Gå til innhold

Matematiske regelmessigheter i bibelen


Anbefalte innlegg

Ikke nok med at de to skapelses historier

1.Mos 1.1 som har 7 ord på hebraisk

In the beginning God created the heaven and the earth.

http://www.biblewheel.com/gr/GR_Database.asp?bnum=1&cnum=1&vnum=1&getverse=Go

 

og 1.Mos 8,14 som har 8 ord på hebraisk

And in the second month, on the seven and twentieth day of the month, was the earth dried.

http://www.biblewheel.com/gr/GR_Database.asp?bnum=1&cnum=8&vnum=14&getverse=Go

 

har samme sum på gemmatria 2701=37*73=T73

 

T73. 73 er ikke like facinerende som 77.

Vel la oss da ta bibelens første 8 ord.

http://www.whatabeginning.com/ASPECTS/MEDIA_1/Fig_1_1.gif

De 7 første ord har summen 2701. Legger man til det 8. ordet "v'haaretz" som betyr "and the earth", som har summen 302. Så får man 3003

Og hva er 3003, jo det er T77 det.

http://www.whatabeginning.com/ASPECTS/MEDIA_1/Fig_1_3.gif

http://www.whatabeginning.com/ASPECTS/MEDIA_1/Fig_1_4.gif

2701+74+75+76+77=3003

 

http://www.whatabeginning.com/ASPECTS/ASPECTS_1.html

Facinating, just had to put it out for you.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen, leser om at dere kverulerer om sannheten, men jeg blander meg ikke, sannheten seirer hvis du søker den. Jeg for min del finner bare mer og mer matematiske innkodinger i bibelen som gjør meg overbevist opp i hodet om at dette ikke er tilfeldigheter.

Her er enda noe

Speaking of the "center" of the Bible, we have the sum of Psalm 117:

 

Psa 117:1 = 1080

Psa 117:2 = 1264

----------------

Total = 2294 = 37 x 62

http://www.whatabeginning.com/BBooks/LangtonLegacy/P.htm

 

Likewise, the exact center of Psalm 119 is found in the last Kaph verse and the first Lamed verse:

 

Psa 119:88 = 1332

Psa 119:89 = 962

------------------

Total = 2294 = 37 x 62

http://www.biblewheel.com/Gr/GR_Database.asp?bnum=19&cnum=119&vnum=88&SourceTxt=SCR&getverse=Go

 

http://www.biblewheel.com/Gr/GR_Database.asp?bnum=19&cnum=119&vnum=89&getverse=Go

 

Thus we have an exact identity in the numerical values of the exact center chapter of the Bible and the exact center verses of Psalm 119.

 

Note also that 1332 = 532 + 800 = Alpha Omega

 

And there is a symmetry in the factors 26 <> 62

 

37 x 26 = 962

37 x 62 = 2294

 

Som man ser her, så har dette sammenheng med 1.Mos 1.1 sin sum 2701=37*73

Tar man 2701 og adderer det med sitt speilvendte 1072, så får man 3773.

 

26:62 reflection was the relationship we discussed when performing the calculations of AB X BA = WXYZ, and WXYZ + ZYXW = ABBA

 

37 x 73 = 2701, and 2701 + 1072 = 3773

 

26 x 62 = 1612, and 1612 + 2161 = 3773

 

Det er amazing.

Videre så er jo summen av Joh.Åp

http://www.biblewheel.com/Gr/GR_Database.asp?bnum=66&cnum=1&vnum=1&getverse=Go

18865=5*3773, men også primtallene 7*7*7*11

 

Mange kan ikke forstå at Gud er 3 og 1, fordi man tar 1+1+1=3. Men det er feil formel.

Gud er 1*1*1=1

 

Første bokstav i det hebraiske alfabetet er Aleph, sum 1, men tar man måten Aleph skrives på, 3 bokstaver, Aleph-1, Lamed-30, Pey-80, så får man 111. Og jeg har jo fortalt tidliger om tallet 37, 37*3=111

 

Elohim, Guds første navn i bibelen, skrives Aleph-1, Lamed-30, Hey-5, Yod-10, Mem-40.

Til sammen 86.

Det er seks "Aleph" bokstaver i 1. Mos 1.1

http://homepage.virgin.net/vernon.jenkins/Aleph_Gen1_1.gif

Her ser du at de er plasseringene til Aleph

"it occurs 6 times, in positions 3, 9, 10, 15, 23 and 26. These figures total 86, or 'Elohim'."

 

Men de så at plasseringene 3,15 og 26, var summene av forskjellige navnene til Gud, Ab-3, betyr Far, og Yah-15 og Yahweh-26. Så de lette videre, og fant Aleph plassert i 31.

Her kan du se vers 2 i 1.Mos 1

http://www.biblewheel.com/Gr/GR_Database.asp?bnum=1&cnum=1&vnum=2&getverse=Go

Og 1. vers som har 28 bokstaver, så teller man 3 bokstaver videre i vers 2 hvor man finner Aleph igjen i plassering 31 som er summen av "El". Sjekk også i lenken at vers 2 har 52 bokstaver.

 

Ja skulle man da finne Aleph i plassering 86 som videre ville hamre inn enda en "tilfeldighet", ja da, jo det skjedde pina det.

Antall bokstaver i vers 1 er 28 og vers 2 er 52, til sammen 80

Her er vers 3

http://www.biblewheel.com/Gr/GR_Database.asp?bnum=1&cnum=1&vnum=3&getverse=Go

Tell frem til den 6. bokstaven, jo ikke bare er det Aleph, men i den 86. plasseringen finner vi ordet Elohim-86.

 

Holdt på å glemme, må lese fra høgre til venstre, og telle likeså:)

 

Videre kan jeg fortelle at det 86. primtallet er 443, og har før fortalt at

"Word, logos(gresk)" i Joh 1.1 sin

"In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God."

http://www.biblewheel.com/Gr/GR_Database.asp?bnum=43&cnum=1&vnum=1&getverse=Go

har summen 373.

Men ordet "Word" har alltid "the" før seg, og ordet "the" har summen 70

373+70=443=86. primtall

Her er en link om du er videre intressert i dette.

http://www.biblewheel.com/gr/GR_Logos.asp

 

Gud må ha sett til bibelen når mennesker skrev, og fått ordnet det sånn, slik at dere ikke skal tenke at bibelen bare er vas, dere ser hvor mange som tror forandrer seg til det bedre i verden, i områder med godt kristent miljø finner man svært lite kriminalitet.

Og selv om det står masse forferdelig i bibelen, så er dette bare en refleksjon av hva et menneske er, Ånden vil vise deg det gode for at du skal bli god, og det vise for at du skal bli vis, og ikke bli som det onde.

Lenke til kommentar
Gud må ha sett til bibelen når mennesker skrev, og fått ordnet det sånn, slik at dere ikke skal tenke at bibelen bare er vas, dere ser hvor mange som tror forandrer seg til det bedre i verden, i områder med godt kristent miljø finner man svært lite kriminalitet.

Og selv om det står masse forferdelig i bibelen, så er dette bare en refleksjon av hva et menneske er, Ånden vil vise deg det gode for at du skal bli god, og det vise for at du skal bli vis, og ikke bli som det onde.

Jeg regner med "du" har fått bekreftet guds eksistens i dette regnestykket, men for min del så er ikke det ett bevis i seg selv.

Javisst kan mennesker forandre seg til det bedre av religion, men det er sørgelig at man må eventuellt trues.

Når det gjelder kriminalitet i gode kristne miljøer så er amerika ett kristent land.

Her er kriminaliteten ganske høy, da må det jo være andre ikke kristne som står for kriminaliteten.

Da har du delt inn menneskene i to grupper de gode og de onde, samme metode bruker jesus.

Hvis bibelen beskriver refleksjoner av mennesker, så må han ha fått det som han ville.

Han har vel kalkulert sånn prosentvis hvor mange han skal straffe for å få regnestykket til å gå opp.

Endret av stein_m-
Lenke til kommentar

Gud må ha sett til bibelen når mennesker skrev, og fått ordnet det sånn, slik at dere ikke skal tenke at bibelen bare er vas, dere ser hvor mange som tror forandrer seg til det bedre i verden, i områder med godt kristent miljø finner man svært lite kriminalitet.

Og selv om det står masse forferdelig i bibelen, så er dette bare en refleksjon av hva et menneske er, Ånden vil vise deg det gode for at du skal bli god, og det vise for at du skal bli vis, og ikke bli som det onde.

Å ignorere alle samfunnets paramtere utenom religion er ekstremt useriøst iforhold til kriminalitet. Hva med historie, politikk, økonomi, forurensning, kulturtilbud, utdanning og innbygger per kvadratmeter? Bare for å nevne noe.

 

At du skyver virkeligheten under teppet og tror alt kan forklares med kristendom sier ganske mye om deg. Du lever i en fantasiverden du har konstruert oppe i hodet ditt.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Oppgitt :no:

 

Ja, jeg også, hva skal jeg gjøre, det er så mange mattestykker her at jeg ikke klarer å slutte å tro, det var enklere når det bare var tro, men dette her er mer standhaftig enn en titanium-soldat.

