Gå til innhold

Test: Sony Tablet S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i all verdens navn å rike er det dere snakker om her? Dårlig byggekvalitet.... Det er da over hodet ikke dårlig byggekvalitet på denne tableten.

Tror forøvrig også dere burde stilt opp lysstyrken hvis dere mener den er for svak, den er absolutt i par med konkurrentene.

Selvsagt er det mønster i skjermen, alle dingser med følsom skjerm har det!

Huff, nei denne testen er gjennomsyret av enten en inkompetent tester eller et uferdig produkt!

Lenke til kommentar

Skjønner ikkje at folk leser tester på tek.no nettverket.

Dei fleste er jo heilt på trynet.

Vi kan lese engelsk, finn dere ei anna side i utlandet for å lese tester, eller ta itavisen/dinside om du må ha det på norsk.

 

Det er jo ikkje akkurat første gangen dei bærsjer på leggen med testene sine.

 

Dei har eit bra forum, men det er det jo vi brukerene som står for, men det er og alt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikkje at folk leser tester på tek.no nettverket.

Dei fleste er jo heilt på trynet.

Vi kan lese engelsk, finn dere ei anna side i utlandet for å lese tester, eller ta itavisen/dinside om du må ha det på norsk.

 

Det er jo ikkje akkurat første gangen dei bærsjer på leggen med testene sine.

 

Dei har eit bra forum, men det er det jo vi brukerene som står for, men det er og alt.

 

ja for guds skyld, itavisen :roll:

 

De aller fleste tester til amobil er bra, men folk gir jo faen i selve testen og ser på karakteren og gnåler side på side om hvorfor karakteren er for god eller for dårlig..

 

Slik har det vært i mange år her inne, en stund var Amobil kjøpt og betalt av Nokia.. Til tross for at Sony Ericsson hadde bedre karakter snitt på sine mobiler.. I går ble amobil beskyld for å være kjøpt og betalt av Apple.. For de ikke kan se forbi karakteren.

Samme side trakk iphone 4 ned fra 6 til karakter 4, eneste mobilen jeg har sett på amobil som har blitt trukket i karakter for mangler som dukker opp i ettertid..

 

Er alt for mye søppel i diskusjonsfeltene til tek.no nettverket..

Lenke til kommentar

Har klart å kjøpe dette brettet for tre dager siden. Leser testen og blir litt skremt, har jeg kjøpt katta i sekken? Prøver å finne mønster i skjermen men ser ingen...

Nå har jeg spilt video i flere timer for å lade ut batteriet, det kom et varsel når batteristatusen var 14% men ingen lydvarsel, jeg prøver å finne den varsellampen som holder testeren våken hele natten, er det det diodelyset mellom volum og power knappen du snakker om?

Hvis det er det som trekker ned resultatet ..hmmm ... ser at det er en grønn diode på laderen, hvis det lyset er iriterende om natten er det jo bare å snu laderen med lampen ned, det bør ikke være grunn til en toer ;-)

Alarmen for lavt batteri kom tilbake ved 4% nå hørte jeg en lav varsellyd.

Nå har jeg bare brukt brettet i tre dager, det første jeg gjode var å oppgradere til 3.2. Har ikke opplevd noen kræsj av sw til, men dt brettet jeg prøvde i butikken kræsjet kamera programmet. Det har jeg ikke fått gjenskapt på mitt brett. Jeg prøver å klemme og masere ryggen for å finne ut ombyggekvaliteten er dårlig men min utgave virker fast og fin, helt grei kvalitetdet er tross alt plast. IR fjernkontrollen er helt genial, lett å sette opp, kjempeenkel i bruk, genialt å ha under snarveier og harenkelt tilgang til alle mine fjernkontroller, kona er kjempefornøyd ;-)

Lenke til kommentar

Etter å ha lest testen virker karakteren fortjent. Feilmeldinger i apps laget av Sony på et Sony-produkt er uakseptabelt uansett hvor ofte eller sjeldent det skjer.At LydogBilde gir noe helt annet som karakter sier ingenting. Mer talentløse tester en den gjengen klarer å lire av seg skal du lete lenge etter.

 

Etter å ha brukt produktet i halvannen måned, vil jeg si at karakteren mildt sagt er helt på trynet.

