Gå til innhold

Test: Sony Tablet S


Anbefalte innlegg

Hei, må si meg enig i at det varsellyset er noe skarpt. Det er en lampe under power knappen som ikke syns gjennom dekslet, men det grønne lyset kommer godt fram

 

Når det gjelder appene som du nevner klarer jeg ikke å få de til å kræsje. Men Facebook appen syns jeg var dårlig og lite intuitiv, derfor sletta jeg den. Er jo tilgang til Facebook via nettleseren som virker helt på samme måte som i andre nettlesere, får opp chat i nedere h del av vindue,t noe jeg ikke hadde før på ipaden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg trekker frem er faktabasert ut i fra halvannen måned med denne, hvor jeg ikke opplever disse problemene du beskriver.

Kjære deg, det du trekker frem er ikke faktabasert, det er erfaringsbasert.

 

Men du vil altså uansett hevde at terningkast to - og betegnelsen ubrukelig - er passende på dette brettet?

I så fall er vi kraftig uenige i konklusjonen, ja. For denne er i samme klasse som Galaxy Tab - og det sier jo sitt om at det ikke er den dårligste tableten på markedet pt. Dermed vil jeg påstå at du er med på å feilaktig bygge ned ryktet på en tablet som virkelig fortjener dagens lys.

Jeg blir egentlig ganske provosert over at du henger deg sånn opp i hvilken karakter den fikk og ikke ser mer på innholdet i selve testen. Fordi karakteren er tross alt alltid den minst objektive delen av alle tester, da den skal fortelle om et helhetlig inntrykk for testeren, uten å formulere en eneste setning. Der er det testeren selv som bestemmer hvor mye de positive og de negative inntrykkene og erfaringene skal veie opp mot hverandre. Etter min mening, kan man aldri si hvorvidt en gitt karakter er feil eller ikke. Det man derimot kan gjøre, er å påstå at karakteren ikke stemmer overens med innholdet i testen, eller om testen i seg selv ikke stemmer. Testen, ikke karakteren der altså. Ja, karakteren er et resultat av testen, men den skal, vil og må, alltid veie opp hva testeren selv måtte mene.

 

Du kan få lov å komme og påstå at lysstyrke er irrelevant i en test (hvorav jeg må si meg fullstendig uenig med deg), men ikke kom å si at karakteren er feil, og på grunnlag av den har de stemplet tableten som ubrukelig.

Lenke til kommentar

TerjeP: "Kjære deg, det du trekker frem er ikke faktabasert, det er erfaringsbasert."

Vel, er ikke fakta basert på erfaringer? Her stemmer mine erfaringer mye bedre overens med andre brukere og tester, dermed er det jeg serverer nærmere fakta enn hva Amobil kommer med.

 

"Jeg blir egentlig ganske provosert over at du henger deg sånn opp i hvilken karakter den fikk og ikke ser mer på innholdet i selve testen. Fordi karakteren er tross alt alltid den minst objektive delen av alle tester, da den skal fortelle om et helhetlig inntrykk for testeren, uten å formulere en eneste setning."

Når en del av innholdet i testen er feilaktig i forhold til hva både jeg og andre brukere opplever, er ikke grunnlaget for en korrekt karakter til stede. Jeg trekker frem karakteren som et bilde på at testen er helt på trynet. Dét kan vitterligen ikke være noe du behøver å la deg provosere av..?

 

"Etter min mening, kan man aldri si hvorvidt en gitt karakter er feil eller ikke."

Helt korrekt, dette er din mening. Det er karakteren som reflekterer et produkt totalt sett - og svært mange ser kun på karakteren. Derfor er denne viktig.

 

"Du kan få lov å komme og påstå at lysstyrke er irrelevant i en test (hvorav jeg må si meg fullstendig uenig med deg)"

Det jeg har poengtert, er at skjermkvalitet og lysstyrke ikke er én og samme ting. Lysstyrken er god nok - det er dét som er poenget. Og skjermkvaliteten forøvrig er også god.

 

"Men ikke kom å si at karakteren er feil, og på grunnlag av den har de stemplet tableten som ubrukelig."

Jo, det er nettopp dette jeg sier.

 

Ifølge din egen retorikk, kan du ikke komme her å påstå at du har mer rett enn meg - slik du gir inntrykk av. Med mindre unntak gjelder for deg, naturligvis ;-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...