Det bare blir mer og mer dess mer jeg leter. Denne var spesiell

 

26:62 reflection was the relationship we discussed when performing the calculations of AB X BA = WXYZ, and WXYZ + ZYXW = ABBA

 

37 x 73 = 2701, and 2701 + 1072 = 3773

 

26 x 62 = 1612, and 1612 + 2161 = 3773

 

i sammenheng med denne

 

Speaking of the "center" of the Bible, we have the sum of Psalm 117:

 

Psa 117:1 = 1080

Psa 117:2 = 1264

----------------

Total = 2294 = 37 x 62

 

Likewise, the exact center of Psalm 119 is found in the last Kaph verse and the first Lamed verse:

 

Psa 119:88 = 1332

Psa 119:89 = 962

------------------

Total = 2294 = 37 x 62

 

 

Thus we have an exact identity in the numerical values of the exact center chapter of the Bible and the exact center verses of Psalm 119.

 

Note also that 1332 = 532 + 800 = Alpha Omega

 

And there is a symmetry in the factors 26 <> 62

 

37 x 26 = 962

37 x 62 = 2294

 

Jeg sjekket desse tallen 26<>62 37<>73. De har til felles at det er 36 i differanse mellom tallene, så jeg sjekket andre mulige tall med 36 i differanse, og speilvendte tall, og det var eneste 15<>51 48<>84 59<>95, men ingen av desse gav 3773 i formelen ovenfor.

 

Psa 119:88 = 1332 = 37*36(differansen)

Psa 119:89 = 962 = 37*26(speilvendt av 62)

------------------

Total = 2294 = 37 x 62(speilvendt av 26)

 

 

 

På grunn av alt dette, kan jeg nå både det hebraiske og greske alfabetet, og en god del ord, og til og med bibelens bøker kronologisk. Kanskje jeg skal skrive en bok om det. Ville du lest den?? Jeg mener på alt dette kan skrives mer strukturert, for å gjøre det mer intressant.

Lenke til kommentar
Gud må ha sett til bibelen når mennesker skrev, og fått ordnet det sånn, slik at dere ikke skal tenke at bibelen bare er vas, dere ser hvor mange som tror forandrer seg til det bedre i verden, i områder med godt kristent miljø finner man svært lite kriminalitet.

Og selv om det står masse forferdelig i bibelen, så er dette bare en refleksjon av hva et menneske er, Ånden vil vise deg det gode for at du skal bli god, og det vise for at du skal bli vis, og ikke bli som det onde.

 

Jeg regner med "du" har fått bekreftet guds eksistens i dette regnestykket, men for min del så er ikke det ett bevis i seg selv.

Javisst kan mennesker forandre seg til det bedre av religion, men det er sørgelig at man må eventuellt trues.

Når det gjelder kriminalitet i gode kristne miljøer så er amerika ett kristent land.

Her er kriminaliteten ganske høy, da må det jo være andre ikke kristne som står for kriminaliteten.

Da har du delt inn menneskene i to grupper de gode og de onde, samme metode bruker jesus.

Hvis bibelen beskriver refleksjoner av mennesker, så må han ha fått det som han ville.

Han har vel kalkulert sånn prosentvis hvor mange han skal straffe for å få regnestykket til å gå opp.

 

Amerika blir alltid trukket frem når det gjelder kristendom og kriminalitet, som om det er en statistikk som burde overbevise kristne om at de er kriminelle. Det er trist å se dokumentarene av hvor galt det går der borte.

Jeg tror tvilen hos kristne kan føre til at folk rundt kristne blir kriminelle, men når de møtes av en ekte troende vil det onde hos folk bli sinna og trekke seg unna. Men ingen tvil om at Jesu historie er ren, og troen på den vil forandre et menneske til det bedre.

Jeg synes historien til ateister er uren, og det må være å ville velge godt når man er ateist, bare er egoistisk og selværende. Men agnostikere er mer at de gjør det gode fordi det kanskje finnes en god Gud, de vet bare ikke hvem.

Lenke til kommentar
Gud må ha sett til bibelen når mennesker skrev, og fått ordnet det sånn, slik at dere ikke skal tenke at bibelen bare er vas, dere ser hvor mange som tror forandrer seg til det bedre i verden, i områder med godt kristent miljø finner man svært lite kriminalitet.

Og selv om det står masse forferdelig i bibelen, så er dette bare en refleksjon av hva et menneske er, Ånden vil vise deg det gode for at du skal bli god, og det vise for at du skal bli vis, og ikke bli som det onde.

 

Jeg regner med "du" har fått bekreftet guds eksistens i dette regnestykket, men for min del så er ikke det ett bevis i seg selv.

