Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jording/Strøm problemer?


evilegrob

Anbefalte innlegg

Hei,

Har akkurat fått tilbake min Mac Fearless 1000D forsterker viste seg at det hadde vært noe jordingsproblemer tidligere i bilen som da fikk noen jordingspunkter? inne i forsterkeren til å bli brent.

Det kom kraftige tordenvær lyder når jeg traff dumper i veien, og konstant "durelyd" når den var skrudd på, inkludert veldig svak og dårlig bass.

 

Nå som jeg har fått den tilbake, er det samme problem. Tidligere så fikk jeg endret jordingspunktet til setebeltepunktet, skrapet til rent metall og det har fungert ekstremt fint på andre forsterkere uten noe som helst ulyd eller problemer.

 

Nå som jeg fikk min forsterker tilbake, plugget jeg dette tilbake igjen, og det er samme problem, men ingen konstant durelyd men masse tordenfaenskap når jeg treffer en dump..

 

Jeg feilsøkte litt til og så at sikring"huset" i strømkabelen er litt løs, drar jeg svakt i den ene enden så flytter sikringen seg innvendig en halv centimeter og kan dyttes på plass igjen.

Kan dette være problemet? Sikringen mister ikke kontakt, men flytter bare litt på seg.

 

Fikk mulig tips om at det kan fremdeles være jordingspunktet som er problemet, at mutteren ikke leder strøm men syns det er fremdeles suspekt at jeg ikke får noe som helst problemer med andre forsterkere?

 

Tar veldig gjerne imot tips og triks jeg kan prøve, og håper virkelig ikke at forsterkeren min er ødelagt allerede igjen, jeg skrudde av styrestrøm med en gang jeg fikk tordenvær lyden i basseren.

 

Forsterkeren er på 3x30amp klasse D forsterker, cirka 980watt rms kalkulert, noe de andre forsterkerne har kun vært på cirka 25 eller 30amp og rundt 170-300 watt rms, kan det være en grunn til at de andre forsterkerne ikke har problemer med koblingen av anlegget?

 

Skal feilsøke sikringboks, sikringer, kabelsko, korrosjoner, muttere, plasseringer og diverse til helgen men hadde vært fint med en del tips og veiledninger i tilfelle noen har vært borte i samme feil tidligere?

 

Mvh,

Borge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...