Lenke til kommentar

Enten har tek/amobil funnet ut noe de andre har gått glipp, eller så har resten av verden funnet ut noe tek/amobil ikke har skjønt.

 

Et kjapt google søk forteller følgende:

 

Digitalversus.com - 4 av 5 stjerner

Cnet.com - 3,5 av 5 stjerner

Techradar.com - 4 av 5 stjerner

Lyd&Bilde - 5 av 6 (terning)

 

For de som ikke har tallakarakterer går kommentarer som Very Good, Recomended osv osv...

 

Må legge til at jeg ikke har testet Sonyen selv, men finner at her er det noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Ok - dette blir posten for de leselystne blant dere. Jeg skal forsøke å svare på det som har kommet av kritikk så langt.

 

Ofte er vi enige med testere rundt oss, men det hender seg at vi ikke er det. Vi er tross alt ikke forpliktet til å være enige om alt. Som jeg nevnte tidligere i denne tråden har vi gjort det vi kan for å finne ut hvorfor vi er uenige, og vi har også gått gjennom to testprodukter og flerfoldige nullstillinger for å oppnå dette resultatet.

 

Vi kan selvsagt se på hvem tross alt vi er enige med, dersom det er ønskelig:

 

Sakser fra Engadget:

"Beyond that, the flimsy feel of the device just doesn't inspire confidence about the thing's durability, and the few scuffs on our screen -- though small -- are disconcerting given the existence of technology that makes displays seemingly impervious to attack. Especially given the price here: $499 for the 16GB model or $599 for 32GB, both shipping in a few weeks."

 

og

 

"You will, however, have to worry about getting a case. The surface that covers the screen is rather sadly not Gorilla Glass and, while Sony says there's a protective layer here to keep the display scratch-free, after just one trip into a messenger bag unprotected it came out with a few new fine lines"

 

Merk at Tablet S nå er i salg og fremstår like ustabil som den gjorde for halvannen måned siden, og at Galaxy Tab i Norge koster 700 kroner mindre enn Tablet S.

 

Sakser fra Gizmodo:

 

"Speed on the Tab S is a mixed-bag."

 

"The 9.4-inch, 1280x800 screen is quite good?less reflective than most?but it's a bit dim. And soft. It got seriously scratched during a totally routine photo shoot?we've put tablets through far worse without a nick. "

 

Vi opplevde også dype hakk uten å ha ha utsatt Tablet S for særlige påkjenninger.

 

De aller fleste testene nevner batteritiden som et problem - og Dinside setter fingeren på noe som vi opplevde, men ikke har tatt med i testen; Tablet S lader seg kraftig ut over natten. Både iPad 2 og Galaxy Tab 10.1 kan ligge i dagevis og ha masse batteri tilgjengelig når man trenger dem. Tablet S er som regel død dersom den før ligge en dag eller to.

 

Thisismynext - såvel som flere andre nevner lyset vi har omtalt:

 

"Besides that big screen up front, the Tablet S features a power / sleep button and volume rockers on the right side, along with a notification light that I found to be annoyingly bright. For some reason, Sony has disabled the option to switch it off, so I found myself placing the tablet against another surface at night, as the pulsating LED was a bit distracting in a dark room."

 

De aller fleste testene nevner svak lysstyrke i skjermen, inkludert Cnets test som er nevnt over her.

 

Washington Post nevner den svake PlayStation-tilpasningen:

"While ?Crash Bandicoot? does a faithful job of replicating the graphics and sound from the console version, the controls left something to be desired. It?s clear that the game was never meant to be controlled via touchscreen, and trying to grapple with the myriad on-screen controls wasn?t much fun."

 

... og programvaren har de dette å si:

 

"The Tablet S reminds me that Google still hasn?t gotten its tablet operating system quite right, yet. Little details ? such as sometimes not being able to properly select text or the scattered layout of navigational items ? make it a generally more harrowing experience next to the iPad 2.

 

In Sony?s attempt to alter or improve the experience, the company has simply made it more messy. I didn?t feel like I wanted to pick the device up and work with it. I felt like I wanted to avoid it."