Javisst kan mennesker forandre seg til det bedre av religion, men det er sørgelig at man må eventuellt trues.

Når det gjelder kriminalitet i gode kristne miljøer så er amerika ett kristent land.

Her er kriminaliteten ganske høy, da må det jo være andre ikke kristne som står for kriminaliteten.

Da har du delt inn menneskene i to grupper de gode og de onde, samme metode bruker jesus.

Hvis bibelen beskriver refleksjoner av mennesker, så må han ha fått det som han ville.

Han har vel kalkulert sånn prosentvis hvor mange han skal straffe for å få regnestykket til å gå opp.

 

Amerika blir alltid trukket frem når det gjelder kristendom og kriminalitet, som om det er en statistikk som burde overbevise kristne om at de er kriminelle. Det er trist å se dokumentarene av hvor galt det går der borte.

Jeg tror tvilen hos kristne kan føre til at folk rundt kristne blir kriminelle, men når de møtes av en ekte troende vil det onde hos folk bli sinna og trekke seg unna. Men ingen tvil om at Jesu historie er ren, og troen på den vil forandre et menneske til det bedre.

Jeg synes historien til ateister er uren, og det må være å ville velge godt når man er ateist, bare er egoistisk og selværende. Men agnostikere er mer at de gjør det gode fordi det kanskje finnes en god Gud, de vet bare ikke hvem.

Når det gjelder jesus, så er det "bare" en historie( som noen velger å tro på). Han er også den eneste helvetespredikanten i nye testamentet, så dette med en "ren" historie vil jeg ikke uten videre gå med på.

Lurer på hva du mener med at historien til Ateister er urein, kan du komme med eksempler?

Klarer heller ikke se for meg at jeg skal være egoistisk eller selvlærende. At jeg har kommet fram til mitt ståsted er vel heller pga. at jeg har lest en del om denne guden din.

Lenke til kommentar
Gud må ha sett til bibelen når mennesker skrev, og fått ordnet det sånn, slik at dere ikke skal tenke at bibelen bare er vas, dere ser hvor mange som tror forandrer seg til det bedre i verden, i områder med godt kristent miljø finner man svært lite kriminalitet.

Og selv om det står masse forferdelig i bibelen, så er dette bare en refleksjon av hva et menneske er, Ånden vil vise deg det gode for at du skal bli god, og det vise for at du skal bli vis, og ikke bli som det onde.

 

Jeg regner med "du" har fått bekreftet guds eksistens i dette regnestykket, men for min del så er ikke det ett bevis i seg selv.

Javisst kan mennesker forandre seg til det bedre av religion, men det er sørgelig at man må eventuellt trues.

Når det gjelder kriminalitet i gode kristne miljøer så er amerika ett kristent land.

Her er kriminaliteten ganske høy, da må det jo være andre ikke kristne som står for kriminaliteten.

Da har du delt inn menneskene i to grupper de gode og de onde, samme metode bruker jesus.

Hvis bibelen beskriver refleksjoner av mennesker, så må han ha fått det som han ville.

Han har vel kalkulert sånn prosentvis hvor mange han skal straffe for å få regnestykket til å gå opp.

 

Amerika blir alltid trukket frem når det gjelder kristendom og kriminalitet, som om det er en statistikk som burde overbevise kristne om at de er kriminelle. Det er trist å se dokumentarene av hvor galt det går der borte.

Jeg tror tvilen hos kristne kan føre til at folk rundt kristne blir kriminelle, men når de møtes av en ekte troende vil det onde hos folk bli sinna og trekke seg unna. Men ingen tvil om at Jesu historie er ren, og troen på den vil forandre et menneske til det bedre.

Jeg synes historien til ateister er uren, og det må være å ville velge godt når man er ateist, bare er egoistisk og selværende. Men agnostikere er mer at de gjør det gode fordi det kanskje finnes en god Gud, de vet bare ikke hvem.

Når det gjelder jesus, så er det "bare" en historie( som noen velger å tro på). Han er også den eneste helvetespredikanten i nye testamentet, så dette med en "ren" historie vil jeg ikke uten videre gå med på.

Lurer på hva du mener med at historien til Ateister er urein, kan du komme med eksempler?

Klarer heller ikke se for meg at jeg skal være egoistisk eller selvlærende. At jeg har kommet fram til mitt ståsted er vel heller pga. at jeg har lest en del om denne guden din.

 

Når det gjelder helvete, så er det et sted reservert for "bare djevelen og hans hær". Jeg vil ikke havne på samme sted som hitler ånd, eller i fantasien til de som laget saw-filmene. Finnes det et sted hvor dette kan legges vekk, så er jeg glad for at sånt ikke finnes i himmelen.

