Gå til innhold

[Løst] Ps3 (eller Xbox) til far (og barn 4 + 6)


jaymz

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt lyst på en ps3, og kommer sannsynligvis til å kjøpe det. Det jeg ønsker, er at noen av dere som har barn, kan dele litt erfaringer. Mine er 4 og 6

 

Er singstar noe for ei på 6. Har ikke leita så mye, men kan ikke se å finne noen med barnesager, eller lett musikk for barn. Finnes dette? går det eventuelt å bruke ps3 som en karaokemaskin? Mic fra singstar og karaoke-cd?

 

Hva er nivået på Dance, Dance Revolution? går det for en på 6 å henge med på letteste nivå?

 

Andre spill som fenger små barn?

 

Det skinner igjennom her, at jeg trenger billige argument for å forsvare kjøp av en. (Hadde jeg kun tenkt på barna, hadde det blitt en Wii)

Endret av jaymz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kjøpe little big planet 1&2. Jeg vet jeg koste meg med det første spillet, og har et par stesøstre som også syntes det er ganske artig. De er henholdvis 5 og 6 år gamle. Det er også en spillsamling med alle sly racoon spillene på PS3 nå. Dette er PS2 spill som har blitt samlet til en plate og sluppet på blu-ray. Spillene kommer med norsk tale, og var stort da jeg var yngre selv :thumbup:

Lenke til kommentar

Forza-serien på 360 er også en bra racingserie om du liker Gran Turismo, så om kravet for din egen del er en realistisk racer, så vil jeg si at begge konsollene tilbyr dette. Hvilken av de to som er best for barn har jeg dog vanskelig for å si, men tror vel kanskje Kinnect trekker det lengste strået.

Lenke til kommentar

Ikke enkelt dette her. Har nå lest litt om Move\eyetoy og kinect.

 

Av det jeg har lest virker det som om Kinect er mer brukervennlig enn Move. Stemmer dette med deres erfaringer? At Move trenger mer kalibrering? Jeg kommer til å bruke mest stick og ratt\pedaler, så for meg er det viktigst at det kinect\move skal være enkelt å bruke + at det finnes artige titler for små barn.

 

Akkurat nå leder xbox 360.

Lenke til kommentar

Det betyr at det ikke følger med harddisk.

 

Men det følger forøvrig ikke med hdmi-kabel heller. Det må du kjøpe separat, eller du kan alternativt bruke komponentkablene som følger med.

 

 

Aaaah. Nå føler jeg meg litt dum. Må jeg i såfall kjøpe en egen microsoft hd, eller kan jeg sette inn en 2,5" eller 3,5"?

Endret av jaymz
Lenke til kommentar

Ratchet and Clank er jo morsomt for barn. Little big Planet 1/2 er jo helt Barne vennlig.

Ps3 spaken er også mindre, altså lettere for barn og holde hvis de skal spille. det merker jeg på lillebroren min, han klarer rett og slett ikke og holde en Xbox spake, derfor spiller han på Ps3.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Ratchet and Clank er jo morsomt for barn. Little big Planet 1/2 er jo helt Barne vennlig.

Ps3 spaken er også mindre, altså lettere for barn og holde hvis de skal spille. det merker jeg på lillebroren min, han klarer rett og slett ikke og holde en Xbox spake, derfor spiller han på Ps3.

 

Godt poeng det der med spaken. Driver nå og sjekker ut ratt og pedaler. Virker som om det ikke er å oppdrive i norske nettbutikker uten adapter. (Ser det finnes et par tulleratt. De har jeg ikke lyst på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...