modellen, i tillegg til at det gir meir nøgde kundar. Steam-modellen er heller ikkje meiningslaus: her skal DRM-en gi fordelar for kundane. Steam har sine svakheiter, men i motsetnad til annan DRM er der nokre fordelar òg. Eg har sjølv opplevd kor lett det er både å reinstallere og å halde spela oppdaterte.

 

Kay

Lenke til kommentar

Man kan sikkert skylde på alt mulig når det gjelder piratkopiering. Tror mange vil vokse det av seg. Jeg har vært opptatt av spill siden C64 tiden i 1983, og fram til jeg fikk fast jobb ca. år 2001 kjøpte jeg ikke et eneste spill. Men når man har inntekt og ok økonomi synes jeg det bare er smålig å drive å laste ned alt mulig. Blir litt som å komme på fest med to flasker øl og forvente å snylte resten på kompisene.

Lenke til kommentar

CD Projekt har en veldig fin policy syntes jeg, for eksempel med The Witcher 2 så hadde de DRM de første ukene eller noe sånt, også patchet de den, dette var for å prøve å ungå at spillet skulle bli lekket og når den saken var ordnet så fjernet de den. Det er sånn det skal gjøres syntes jeg.

Lenke til kommentar

Et hypotetisk spørsmål:

 

Hvis kopiering ikke er tyveri, kan jeg da få kopi av VISA-kortene og kodene til de som mener dette? Jeg 'lover' at jeg ikke skal misbruke informasjonen! Det er jo selvsagt bare tall det er snakk om, og de betyr som kjent ingenting. ;)

 

Det er ikke tyveri å ta et bilde av mitt visakort for deg nei, om du leker med det bildet for du gjøre som du vil. Begynner du derimot å "tappe" tall fra kontoen er dette tyveri. Er forskjell.

Lenke til kommentar

Moral er eit ypperleg utgangspunt for å ta beslutningar, og burde, som taterfyrings seier, vere nok. Problemet med alle unnskuldningane eg ser for piratkopiering, er at dei rett og slett ikkje er truverdige. Gjennom piratkopiering skaffar du deg eit produkt utan å betale for det. Det er mykje meir nærliggande å tru at du gjer dette for eiga vinning, enn for å markere eit standpunkt i høve til DRM...særleg når du lastar ned spel som kan kjøpast utan noko form for plagsom DRM. Eg trur DRMen og alt anna du oppgir som grunn berre er unnskuldningar for å rettferdiggjere handlingane dine.

 

Sidan du liker analogiar, la meg gi deg ein som er litt meir nærliggande i høve til det som blir diskutert: kva er best dersom du vil markere motstand mot måten ein butikk blir driven på: ran eller boikott? Dersom du ranar butikken, seier du: "eg vil ha det som er i butikken utan å betale for det". Dersom du boikottar butikken, seier du: "eg er kanskje interessert i det de har å selge, men velger å ikkje støtte dykk fordi eg tek avstand frå det de gjer".

 

Sjølv boikottar eg selskap som Ubisoft og samtlege spel med uakseptabel DRM. Eg avstår då sjølvsagt òg frå å spele desse spela. På den andre sida, legg eg igjen ganske mykje pengar hjå GOG.com.

 

Kay

 

virker som om det er en grunnleggende forskjell i synet på hvordan endring skjer hos oss.

Butikk eksempelet. Butikken (ikke livsnødvendige artikler) tjener tonnevis av penger, men de hører ikke på kundene sine, eller boikotterne , det eneste som synes å plage dem er "tyverier". På andre siden av gaten står myndighetene som er fornøyd med skatten som kommer fra butikken, og er mer opptatt av å passe på skatteintektene sine enn å beskytte sine borgeres rettigheter. i tillegg kan butikken ta tilbake ting du har betalt for uten å blunke med øynene hvis det er en kommentar de ikke liker på gaten utenfor. Mot denne butikken ville jeg ha "aksjonert".

 

Boikott fungerer ikke, det viser markedet. Stakkars spillbransjen blir bare mer og mer dominante og rike. Så hvordan skal man få butikken til å følge lover?

myndighetene hjelper ikke. Jeg kom til å tenke på miljøforkjempelsesgrupper med sin omstridte og til tider ulovlige metoder å aksjonere mot selskaper som bryter loven, selv om det virker tåpelig støtter jeg miljøfolkas måte å gjøre det på, for de som ikke bryr seg om miljø eller rettigheter endrer seg bare når de merker det på pengepungen.

Prøver ikke å gjemme meg bak altruistiske grunner, har kopiert fordi jeg ikke ville kjøpe. Holdningen har dog endret seg og jeg bruker mer penger på spill enn noensinne. Klarer ikke å svelge overgrepene mot privatliv/ytringsfrihet uten å protestere.

