Gå til innhold

Kommer Google med to Nexus-mobiler?


Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=Ej1df38SzAI

 

4.3-inch Super AMOLED Advanced display with qHD

1.2 GHz dual-core OMAP4430 processor

1GB RAM

Thickness of only 7.1mm (“World’s thinnest smartphone”)

8 megapixel rear-camera with dual-LED flash and autofocus

12.5 hours talk time or 8.9 hours of video playback (1800 mAh battery)

Water-resistant material

It's made out of stainless steel, Kevlar, and Gorilla Glass.

LTE

 

2zzqk9h.jpg

 

Omtales allerede som den antegeligvis beste smartmobilen i verden, i alle fall for de neste 9 timene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motorolaen får Super AMOLED-skjerm i følge de fleste kilder :-)

 

Den er også laget av kevlar og kommer med Gorilla glass, samt at den skal være sprutsikker.

 

Men har Super AMOLED skjermen til Nexus-mobilen dårligere egenskaper enn Galaxy S2's Super AMOLED Plus skjerm (ser man vekk fra skjermoppløsningen)? Jeg spør i og med at Nexus skjermen ikke har Plus i navnet sitt.

Super AMOLED Plus skjermen er bedre enn Super AMOLED skjermen ja.

Overgangen mellom pikslene på en Plus skjerm virker noe "smoothere" enn på en vanlig S.AMOLED skjerm. Det er noe med sub-piksler og noe greier som jeg ikke kan noe særlig om.

Men kort svar: Ja, den er bedre :)

Tar man med oppløsningen i vurderingen så er nok skjermen på Motorolaen å foretrekke :)

Endret av espen88
Lenke til kommentar

Motorolaen får Super AMOLED-skjerm i følge de fleste kilder :-)

 

Den er også laget av kevlar og kommer med Gorilla glass, samt at den skal være sprutsikker.

 

Men har Super AMOLED skjermen til Nexus-mobilen dårligere egenskaper enn Galaxy S2's Super AMOLED Plus skjerm (ser man vekk fra skjermoppløsningen)? Jeg spør i og med at Nexus skjermen ikke har Plus i navnet sitt.

 

Langt ifra den beste videoen, men men..

 

http://www.youtube.com/watch?v=SDIEUv-xkfI

 

"Super AMOLED Plus displays are an upgrade to Super AMOLED. They use a real-stripe subpixel matrix and not pentile - and so has 50% more sub-pixels. The PPI is a bit larger but Samsung will soon make them at much higher resolutions. Super AMOLED Plus displays are also thinner, brighter and use 18% less energy than the older Super AMOLED displays."

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Moto razr virker fet nok, men det som gjør meg enda gladere er at de lanserer så mye innovativt ekstrautstyr.

 

Ellers heller jeg nok til å velge en nexus galaxy som telefon, fordi jeg er for glad i min nexus one. Kjekt med unlocked bootloader og alltid ny software og sånn. Det har vel neppe vært motos store side.

 

Uansett, kudos til moto i dag.

 

Og, Steffen; engadget raporterer nok live fra Hong Kong, ikke Tokyo, noe annet ville iallefall vært rart :)

Lenke til kommentar

Motorolaen får Super AMOLED-skjerm i følge de fleste kilder :-)

 

Den er også laget av kevlar og kommer med Gorilla glass, samt at den skal være sprutsikker.

 

Men har Super AMOLED skjermen til Nexus-mobilen dårligere egenskaper enn Galaxy S2's Super AMOLED Plus skjerm (ser man vekk fra skjermoppløsningen)? Jeg spør i og med at Nexus skjermen ikke har Plus i navnet sitt.

Super AMOLED Plus skjermen er bedre enn Super AMOLED skjermen ja.

Overgangen mellom pikslene på en Plus skjerm virker noe "smoothere" enn på en vanlig S.AMOLED skjerm. Det er noe med sub-piksler og noe greier som jeg ikke kan noe særlig om.

Men kort svar: Ja, den er bedre :)

Tar man med oppløsningen i vurderingen så er nok skjermen på Motorolaen å foretrekke :)

 

 

Skjermen er visst 'Super AMOLED Advanced'

 

Jeg håper det kommer en ala Dream igjen fra Google. Qwerty. Noe ala Desire Z men med specs som disse, skjerm som disse (skikkelig size på tastaturet!), men vanilla android. Håper Motorola eller Samsung kommer med dette, HTC sin design begynner å bli kjedelig, greit Samsung imiterer Apple i følge noen (for det meste Apple-heads), men de og Motorola har iallefall mer spennende design enn HTC.

 

Motorola Droid 3 er jo en fin en med dobbeltkjerne og qHD-oppløsning samt det beste tastaturet jeg vet om på telefoner. Verdenstelefon, så kjøpes den ulåst, kan den fint brukes med våre sim-kort

Også den svært aldrende droid/Milestone 2 er bedre enn desire Z, men ikke dobbeltkjerne-fet.

Endret av AudioV
Lenke til kommentar

selv om engadget ikke sier noe om tekniske data på skjerm og cpu, blir det nok galaxy nexus på meg... nettopp sett video. nice...

 

men, spørsmålet blir når den blir tilgjengelig i europa

Edit: Ser mobilsiden.dk sier den skal være tilgjengelig i løpet av november. Aner ikke hvordan de vet det, men satser på det stemmer.

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Motorolaen får Super AMOLED-skjerm i følge de fleste kilder :-)

 

Den er også laget av kevlar og kommer med Gorilla glass, samt at den skal være sprutsikker.

 

Men har Super AMOLED skjermen til Nexus-mobilen dårligere egenskaper enn Galaxy S2's Super AMOLED Plus skjerm (ser man vekk fra skjermoppløsningen)? Jeg spør i og med at Nexus skjermen ikke har Plus i navnet sitt.

 

 

 

Jeg lurer på om Samsungs Nexus skjerm kommer til å hete Super Amoled HD

Lenke til kommentar

selv om engadget ikke sier noe om tekniske data på skjerm og cpu, blir det nok galaxy nexus på meg... nettopp sett video. nice...

 

men, spørsmålet blir når den blir tilgjengelig i europa

Edit: Ser mobilsiden.dk sier den skal være tilgjengelig i løpet av november. Aner ikke hvordan de vet det, men satser på det stemmer.

 

Pga det ble sagt på pressekonferansen. Den ble sendt live på youtube.com/android i natt, og jeg fikk det med meg. Ingen dato er nevnt, men det eneste de røpte var lansering i november.

Lenke til kommentar

 

men, spørsmålet blir når den blir tilgjengelig i europa

Edit: Ser mobilsiden.dk sier den skal være tilgjengelig i løpet av november. Aner ikke hvordan de vet det, men satser på det stemmer.

 

Pga det ble sagt på pressekonferansen. Den ble sendt live på youtube.com/android i natt, og jeg fikk det med meg. Ingen dato er nevnt, men det eneste de røpte var lansering i november.

 

Å, godt å høre. Så får vi bare håpe de klarer levere denne gangen. SII ble vel litt forsinket så vidt jeg kan huske. Vil meget gjerne ha en galaxy nexus i julegave til megselv :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...