 

Så godt som alle disse testene nevner større eller mindre deler av det vi nevner i vår test. Like fullt ender mange av disse testene opp med noe i nærheten av en anbefaling, og der må jeg innrømme at jeg er litt usikker på hva som skjer. Det nærmeste jeg kom en konklusjon på den usikkerheten før publisering av denne testen er at hver test ikke fant alt som de andre testene fant.

 

I denne testen har vi nærmest snublet fra den ene ulempen til den andre.

 

I de testene der flere av feilene vi har funnet er trukket frem får Tablet S like fullt ting som kan sammenliknes med sterke treere eller svake firere. Det er vanskelig å si hvorfor vi er uenige.

 

Det jeg kan si er at samtlige Honeycomb-nettbrett som har kommet innom redaksjonen i år har hatt en byggekvalitet som langt har overgått det vi har sett fra Sony - vi har ikke klart å sette merker i skjermen uten å ville det på noen av dem. På Tablet S klarte vi det - to ganger på rad.

 

Ingen av dem har hatt like ustabil programvare. Svært mange av dem har hatt en (mye) mer behagelig prislapp. Så godt som alle har hatt det som virker som mer lyssterke skjermer. Kun ett annet nettbrett har hatt et (like) synlig mønster i skjermen som Tablet S; Motorola Xoom.

 

Alt det tatt i betraktning er Tablet S i vår bok den dyreste og dårligste nettbrettopplevelsen i år. Bak produkter som Galaxy Tab 10.1, Asus Transformer, HTC Flyer, Acer Iconia A500 og - Apple iPad 2.

 

På brukervennlighet plasserer den seg over flere av de beste produktene fra slutten av fjoråret, men flere av disse er ikke lenger i salg, eller så er de blitt svært billige.

 

http://www.washingtonpost.com/business/technology/sonys-new-tablet-s-a-handsome-device-with-software-issues/2011/08/31/gIQA1404sJ_story.html

http://www.engadget.com/2011/08/31/sony-tablet-s-preview/

http://gizmodo.com/5836051/sony-tablet-s-review

http://reviews.cnet.com/tablets/sony-tablet-s-16gb/4505-3126_7-34847717.html#reviewPage1

http://thisismynext.com/2011/08/31/sony-tablet-s-review/

http://www.dinside.no/879269/sony-tablet-s

 

Andre tester:

 

http://pauljando.com/2011/09/13/sony-tablet-s-review/

Endret av fjarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg registrerer at kommentarfeltet vårt har hikke og produserer dobbel- og trippelposter. Driftsavdelingen er kontaktet, og det bør forhåpentligvis bedre seg i løpet av kort tid :)

Inntil drift har fått fikset det så er det bare å rapportere når slikt skjer så skal vi moderatorer få fjernet dobbeltpostene så fort vi kan. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan sony release noe så uferdig og lite gjennomført? Det er jo ikke noe vits å lage en tablet når det er ingen som vil ønske å kjøpe den. Jeg er så lei av produsenter som bare spruter ut produkter uten å tenke seg om det lønner seg.

Der har mange mye å lære av Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En toer er jo et dårlig resultat, opp mot andre tester jeg har sett er det noe som ikke stemmer. Jeg kan fortsatt levere tableten tilbake og få pengene igjen, men til nå virker alt ut fra forutsetningene. Jeg var kjent med Adroid sine problemer med videostøtte mangel på apper for nettbrett osv

Men slike kræsj som er beskrevet i artikkelen vil jeg si er en vesentlig mangel...

 

Har sjekket litt på nettet om tilsvarende "tester". Det som slår meg at disse såkalte testene minner mere om subjektive vurderinger en faglige tester.

For meg er testing å sammenligne ytelser under like forhold. Hvilken testmetode er det å oppbevare brettet noen få dager i sekken for å sjekke om det blir riper?

Gleder meg til fremtidige "ryggsekktest". :-)

Mulig det er normal bruk, men jeg som har betalt for brettet skjønner at denne skjermen bør beskyttes, det er tross alt inn og utdata feltet til brukeren.

 

Jeg har til nå ikke opplevd noen feilmeldinger, kan du huske hvilke applikasjoner som skapte feilmeldingen? Jeg ønsker å se om de samme feilene er på min tablet.

 

Etter det vil det være å finne ut om det er brettets, appen eller Android OS som er feilkilden. Det kommer ikke helt klart fram i "testrapporten".