 

For meg er moral bra leveregler, men når andres og mine rettigheter krenkes på det groveste burde moral overstyres. Det er ikke nok for meg å peke på moral og ikke gjøre noe når mange "lider". Derfor er det ikke god nok grunn for meg med kun moral i denne saken.

Lenke til kommentar

Et hypotetisk spørsmål:

 

Hvis kopiering ikke er tyveri, kan jeg da få kopi av VISA-kortene og kodene til de som mener dette? Jeg 'lover' at jeg ikke skal misbruke informasjonen! Det er jo selvsagt bare tall det er snakk om, og de betyr som kjent ingenting. ;)

 

Det er ikke tyveri å ta et bilde av mitt visakort for deg nei, om du leker med det bildet for du gjøre som du vil. Begynner du derimot å "tappe" tall fra kontoen er dette tyveri. Er forskjell.

 

Så du kan rett og slett laste ned spillet? Men dersom du begynner å spille det, DA er det ulovlig? :thumbup: Nå har du skjønt det kanskje? F*en til kverrolant du er.

Lenke til kommentar

Et hypotetisk spørsmål:

 

Hvis kopiering ikke er tyveri, kan jeg da få kopi av VISA-kortene og kodene til de som mener dette? Jeg 'lover' at jeg ikke skal misbruke informasjonen! Det er jo selvsagt bare tall det er snakk om, og de betyr som kjent ingenting. ;)

 

Det er ikke tyveri å ta et bilde av mitt visakort for deg nei, om du leker med det bildet for du gjøre som du vil. Begynner du derimot å "tappe" tall fra kontoen er dette tyveri. Er forskjell.

 

Så du kan rett og slett laste ned spillet? Men dersom du begynner å spille det, DA er det ulovlig? :thumbup: Nå har du skjønt det kanskje? F*en til kverrolant du er.

 

Jeg mener at piratkopiering ikke er tyveri, siden alt er ikke materielt tror jeg det rett og slett ikke finnes noe bra utrykk i språket enda. Greia er at jeg tapper ikke penger fra selskapene, et spill kopiert er ikke det samme som inntekt tapt.

Lenke til kommentar

Piratkopiering er jo tyveri, sier jo seg nesten selv. hva om alle begynte med og Piratkopiere. siden noen gjør det, og det ikke er tyveri altså ikke ulovlig. så kan alle gjøre det. lurer på hvor pengene til selskapene skal komme fra da du.

 

tidligere har jeg sagt at det var ulovlig, det er fortsatt ikke tyveri. Hvis alle hadde gjort det hadde det tvunget bransjen til å spille på forbrukernes side og ikke tråkke på dem. de har rett og slett nektet å endre seg siden de kom.

Lenke til kommentar

Et hypotetisk spørsmål:

 

Hvis kopiering ikke er tyveri, kan jeg da få kopi av VISA-kortene og kodene til de som mener dette? Jeg 'lover' at jeg ikke skal misbruke informasjonen! Det er jo selvsagt bare tall det er snakk om, og de betyr som kjent ingenting. ;)

 

Det er ikke tyveri å ta et bilde av mitt visakort for deg nei, om du leker med det bildet for du gjøre som du vil. Begynner du derimot å "tappe" tall fra kontoen er dette tyveri. Er forskjell.

 

Så du kan rett og slett laste ned spillet? Men dersom du begynner å spille det, DA er det ulovlig? :thumbup: Nå har du skjønt det kanskje? F*en til kverrolant du er.

 

Jeg mener at piratkopiering ikke er tyveri, siden alt er ikke materielt tror jeg det rett og slett ikke finnes noe bra utrykk i språket enda. Greia er at jeg tapper ikke penger fra selskapene, et spill kopiert er ikke det samme som inntekt tapt.

 

 

Det er det jo, om du hadde kjøpt det, så hadde det vært tapt inntekt. Si dersom alle hadde lastet ned Assassins Creed 1 (eksempel) Hele 10,000 av 100,000 hadde kjøpt det. Muligens det hadde kommet en toer fordi de virkelig hadde lyst til å vise verdenen og historien de lager. 3-eren og resten av serien hadde aldri kommet. Fordi de tapte for mye penger på de 90,000 som lastet det ned.

Dermed må kanskje da spillprodusentene stenge og legges ned fordi for mange hadde lastet ned. Det går utover spillerne, de får ikke oppleve resten av storyen. Du stjeler ett produkt når du laster ned.

 

Har du ikke råd, så ikke kjøp, liker du ikke DRM'en, så ikke kjøp. Det er bare grådige folk som deg som absolutt skal laste ned fordi du vil spille det. Hvis du absolutt skal spille det, gjør det på en lovlig måte og kjøp spillet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...