Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Flatt batteri


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Bilen min (BMW 520i 92) ville ikke starte idag pga flatt batteri. Jeg har nylig reparert bilen mens den har stått stille i 2-3 måneder, før den stod stille hadde jeg tømt batteriet med starteren.

 

Etter jeg fiksa bilen tok det ganske lang tid å få bilen til å klare å starte på batteriet (kjørte rundt i ca 20 min, og lot stå på tomgang i 15 min i gården).

 

Før bilen ble ødelagt var det en kar fra et bilbergingsfirma som testet batteriet og sa det ikke var noe feil med det.

 

Hva kan være feil med bilen? (Dynamo? Den lader jo, men kan den være svekket?) Lysene stod ikke på over natta, og jeg tror ikke det er noe annet i bilen som trekker strøm mens den er avslått.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har lader så jumpstarter du og kjører en god tur på et par timer så det lader seg skikkelig ;) ikke nok å stå på tomgang!

 

Alltså beste er å kjøpe seg batterilader, for dynamoen er ikke lagd for å lade et batteri 100 % kun å vedlikeholdslade den hele tiden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Hvis du ikke regelmessig trenger batteriladeren, kan du spare litt penger på å låne en lader i stedet for å kjøpe en.

 

Et batteri som har vært helt tomt kan ha blitt ødelagt. Den gangen du tømte det burde du ladet det opp igjen med lader før det var helt tomt.

 

Er det et batteri der du kan fylle på syre? Sjekk syrenivået (skal være mellom min.- og max-strekene)

Hvis syrenivået er under min. fyller du på med vann.

Ikke vanlig vann fra springen, det er ikke rent nok.

Batterivann selges på Biltema og de fleste bensinstasjoner, og er egentlig bare vann som er kraftig renset og destillert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...