 

Har nå testet Google-maps flere ganger i kveld, her virker det stabilt. Har nå startet den appn 15 ganger med zooming inn - ut, rotasjon av jorden øst vest (nord sør går ikke). ingen problemer virker fint.

 

Håper på raskt svar

(ps jeg har en IPAD i tillegg til Sony S , ikke alt som virker bestandig der heller :-)

Lenke til kommentar

 

Ok - dette blir posten for de leselystne blant dere. Jeg skal forsøke å svare på det som har kommet av kritikk så langt.Ofte er vi enige med testere rundt oss, men det hender seg at vi ikke er det. Vi er tross alt ikke forpliktet til å være enige om alt. Som jeg nevnte tidligere i denne tråden har vi gjort det vi kan for å finne ut hvorfor vi er uenige, og vi har også gått gjennom to testprodukter og flerfoldige nullstillinger for å oppnå dette resultatet. Vi kan selvsagt se på hvem tross alt vi er enige med, dersom det er ønskelig:Sakser fra Engadget:"Beyond that, the flimsy feel of the device just doesn't inspire confidence about the thing's durability, and the few scuffs on our screen -- though small -- are disconcerting given the existence of technology that makes displays seemingly impervious to attack. Especially given the price here: $499 for the 16GB model or $599 for 32GB, both shipping in a few weeks."og"You will, however, have to worry about getting a case. The surface that covers the screen is rather sadly not Gorilla Glass and, while Sony says there's a protective layer here to keep the display scratch-free, after just one trip into a messenger bag unprotected it came out with a few new fine lines"Merk at Tablet S nå er i salg og fremstår like ustabil som den gjorde for halvannen måned siden, og at Galaxy Tab i Norge koster 700 kroner mindre enn Tablet S.Sakser fra Gizmodo:"Speed on the Tab S is a mixed-bag.""The 9.4-inch, 1280x800 screen is quite good?less reflective than most?but it's a bit dim. And soft. It got seriously scratched during a totally routine photo shoot?we've put tablets through far worse without a nick. "Vi opplevde også dype hakk uten å ha ha utsatt Tablet S for særlige påkjenninger.De aller fleste testene nevner batteritiden som et problem - og Dinside setter fingeren på noe som vi opplevde, men ikke har tatt med i testen; Tablet S lader seg kraftig ut over natten. Både iPad 2 og Galaxy Tab 10.1 kan ligge i dagevis og ha masse batteri tilgjengelig når man trenger dem. Tablet S er som regel død dersom den før ligge en dag eller to. Thisismynext - såvel som flere andre nevner lyset vi har omtalt:"Besides that big screen up front, the Tablet S features a power / sleep button and volume rockers on the right side, along with a notification light that I found to be annoyingly bright. For some reason, Sony has disabled the option to switch it off, so I found myself placing the tablet against another surface at night, as the pulsating LED was a bit distracting in a dark room."De aller fleste testene nevner svak lysstyrke i skjermen, inkludert Cnets test som er nevnt over her. Washington Post nevner den svake PlayStation-tilpasningen:"While ?Crash Bandicoot? does a faithful job of replicating the graphics and sound from the console version, the controls left something to be desired. It?s clear that the game was never meant to be controlled via touchscreen, and trying to grapple with the myriad on-screen controls wasn?t much fun."... og programvaren har de dette å si:"The Tablet S reminds me that Google still hasn?t gotten its tablet operating system quite right, yet. Little details ? such as sometimes not being able to properly select text or the scattered layout of navigational items ? make it a generally more harrowing experience next to the iPad 2.In Sony?s attempt to alter or improve the experience, the company has simply made it more messy. I didn?t feel like I wanted to pick the device up and work with it. I felt like I wanted to avoid it."Så godt som alle disse testene nevner større eller mindre deler av det vi nevner i vår test. Like fullt ender mange av disse testene opp med noe i nærheten av en anbefaling, og der må jeg innrømme at jeg er litt usikker på hva som skjer. Det nærmeste jeg kom en konklusjon på den usikkerheten før publisering av denne testen er at hver test ikke fant alt som de andre testene fant.I denne testen har vi nærmest snublet fra den ene ulempen til den andre.I de testene der flere av feilene vi har funnet er trukket frem får Tablet S like fullt ting som kan sammenliknes med sterke treere eller svake firere. Det er vanskelig å si hvorfor vi er uenige.Det jeg kan si er at samtlige Honeycomb-nettbrett som har kommet innom redaksjonen i år har hatt en byggekvalitet som langt har overgått det vi har sett fra Sony - vi har ikke klart å sette merker i skjermen uten å ville det på noen av dem. På Tablet S klarte vi det - to ganger på rad.Ingen av dem har hatt like ustabil programvare. Svært mange av dem har hatt en (mye) mer behagelig prislapp. Så godt som alle har hatt det som virker som mer lyssterke skjermer. Kun ett annet nettbrett har hatt et (like) synlig mønster i skjermen som Tablet S; Motorola Xoom.Alt det tatt i betraktning er Tablet S i vår bok den dyreste og dårligste nettbrettopplevelsen i år. Bak produkter som Galaxy Tab 10.1, Asus Transformer, HTC Flyer, Acer Iconia A500 og - Apple iPad 2.På brukervennlighet plasserer den seg over flere av de beste produktene fra slutten av fjoråret, men flere av disse er ikke lenger i salg, eller så er de blitt svært billige.http://www.washingtonpost.com/business/technology/sonys-new-tablet-s-a-handsome-device-with-software-issues/2011/08/31/gIQA1404sJ_story.htmlhttp://www.engadget.com/2011/08/31/sony-tablet-s-preview/http://gizmodo.com/5836051/sony-tablet-s-reviewhttp://reviews.cnet.com/tablets/sony-tablet-s-16gb/4505-3126_7-34847717.html#reviewPage1http://thisismynext.com/2011/08/31/sony-tablet-s-review/http://www.dinside.no/879269/sony-tablet-sAndre tester:http://www.youtube.com/watch?v=jaANJsEb7Ro&hd=1http://pauljando.com/2011/09/13/sony-tablet-s-review/

 

 

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare såpass utfyllende.

 

Men fremdeles kan jeg ikke være enig i at dette er et elendig nettbrett, da det fungerer utmerket.

 

Lysstyrken er vitterligen intet problem - kanskje det er et parti med enheter som sliter med dette? Jeg kan ikke kjøre min enhet i nærheten av 100% til daglig, for det blir for voldsom - rett og slett.

 

Det første jeg gjorde - intelligent som jeg er - var å sette på skjembeskytter. Dette er nærmest et must uansett, dersom skjermen skal forbli ripefri.

 

Og taben er nærmest klinisk fri for feilmeldinger.

 

Svar meg gjerne konkret på én ting: når så mange brukere, og så mange tester allikevel anbefaler dette produktet - hvordan vil du da rettferdiggjøre terningkast to? Produktet er ikke en gang i nærheten av bittelitt ubrukelig! Jeg bruker det 24/7, og PCen er framme kun når jeg skal jobbe aktivt i Excel eller lignende. Din test strider mot det jeg - og mange andre - har av erfaringer.

 

Med all respekt - men ser du ikke et lite poeng her?

 

####moderatoredit: Satte stor sitering i spoiler####

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

torebob: Det er ikke vår oppgave å forsøke å få deg til å bytte brett. Har du kjøpt og er fornøyd er ingenting bedre :)

 

Appene vi ofte hadde trøbbel med var; kamera, nettleser, Reader (e-bokleseren) og Facebook-integrasjonen. Forøvrig opplevde vi hangups i ny og ne over det hele. At tastaturet ombestemmer seg midtveis inn i skrivemodus faller vel også inn under samme kategori.

 

Ryggsekktesten er på ingen måte en vitenskapelig test - men underveis har jeg trukket rundt på iPad 2 og Galaxy Tab 2 som referansepunkt. Det er ikke merker i skjermen på noen av disse. Som regel forsøker vi også å sette merker i skjermene på brett og telefoner - og både på iPad 2 og Galaxy Tab 2 er det svært vanskelig å sette igjen merker som ikke lar seg tørke bort.

 

Å skjønne at man skal ta vare på ting er vel og bra - men det er mye bedre å ikke behøve det. Skjermene på så godt som alle andre nettbret

t i handelen tåler denne typen bruk.