Ateister er litt for dum-troende å tro at mennesker kan leve godt med en -ingen-Gud tankegang-, det finnes et onde som kan å utnytte denne tankegangen til det bestialske.

Men jeg er for at de at de avslører det meste av religion, bare at de går i fellen med -absolutt ingen Gud-

Finnes en Gud, så vil det være selværende å sette seg over Gud og si Han ikke finnes, det utgår mye ondt av denne tankegangen. Alt som du kan roses av, blir ditt, og det blir din bane uten at du vet det.

 

Ingen Gud, ingen straff for at du kan være så ond og egoistisk du vil, bare en straff i landet du bor i som som regel er så mild at man er villig til å fortsette å begå onde og egoistiske handlinger. Og i dette vil det være sinnsvakt å tro at mennesker liksom skal forandre seg til det bedre. Dere kan godt komme med en høyere mening til folk i ateisme, om at vi må samarbeide i et team uten Gud til det bedre. Men dette er et selv-bedrag som dere nå ser fruktene av.

Lenke til kommentar

Ateister er litt for dum-troende å tro at mennesker kan leve godt med en -ingen-Gud tankegang-, det finnes et onde som kan å utnytte denne tankegangen til det bestialske.

Men jeg er for at de at de avslører det meste av religion, bare at de går i fellen med -absolutt ingen Gud-

Finnes en Gud, så vil det være selværende å sette seg over Gud og si Han ikke finnes, det utgår mye ondt av denne tankegangen. Alt som du kan roses av, blir ditt, og det blir din bane uten at du vet det.

Beklager å måtte si det, men dette ler jeg bare av, det er så ufattlig dumt og biased at det nesten ikke er til å tro.... Fra når ble det nødvendig å tro på påstander for å være et godt menneske liksom-...?

 

 

 

Ingen Gud, ingen straff for at du kan være så ond og egoistisk du vil, bare en straff i landet du bor i som som regel er så mild at man er villig til å fortsette å begå onde og egoistiske handlinger. Og i dette vil det være sinnsvakt å tro at mennesker liksom skal forandre seg til det bedre. Dere kan godt komme med en høyere mening til folk i ateisme, om at vi må samarbeide i et team uten Gud til det bedre. Men dette er et selv-bedrag som dere nå ser fruktene av.

Hvis den innbilte straffen du tror du får av den påståtte guden du tror på er det eneste som forhindrer deg i å drepe, voldta og plyndre er det best for alle at du fortsetter å tro MaxRPM.....

 

Slike som deg skremmer meg virkelig, for du evner tydeligvis ikke å tenke selv... Ei heller skjønner du mekanikken i hvordan vi mennesker er skrudd sammen... Isteden proklamerer du helt håpløse antagelser som noen har lært deg opp til å si uten at du et sekund har forsøkt å finne logikken i desse helt gale antagelsene. .....

 

La oss for enkelhets skyld ta meg selv.. Jeg har vært ateist i snart 40 år... Jeg har aldri tatt livet av noen, aldri voldtatt noen, aldri sjålet fra noen, kjører så og si aldri for fort (har kun tre parkerings bøter, uten at det sier noe om hastigheten min langs veien), jeg har rent rulleblad. Hvordan forklarer du dette når jeg overhodet ikke har noen tro på noen gud? Og vær så snill å la være å si at gud har skrevet dette i hjertet mitt, for det er altså ikke hjertet jeg tenker med, det VET vi i dag!!.

 

Faktum ER at du har et skikkelig forklarings problem min venn, for ikke bare har Norge, Sverige og Danmark de fleste ateistene pr innbygger av alle verdens land, men vi har også den minste kriminaliteten OG færrest politifolk til å passe på oss OG de mildeste straffene!!!

 

Det du helt glemmer er at de "milde" straffene vi har her i landet for MEG er knall harde!! Jeg ville følt det FRYKTELIG tungt om jeg skulle hatt mistet min frihet i tre år kontre en iraner som ikke har noen frihet å snakke om fra før av... Du ser ut til å tro at vi mye heller skulle hengt forbrytere opp-ned i 30 år mens vi torturerte, plaget og pinte de, alt etter hva de hadde begått av forbrytelser, men da må jeg spørre deg om hva et slikt menneske hadde følt ovenfor samfunnet når det mennesket hadde sluppet ut igjen? Tror du et menneske etter flere år med tortur i statelig regi ville følt noen form for kjærlighet og brorskap til det samfunnet som sto bak torturen? Virkelig? Er det ikke da bedre at vi heller reformerer de menneskene som har gjort noe galt og får de inn i samfunnet igjen?

