Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Av de negative punktene i artikkelens konklusjone mener jeg at et par av disse er positive. Mindre skjerm er en fordel for de som ikke liker mobiler på størrelse med et lite nettbrett, og krav til wi-fi ved høy datatrafikk så slipper man å engste seg for høye mobilregninger. Men høy pris vil jeg da ikke si at den har.

Lenke til kommentar

Av de negative punktene i artikkelens konklusjone mener jeg at et par av disse er positive. Mindre skjerm er en fordel for de som ikke liker mobiler på størrelse med et lite nettbrett, og krav til wi-fi ved høy datatrafikk så slipper man å engste seg for høye mobilregninger. Men høy pris vil jeg da ikke si at den har.

Hahah, den har ikke høy pris?

 

Med tanke på at man får kjøpt en Samsung Galaxy S II til ca 2900 kr i dag, så vil det si at iPhone 4S 16 GB versjonen er hele 66% dyrere enn Galaxy S II.

 

Og dette er ikke dyrt :roll: ?

 

Dette er hva man kaller for et brutalt ran.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg har tenkt og kjøpa ny mobil og eg skal aldri meir ha HTC Sony Ericsson, fordi eg mislikar Android market, ! Eg har lest litt om iphone i dag og har lest at den virkar til Windows og derfor vurderar eg sterkt og kjøpa den og at eg har lest at den har Icloud som vistnok skal væra eit lagringsplass for musikk bildar video, ? Og at ein person som eg kjennar sa til meg i dag at Apple er veldig strenge på kem som får lov til og lage applikasjonane, som gjer meg svært interissert i Iphone. :-)

Lenke til kommentar

Eg har tenkt og kjøpa ny mobil og eg skal aldri meir ha HTC Sony Ericsson, fordi eg mislikar Android market, ! Eg har lest litt om iphone i dag og har lest at den virkar til Windows og derfor vurderar eg sterkt og kjøpa den og at eg har lest at den har Icloud som vistnok skal væra eit lagringsplass for musikk bildar video, ? Og at ein person som eg kjennar sa til meg i dag at Apple er veldig strenge på kem som får lov til og lage applikasjonane, som gjer meg svært interissert i Iphone. :-)

Hva er no årsaken til at du ikke liker Android Market?

 

Og nei, det at Apple har en vanvittig streng kontrol på hvilke programmer som får komme ut på AppStore, så betyr det at dem nekter mange å slippe programmer ut på AppStore. Greit at det har en fordel med at dem sjekker programmene som kommer ut, men det har en gedigen negativ side som er at Apple bestemmer alt og du ingenting over din egen mobil.

 

Du finner ingen gode erstattere til Safari (nettleseren), ingen nye musikkspillere som er bedre enn den som er i iOS, ingen andre e-post klienter som er bedre enn den som er standard, ingen themes, og heller ingen måte for å kunne personalisere din enhet osv osv osv. Bare fordi Apple skal ha streng kontrol over din iPhone.

 

Og du mener at slikt er bra?

 

Greit, for en newb som knapt nok vet hva en PC er, så er jo iPhone å anbefale, men for den vanlige mannen i gata så er Android mobiler godt nok i massevis.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Eg har tenkt og kjøpa ny mobil og eg skal aldri meir ha HTC Sony Ericsson, fordi eg mislikar Android market, ! Eg har lest litt om iphone i dag og har lest at den virkar til Windows og derfor vurderar eg sterkt og kjøpa den og at eg har lest at den har Icloud som vistnok skal væra eit lagringsplass for musikk bildar video, ? Og at ein person som eg kjennar sa til meg i dag at Apple er veldig strenge på kem som får lov til og lage applikasjonane, som gjer meg svært interissert i Iphone. :-)

 

Heisann!

 

Anbefaler at du IKKE spør om råd her på forumet. Ta heller å les tester, se videoer osv på nettet. Prøv mobilene hos kompiser, samtidig som du forsøker å filtrere ut det de sier. Ditt behov er ditt behov, og det blir vanskelig for oss her på forumet å gi deg gode råd. Når i tillegg mange brukere er såpass fanboy så blir rådene rett å slett for farget av dette. Du får heller stole på deg selv, om du er misfornøyd med SE, så velger du ett annet merke. Er du misfornøyd med hva som finnes på Android Market så kan det være greit å undersøke andre plattformer. Windows begynner jo nå å få ganske så mye apps, og ios er vel enda i toppen når det kommer til antall apps tipper jeg. Så det er jo nok å velge mellom uansett hvilken plattform du går for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei vindicator, Og ja det er ein god grunn synast nå eg til at eg ikkje likar Android market lengar, og det at Apple er strenge er berre bra, men eg skal jo lesa meire om Iphone før eg vurderar og kjøpa det, og Eg er ikkje ein Fanboy, Eg har berre høyrt mye bra om Apple, :D du trengar ikkje og væra sur, eg har aldri tester iphone apple før og Android market er vist nok bra for dei som likar det, og vis du likar Android market så er det greit men, det er bedre med folk som gjer jobben skikkeleg og som er litt strenge på reglar. :D