 

(edit)

 

Forsterker - som jeg svarte torebob - skjermbeskytter er ikke nødvendig på ting med herdet glass eller Gorilla Glass. Både iPad 2 og Galaxy Tab 10.1 tåler voldsomme mengder juling.

 

Vi synes lysstyrken er påfallende lav, og spesielt med mye lys rundt er det lett at refleksene tar over. I en normalt opplyst stue kan jeg være enig i at den ikke er et problem - men det er ikke negativt å kunne skru opp lyset ved behov.

 

Som jeg sa i den lange posten - det er vanskelig å si hvorfor vi er så uenige om sluttsummen. Som du også ser i det lange innlegget så har svært mange av testene der ute funnet de samme problemene som vi har funnet. Det virker å være få som har funnet alle på en gang, og de som har funnet flest har muligens trukket noe mindre for dem enn vi har gjort.

 

Vi skal ikke forbeholde de høyeste terningkastene til drømmeprodukter som ikke fins ennå. Likeledes blir det feil å ikke bruke de lavere delene av terningen der man føler det er riktig.

 

Som jeg sa - Tablet S er bedre enn endel av produktene fra i fjor, og det gjør den ikke ubrukelig. Den er derimot dårligst av de som er i salg nå, dersom du tar prisen i betraktning.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

"Å skjønne at man skal ta vare på ting er vel og bra - men det er mye bedre å ikke behøve det. "

For all del (men denne tankegangen er uforståelig for meg - bedre føre var etc..) - men det går ikke fra terning fem til to av den grunn.

 

"Appene vi ofte hadde trøbbel med var; kamera, nettleser, Reader (e-bokleseren) og Facebook-integrasjonen. Forøvrig opplevde vi hangups i ny og ne over det hele."

For det første er det ingen ren FB-integrasjon. Det er en sosial leser, om vi oversetter til godt norsk, og tar hensyn til hva denne appen EGENTLIG er :-)

Denne fungerte ikke 100% for meg heller, men FB mobil er uansett MYE bedre - so why bother?

Det andre som du nevner har jeg ikke hatt noe som helst trøbbel med. Bank i bordet.

 

Lysstyrke:

Nix - ikke noe problem over hele linja.

 

I tillegg når det gjelder lysstyrke, for å svare i forhold til dine quotes fra andre media; Der var det stort sett snakk om at auto-funksjonen kunne vært forbedret - ikke lysstyrken generelt! Men dette med auto er noe flere Android-terminaler sliter litt med.

 

Beklager, men jeg synes fremdeles at du er svært langt unna å forsvare terningkast to. Jeg kan trekke frem "ulemper" ved "sekser"-produktet Galaxy Tab også, men det trekker det likevel ikke ned til en toer, treer eller firer av den grunn.

 

Og jo; Når du setter karakter to, gir du omverdenen klar beskjed om at dette er et tilnærmet ubrukelig produkt. Det er tross alt rett over karakteren én, som definerer at "dette stinker skikkelig.."

 

At denne er dårligst av de tabletene som er i salg nå - uavhengig av pris - er med respekt å melde fullstendig tøv. Denne er helt på linje med Galaxy Tab 10,1" / 8.9". Og det sier vel strengt tatt sitt.

Lenke til kommentar

forsterker: Da får vi være enige om å være uenige :)

 

Hehe.

Ja, du kan så si.

 

Det jeg trekker frem er faktabasert ut i fra halvannen måned med denne, hvor jeg ikke opplever disse problemene du beskriver. Og da er det noe som skurrer enten med testen som sådan, eller disse enhetene dere har testet. Byggekvaliten er så definitivt ikke dårlig (det hadde jeg merket?!), og skjermen ER meget bra. Denne griden (rutenettet) du snakker om, har jeg heller ikke sett noe til - selv om jeg har forsøkt å dimme lysstyrken. Men det skal jo uansett være der - som på alle touch-enheter :-)

 

Men du vil altså uansett hevde at terningkast to - og betegnelsen ubrukelig - er passende på dette brettet?

I så fall er vi kraftig uenige i konklusjonen, ja. For denne er i samme klasse som Galaxy Tab - og det sier jo sitt om at det ikke er den dårligste tableten på markedet pt. Dermed vil jeg påstå at du er med på å feilaktig bygge ned ryktet på en tablet som virkelig fortjener dagens lys.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...