 

Her er det ikke snakk om å tro eller ikke tro, men hva du faktisk får med deg i bagasjen fra dine foreldre. Lærer du ikke samfunnsmoralen fra dine foreldre så er det STORE muligheter for at du kommer skjevt ut senere i livet, samme om du er ateist eller tror på zevs, allaah eller den kristne gud! Og det er der "hemmeligheten" til det gode norske samfunnet ligger, at vi ØNSKER å være snille og gode mot hverandre. Vi ønsker IKKE å leve i et samfunn der folk dreper hverandre, stjeler fra hverandre og juger til hverandre nettopp fordi vi ikke ønsker den utryggheten som følger av slikt! Dette ser du ikke ut til å forstå, du tror det har alt å gjøre med frykten for gudelig straff, eller belønning du, men her tar du feil! Du er faktisk helt ute på vidda med disse antagelsene du slenger frem her, til og med på feil vidde, men jeg tror ikke du egentlig forstår det...

 

Du er opplært til å tenke slik og derfor gjør du det. Men hadde du tenkt deg om et lite øyeblikk så hadde du sett at gud har fint lite å gjøre med hvor snille folk er, tvert i mot vil jeg vel heller si. For lar du deg styre av religiøst vissvass mangler du en stor og viktig del av det vi har i vårt samfunn, nemlig viten og kunnskap, for uten viten og kunnskap er kjærlighet (som du tror du forkynner) verdiløs, det grenser ofte til ondskap når folk er ignorante og det er akkurat hva religion er, ignoranse av verste sort som mer enn ofte ender i ondskap.

 

Men som sagt tror jeg ikke du forstår dette fordi du VIL tro at det må være en gud bak. Det er for deg den eneste løsningen selv om den er aldri så gal... Men deg om det...

Endret av RWS
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi ønsker IKKE å leve i et samfunn der folk dreper hverandre, stjeler fra hverandre og juger til hverandre nettopp fordi vi ikke ønsker den utryggheten som følger av slikt! Dette ser du ikke ut til å forstå, du tror det har alt å gjøre med frykten for gudelig straff, eller belønning du, men her tar du feil! Du er faktisk helt ute på vidda med disse antagelsene du slenger frem her, til og med på feil vidde, men jeg tror ikke du egentlig forstår det...

 

Du er opplært til å tenke slik og derfor gjør du det. Men hadde du tenkt deg om et lite øyeblikk så hadde du sett at gud har fint lite å gjøre med hvor snille folk er, tvert i mot vil jeg vel heller si. For lar du deg styre av religiøst vissvass mangler du en stor og viktig del av det vi har i vårt samfunn, nemlig viten og kunnskap, for uten viten og kunnskap er kjærlighet (som du tror du forkynner) verdiløs, det grenser ofte til ondskap når folk er ignorante og det er akkurat hva religion er, ignoranse av verste sort som mer enn ofte ender i ondskap.

 

Men som sagt tror jeg ikke du forstår dette fordi du VIL tro at det må være en gud bak. Det er for deg den eneste løsningen selv om den er aldri så gal... Men deg om det...

 

Bare fordi mange ikke ønsker å leve kriminelt, så er det mange som velger det som det lette valg i deres liv, og med ateistisk livssyn er det mye lettere.

Jeg ble kristen når jeg var 20 år, nå er jeg 29. Så jeg vet om det å være ateistisk ungdom som hatet de kristnes kjedelige liv. Altfor snilt, og stort mobbematriale.

Jeg skjønner nå at jeg elsker fordi Gud elsket meg først. Men det er mange kristne som prøver å smiske til mennesker at de elsker Gud så høyt, uten å nevne at Han elsket oss først. Som Peter sa til Jesus, rett før Jesus sa "vik bak meg Satan".

Så jeg skjønner at ateister er forvirret og forbannet på kristne fordi de går i så mange forskjellige retninger.

Men noen bevis er standhaftige, det synes jeg matematikken jeg viser her er.

Lenke til kommentar

Her er en kalkulator som viser summen av triangulære tall

http://milan.milanovic.org/math/english/sum/trisum.html

Upper Limit og Lower limit må ha samme tall for å få summen av et triangulært tall.

For eksempel, skriver du inn 73 på begge, og deretter trykker på "compute"

 

så får du 2701. Summen av 1.Mos 1.1 på hebraisk

T112=6328, summen av 1.Mos 1.1 på hebraisk og Joh 1,1 på gresk til sammen.

T11=66 antall bøker i bibelen

T7=28, antall bokstaver i 1.Mos 1,1 sine 7 ord.