 

Eg har tenkt og kjøpa ny mobil og eg skal aldri meir ha HTC Sony Ericsson, fordi eg mislikar Android market, ! Eg har lest litt om iphone i dag og har lest at den virkar til Windows og derfor vurderar eg sterkt og kjøpa den og at eg har lest at den har Icloud som vistnok skal væra eit lagringsplass for musikk bildar video, ? Og at ein person som eg kjennar sa til meg i dag at Apple er veldig strenge på kem som får lov til og lage applikasjonane, som gjer meg svært interissert i Iphone. :-)

Hva er no årsaken til at du ikke liker Android Market?

 

Og nei, det at Apple har en vanvittig streng kontrol på hvilke programmer som får komme ut på AppStore, så betyr det at dem nekter mange å slippe programmer ut på AppStore. Greit at det har en fordel med at dem sjekker programmene som kommer ut, men det har en gedigen negativ side som er at Apple bestemmer alt og du ingenting over din egen mobil.

 

Du finner ingen gode erstattere til Safari (nettleseren), ingen nye musikkspillere som er bedre enn den som er i iOS, ingen andre e-post klienter som er bedre enn den som er standard, ingen themes, og heller ingen måte for å kunne personalisere din enhet osv osv osv. Bare fordi Apple skal ha streng kontrol over din iPhone.

 

Og du mener at slikt er bra?

 

Greit, for en newb som knapt nok vet hva en PC er, så er jo iPhone å anbefale, men for den vanlige mannen i gata så er Android mobiler godt nok i massevis.

 

Hei vindicator, Og ja det er ein god grunn synast nå eg til at eg ikkje likar Android market lengar, og det at Apple er strenge er berre bra, men eg skal jo lesa meire om Iphone før eg vurderar og kjøpa det, og Eg er ikkje ein Fanboy, Eg har berre høyrt mye bra om Apple, du trengar ikkje og væra sur, eg har aldri tester iphone apple før og Android market er vist nok bra for dei som likar det, og vis du likar Android market så er det greit men, det er bedre med folk som gjer jobben skikkeleg og som er litt strenge på reglar.

Lenke til kommentar

Eg har tenkt og kjøpa ny mobil og eg skal aldri meir ha HTC Sony Ericsson, fordi eg mislikar Android market, ! Eg har lest litt om iphone i dag og har lest at den virkar til Windows og derfor vurderar eg sterkt og kjøpa den og at eg har lest at den har Icloud som vistnok skal væra eit lagringsplass for musikk bildar video, ? Og at ein person som eg kjennar sa til meg i dag at Apple er veldig strenge på kem som får lov til og lage applikasjonane, som gjer meg svært interissert i Iphone. :-)

 

Heisann!

 

Anbefaler at du IKKE spør om råd her på forumet. Ta heller å les tester, se videoer osv på nettet. Prøv mobilene hos kompiser, samtidig som du forsøker å filtrere ut det de sier. Ditt behov er ditt behov, og det blir vanskelig for oss her på forumet å gi deg gode råd. Når i tillegg mange brukere er såpass fanboy så blir rådene rett å slett for farget av dette. Du får heller stole på deg selv, om du er misfornøyd med SE, så velger du ett annet merke. Er du misfornøyd med hva som finnes på Android Market så kan det være greit å undersøke andre plattformer. Windows begynner jo nå å få ganske så mye apps, og ios er vel enda i toppen når det kommer til antall apps tipper jeg. Så det er jo nok å velge mellom uansett hvilken plattform du går for.

