World Of Warcraft Skrevet 18. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Hei, Bilen min (BMW 520i 92) ville ikke starte idag pga flatt batteri. Jeg har nylig reparert bilen mens den har stått stille i 2-3 måneder, før den stod stille hadde jeg tømt batteriet med starteren. Etter jeg fiksa bilen tok det ganske lang tid å få bilen til å klare å starte på batteriet (kjørte rundt i ca 20 min, og lot stå på tomgang i 15 min i gården). Før bilen ble ødelagt var det en kar fra et bilbergingsfirma som testet batteriet og sa det ikke var noe feil med det. Hva kan være feil med bilen? (Dynamo? Den lader jo, men kan den være svekket?) Lysene stod ikke på over natta, og jeg tror ikke det er noe annet i bilen som trekker strøm mens den er avslått. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 18. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Er nok batteriet alikevel. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Fikk start på bilen igjen nå for litt sia og kjørt litt rundt og latt den stå på tomgang, men på vei hjem begynte ABS lampa å lyse og motoren begynte å fuske. Så enten lader ikke batteriet, eller lader seg ut av seg selv, eller dynamo? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 18. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Lad batteriet skikkelig opp (med lader, ikke dynamo; 15+ 20 minutt kjøretur/tomgang er ikke i nærheten av nok til å ladde opp et tomt batteri), og kom evt. tilbake til problemet etter å ha prøvd det. Er batteriet gammelt? Har det vært utsatt for frost mens det var utladet? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2011 Tror ikke batteriet er så gammelt (2-3 år?), skal skaffe en lader og teste. Takk for tips! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Et bilbatteri tar fort skade av å lades langt ned, så det trenger ikke være gammelt for at det blir (delvis) defekt. Du bør også få sjekket opp dynamoen lader tilstrekkelig, siden bilen din tydeligvis har strømmangel når du kjører. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 gelebatteri eller vann? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 Siden du kaller deg selv "World of Warcraft" så får vi forklare det på en måte du forstår. - Et batteri kan sammenlignes med durability på gear, for kvar gang det dør så tar det mer skade, etter kvart så blir det heilt udugelig, da er det på tide med en repair. Lenke til kommentar
DeltronZero Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Hvis du ikke har lader så jumpstarter du og kjører en god tur på et par timer så det lader seg skikkelig ikke nok å stå på tomgang! Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 31. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2011 Hvis du ikke har lader så jumpstarter du og kjører en god tur på et par timer så det lader seg skikkelig ikke nok å stå på tomgang! Alltså beste er å kjøpe seg batterilader, for dynamoen er ikke lagd for å lade et batteri 100 % kun å vedlikeholdslade den hele tiden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2011 Hvis du ikke regelmessig trenger batteriladeren, kan du spare litt penger på å låne en lader i stedet for å kjøpe en. Et batteri som har vært helt tomt kan ha blitt ødelagt. Den gangen du tømte det burde du ladet det opp igjen med lader før det var helt tomt. Er det et batteri der du kan fylle på syre? Sjekk syrenivået (skal være mellom min.- og max-strekene) Hvis syrenivået er under min. fyller du på med vann. Ikke vanlig vann fra springen, det er ikke rent nok. Batterivann selges på Biltema og de fleste bensinstasjoner, og er egentlig bare vann som er kraftig renset og destillert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå