Gå til innhold

Oppgradering av Dell XPS 420


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Min aldrende Dell XPS 420 kunne trengt en real overhaling. Første steg blir å oppgradere til Win 7 64 bit og sette i 8 GB RAM, dette virker som første fornuftige og rimeligste oppgradering. Det jeg sliter mer med å finne ut, er hva slags skjermkort jeg kan og burde gå for? Jeg har forstått at dersom skjermkort skal oppgraderes er man nødt til å oppgradere strømforsyningen på disse maskinene, men hvilke begrensninger må jeg eventuelt tenke på? Plass i kabinettet er begrenset, så dette er helt klart en faktor, men skulle det være noe i veien for å gå for et nytt skjermkort dersom kabinettet har plass nok? Alle gode råd og tips mottas med stor takknemlighet. Et spørsmål til slutt er naturligvis hvor mye bedre ytelse jeg kan regne med å få ved oppgradering av denne maskinen. Skjermkortet som sitter i pr. dags dato er et GeForce 8800GTX med 768 MB, det er satt inn 4 GB RAM (men alt utnyttes ikke pga. 32 bit OS), og jeg mener det er en Q6600 prosessor (Her er spesifikasjoner for mer tekniske detaljer om maskinen http://support.dell.com/support/edocs/systems/xps420/en/om/html/appendix.htm).

 

På forhånd takk.

 

-Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...