 

Hei Urgelo, eg skrivar fordi eg kansje har lov til det da :D og Ja den personen som skreiv til meg virket litt sur på ein måte, eg har ikkje noko imot vist andre likar Android market, men eg har hatt litt dårlege opplevelsar med Android market, og ja Eg skjønnar ikkje va Fanboy skal væra så sutrete for eg er ikkje ein sån som siar at den tingen er best og den er dårleg uansett så skal man ikkje klage på ka andre har man skal hellar væra fornøyd med det man har og man kan si sin mening men man skal ikkje skrive at det er feil produkt du kjøpte men man kan hellar gji råd vis man har hatt ein dårleg opplevelse med det produktet man trengar ikkje og si at det der produktet er elendig man kan hellar gji råd og advare, men ellars skal man ikkje klage over ka andre har men og være fornøyd med det man sjølv har, og takk for tipset men eg skal nok tåle sån sterk kritikk fra fanboy, det betyr jo fan guttar ikkje sant, sånne som siar at dette produktet er best og ikkje noko anna, sån vil eg iallfall ikkje væra så lenga man er fornøyd med det man har så er alt bra. :D :-) alle har forskjellige smak. :D

Lenke til kommentar

Foreverwelcome, da må jeg få spørre på om det er lenge siden du fikk testet ut Android Market?

 

Jeg spør siden dagens Android Market er ganske bra faktisk. Selv om kanskje Android Market ikke var veldig bra før, så betyr ikke det at det trenger å være dårlig i dag. Så mitt tips er da at du faktisk burde sette deg ned i hvertfall 15-20 minutt å prøve ut det nye Android Market'et før du drar noen konklusjoner.

 

Man kan jo ta samme eksempel med at jeg for noen år siden prøvde ut en Microsoft mus hos en kompis siden jeg var på uttkikk etter en ny mus. Men fant ut at den musen var helt elendig for meg og mitt bruk. Senere en gang etter det, så prøvde jeg en ny Microsoft mus, og den var noe av det beste jeg har prøvd til mitt forbruk. Og da kjøpte jeg den og hadde den i nesten 2 år før jeg kjøpte meg en Razer Mamba mus.

 

Så poenget mitt her er at selv om ting kan virke dårlig når man har prøvd en ting tidligere, så betyr ikke det at disse nye tingene i fra samme firma trenger å være dårlig i dag.

 

Android Market har blitt enormt mye bedre det siste året. Så personlig så digger jeg Android Market sånn den er nå.

 

Og nei, mitt svar over var ikke noe surt svar. Er bare min måte å forklare ting på en klar og tydelig måte sånn at jeg er sikker på at folk skal skjønne det jeg sier.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Foreverwelcome, da må jeg få spørre på om det er lenge siden du fikk testet ut Android Market?

 

Jeg spør siden dagens Android Market er ganske bra faktisk. Selv om kanskje Android Market ikke var veldig bra før, så betyr ikke det at det trenger å være dårlig i dag. Så mitt tips er da at du faktisk burde sette deg ned i hvertfall 15-20 minutt å prøve ut det nye Android Market'et før du drar noen konklusjoner.

 

Man kan jo ta samme eksempel med at jeg for noen år siden prøvde ut en Microsoft mus hos en kompis siden jeg var på uttkikk etter en ny mus. Men fant ut at den musen var helt elendig for meg og mitt bruk. Senere en gang etter det, så prøvde jeg en ny Microsoft mus, og den var noe av det beste jeg har prøvd til mitt forbruk. Og da kjøpte jeg den og hadde den i nesten 2 år før jeg kjøpte meg en Razer Mamba mus.

 

Så poenget mitt her er at selv om ting kan virke dårlig når man har prøvd en ting tidligere, så betyr ikke det at disse nye tingene i fra samme firma trenger å være dårlig i dag.

 

Android Market har blitt enormt mye bedre det siste året. Så personlig så digger jeg Android Market sånn den er nå.

 

Og nei, mitt svar over var ikke noe surt svar. Er bare min måte å forklare ting på en klar og tydelig måte sånn at jeg er sikker på at folk skal skjønne det jeg sier.

 

Ok eg har prøvd Android market heilt til eg leste om virus og andre ting, og eg har kjøpt nokon ting på android market tideligare og det viste seg at det var berre kobla opp til video link så eg fikk ikkje videoene men berre link til ein side så eg måtte ha på internett og eg likar derfor ikkje android market, eg har lyst til og prøva ut noko heilt anna ein android market. :-) Beklagar for at eg misforstod. :D

Lenke til kommentar

" - Mindre skjerm enn konkurrentene

- Ikke tilgang til filstruktur

- Krever Wi-Fi til enkelte operasjoner

- Ikke fildeling over Bluetooth

- Svak formatstøtte for video

- Ikke utskiftbart batteri

- Høy pris "

 

Alikevel får den en sekser, et annet merke med samme "mangler" hadde slitt hårdt med å oppnå en firer ....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...