T36=666 summen til dyret, som også er menneskets tall, la den som er vis, regne ut tallet(Åp. 13,18)

T37=703 summen av 6 og 7 ord i 1.Mos 1,1 på hebraisk

T77=3003 summen av bibelens første 8 ord på hebraisk

T73=2701 summen av to skapelseshistorier i 1.Mos 1,1 og 1,Mos 8,14

T19=190, summen av det hebraiske ordet for "ribbeben" som Eva var formet av, Eva på hebraisk har summen 19.

T17=153, antall fisker som ble fisket på slutten av Johannes-evangeliet.

T23=276, antall personer i båten som Paulus var med som grunnstøtte på øya Malta i Apostelgj.

 

3*T36(666)=1998+T37(703)=T73=2701=37*73=summen av 1.Mos 1,1.

The prime number 37 is the only number less than 1000 that is both a Hexagon and a Star number. There are only ten such numbers less than 200 trillion
Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Bare fordi mange ikke ønsker å leve kriminelt, så er det mange som velger det som det lette valg i deres liv, og med ateistisk livssyn er det mye lettere.

 

Hmm, merkelig at norge, som en av verdens mest ateistiske nasjoner, er så godt å leve i da.... Da kan du kanskje forklare meg HVORFOR det er så mye lettere for ateister å gjøre gale ting da, siden du er så sikker på dette? Har du noen kilder foreksempel på disse påstandene du kommer med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare fordi mange ikke ønsker å leve kriminelt, så er det mange som velger det som det lette valg i deres liv, og med ateistisk livssyn er det mye lettere.

 

Hmm, merkelig at norge, som en av verdens mest ateistiske nasjoner, er så godt å leve i da.... Da kan du kanskje forklare meg HVORFOR det er så mye lettere for ateister å gjøre gale ting da, siden du er så sikker på dette? Har du noen kilder foreksempel på disse påstandene du kommer med?

 

Bruker ikke statistikk, som at Norge er et ateistisk land, man skal ikke lenger enn 50 år tilbake at Norge var veldig kristent. Kanskje litt lovisk, men velsignelsen er fra Gud. I land som har vært lenge ateistisk er Russland, man kan ikke helt si at det er et velsignet land. Det er lettere for ateister å gjør gale ting, og det er bare å se deg i speilet og si hva en ateist er, da skjønner du. Om du ikke gjør det, da lyver du om hva en ateist er.

Lenke til kommentar

Det er lettere for ateister å gjør gale ting, og det er bare å se deg i speilet og si hva en ateist er, da skjønner du. Om du ikke gjør det, da lyver du om hva en ateist er.

Vrøvl og vås er hva dette er.. :)

 

Det er AKKURAT den mannen jeg ser i speilet, han jeg IKKE kan skjule noen hemmeligheter for, som er den som avgjør hvor ærlig jeg er... Og jeg ser meg i speilet hver eneste morgen og vet du hva? Jeg liker å se en ærlig og oppriktig mann jeg... Ikke lyver jeg, ikke stjeler jeg og ikke har jeg drept noen, ikke har jeg voldtatt noen og ikke har jeg plyndret og herjet heller... Alt dette som i følge fastlåste religiøse doktriner kommer til å skje så fort en ikke tror på påstander i en bok...

 

Så du tar feil. Du innbiller deg selvfølgelig, som en del av religiøse doktrinene du er opplært i, at man må tro på påstander i gamle bøker for å være et godt menneske og skjønner tydeligvis ikke at slike som meg i så måte er et bedre menneske enn deg, som ikke trenger lovnader om straff eller gulrot fra en fantasi figur for å være god, snill og grei. Så her tar du helt feil. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er lettere for ateister å gjør gale ting, og det er bare å se deg i speilet og si hva en ateist er, da skjønner du. Om du ikke gjør det, da lyver du om hva en ateist er.

Vrøvl og vås er hva dette er.. :)

 

Det er AKKURAT den mannen jeg ser i speilet, han jeg IKKE kan skjule noen hemmeligheter for, som er den som avgjør hvor ærlig jeg er... Og jeg ser meg i speilet hver eneste morgen og vet du hva? Jeg liker å se en ærlig og oppriktig mann jeg... Ikke lyver jeg, ikke stjeler jeg og ikke har jeg drept noen, ikke har jeg voldtatt noen og ikke har jeg plyndret og herjet heller... Alt dette som i følge fastlåste religiøse doktriner kommer til å skje så fort en ikke tror på påstander i en bok...

 

Så du tar feil. Du innbiller deg selvfølgelig, som en del av religiøse doktrinene du er opplært i, at man må tro på påstander i gamle bøker for å være et godt menneske og skjønner tydeligvis ikke at slike som meg i så måte er et bedre menneske enn deg, som ikke trenger lovnader om straff eller gulrot fra en fantasi figur for å være god, snill og grei. Så her tar du helt feil. :)

 

Ja, troen på Jesus er en hjelp for oss, å drive oss vekk fra synd. Du kan si så mye du vil at du ikke gjør det og det, men om jeg sier Gud finnes og han vet hva som bor i hjertet ditt, så vil du ikke like det, for der er ondt i oss som ikke vil bli gransket. Bare en Gud som vet alt, vil være en rettferdig dommer. Dette vet ikke-troende, så de lever i verden og vet at man kan maskere seg utenpå og gjøre selv uskyldig, selv om man er skyldig. Du ser på nyhetene mange som blir tatt for drap eller hva det nå enn er, og innlysende at de har gjort, men likevel nekter de helt til bevisene er synlige, først da innrømmer de. Det er bra om du er ærlig og vil være god mot mennesker, det viser at du liker lysets gjerninger, og ikke mørkets gjerninger som skjuler mye ondt.

 

Det at det er en gammel bok, men nå er sammensatt, til å vise unaturlig matematikk, så klarer jeg ikke å lure meg unna lenger, det må være sant, jeg har dypdykket i alt det jeg har skrevet her, det har ikke du.

Jeg kunne sett på Jesus som noe greit for narkomane å vende seg til, istedet for narkohelvete. Men latt det være en tro for andre siden mitt stolte jeg, som ikke gjør så mye galt ikke trenger den. Men for det første, det ville vært å lurt seg selv.

 

Og for det andre, matematikken jeg har funnet fanget meg før jeg rakk å gå fra troen.

Og nå ser jeg at det er overnaturlig, pluss at troen er fantastisk, den er bare skjult i leirkar, for dem som er stolte i seg selv, aldri å finne.

Lenke til kommentar

Ja, troen på Jesus er en hjelp for oss, å drive oss vekk fra synd.

Hjelper det å innbille seg at man synder for så å få tilgivelse fra disse imgaginære syndene? Eller er det bedre å leve som et godt og snilt menneske uten denne innbildningen?

 

Du kan si så mye du vil at du ikke gjør det og det, men om jeg sier Gud finnes og han vet hva som bor i hjertet ditt, så vil du ikke like det, for der er ondt i oss som ikke vil bli gransket.
Du sier at gud finnes, det samme gjør muslimer, det samme gjør hinduer, det samme gjør de som tror på åsatroen...

 

Jeg kan jo fleske til å si at jeg tror på den røde dragen jeg har i garasjen... :)

 

Bare en Gud som vet alt, vil være en rettferdig dommer.
Og den guden har vi overhodet ikke møtt enda. For at det ikke er den slasken av en tilbednings kåt jævel vi leser om i bibelen er helt sikkert, da det første en sånn gud BØR inneha er intelligens og det er det ikke stort av hos den guden skal vi tro bibelen... Det kan godt være en gud, men det er neimen ingen av de patetiske gudene vi mennesker har dratt ut av ræva til nå... Så dumme, blodtørstige, hevngjerrige og tilbedningskåte har jeg vanskelig for å tro at en så allmektig gud som står bak universet er altså... Beklager, men jeg tror du juger...

 

Dette vet ikke-troende, så de lever i verden og vet at man kan maskere seg utenpå og gjøre selv uskyldig, selv om man er skyldig. Du ser på nyhetene mange som blir tatt for drap eller hva det nå enn er, og innlysende at de har gjort, men likevel nekter de helt til bevisene er synlige, først da innrømmer de. Det er bra om du er ærlig og vil være god mot mennesker, det viser at du liker lysets gjerninger, og ikke mørkets gjerninger som skjuler mye ondt.

Er det noen som rømmer fra virkeligheten her så må det være religiøse som setter lover og regler fra en imaginær gud foran mennesker ve og vel... Har overhodet ingen tro på at verden er så sort/hvit om (ignorante) religiøse skal ha det til jeg, at man BARE kan være god eller BARE ond... Alle lever faktisk i gråsonen her, der godt og ondt er mer situasjons betinget enn det religiøse skal ha det til...

 

Så enkelt er det ikke i min verden ihvertfall at jeg kan skylde på en imaginær skikkelse for det gode eller onde jeg gjør... Jeg må nok stå til ansvar selv og gjør det...

Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oppgitt :no:

 

Ja, jeg også, hva skal jeg gjøre, det er så mange mattestykker her at jeg ikke klarer å slutte å tro, det var enklere når det bare var tro, men dette her er mer standhaftig enn en titanium-soldat.

Det bare blir mer og mer dess mer jeg leter.

 

Mer oppgitt over at du ikke ser hvordan mattematiske regelmessigheter i Bibelen har null, zero, 0 og nada å si for dens kredibilitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...